Αριθμός 21/2023
ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
(Τμήμα Ναυτικών Διαφορών)
Αποτελούμενο από τον Δικαστή Αντώνιο Αλαπάντα, Εφέτη, τον οποίον όρισε ο Πρόεδρος του Τριμελούς Συμβουλίου Διεύθυνσης του Εφετείου και από τη Γραμματέα Κ.Σ.
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο του, στις …………, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:
Της εκκαλούσας : ανώνυμης εταιρείας …………… και παραστάθηκε δια της πληρεξούσιας δικηγόρου της Μαρίας Σταμούλη, με δήλωση, κατά το άρθρο 242§2 ΚΠολΔ, που προκατέθεσε προτάσεις.
Του εφεσίβλητου: ………….ο οποίος παραστάθηκε δια της πληρεξούσιας δικηγόρου του Μαρίας Λειβιδιώτου -Σαξώνη, που κατέθεσε προτάσεις.
Ο ενάγων και ήδη εφεσίβλητος με την από 3.7.2019 και με ειδικό αριθμό έκθεσης κατάθεσης (Ε.Α.Κ) …./12.7.2019 αγωγή του (Γ.Α.Κ …./2019), την οποία άσκησε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, ζήτησε να γίνουν δεκτά τα αναφερόμενα σε αυτή. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με τη με αρ. 2653/2020 οριστική απόφαση του δέχθηκε εν μέρει την αγωγή αυτή. Την απόφαση αυτή προσέβαλε ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου η εκκαλούσα με την από 15.7.2021 (γενικός αρ. κατάθεσης …../2021 και ειδικός αρ. κατάθεσης ……/16.7.2021) έφεση της, η συζήτηση της οποίας προσδιορίστηκε στο παρόν Δικαστήριο από αυτήν, με την υπ’ αρ. (Ε.Α.Κ) …/19.7.2021 (Γ.Α.Κ …../2021) πράξη της Γραμματέως του Δικαστηρίου αυτού, αρχικά για τη δικάσιμο της 2.6.2022 και κατόπιν αναβολής για τη δικάσιμο που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας, με αύξοντα αριθμό πινακίου 25, ζητώντας να γίνει δεκτή για τους λόγους που αναφέρονται σε αυτήν. Η υπόθεση εκφωνήθηκε με τη σειρά της από το οικείο πινάκιο και συζητήθηκε και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων παραστάθηκαν κατά τα ανωτέρω.
AΦOY MEΛETHΣE TH ΔIKOΓPAΦIA
ΣKEΦTHKE ΣYMΦΩNA ME TO NOMO
Επειδή η υπό κρίση από 15.7.2021 έφεση της ηττηθείσας πρωτοδίκως εναγόμενης κατά της υπ’αρ. 2653/2020 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς που εκδόθηκε κατ’ αντιμωλίαν των διαδίκων, κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών -εργατικών διαφορών (του άρθρου 614 αρ.3 ΚΠολΔ), αρμοδίως φέρεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 19 περ. α` ΚΠολΔ (και 51 ν. 2172/1993), αφού αυτή κατατέθηκε από την εκκαλούσα στη Γραμματεία του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς στις 16.7.2021, όπως προκύπτει από την παρά πόδας του δικογράφου έφεσης υπ’ αρ. (Ε.Α.Κ) …../16.7.2021 έκθεση κατάθεσης της Γραμματέως του Δικαστηρίου αυτού και έχει ασκηθεί νομοτύπως και εμπροθέσμως, σύμφωνα με τα άρθρα 511, 513 § 1 στοιχ. β, 516 § 1, 517 εδ. α`, 518 § 1, 147 §2 και 520 §1 ΚΠολΔ, και συνεπώς, παραδεκτώς, κατ’ άρθρο 532 ΚΠολΔ, δεδομένου ότι: α) για τη διαφορά αυτή δεν απαιτείται παράβολο για την άσκηση έφεσης κατά το άρθρο 495§3 εδ.τελ. ΚΠολΔ και β) δεν προκύπτει επίδοση της εκκαλούμενης απόφασης. Επομένως, πρέπει η έφεση αυτή να γίνει τυπικά δεκτή και να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο των λόγων της (άρθρα 522, 533 § 1 ΚΠολΔ), κατά την ίδια με την πρωτοβάθμια ειδική διαδικασία.
Επειδή με την ως άνω από 3.7.2019 αγωγή ο ενάγων και ήδη εφεσίβλητος ιστορούσε ότι, κατόπιν συμβάσεων ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου που κατάρτισε στον Βόλο με την εναγόμενη, ναυτολογήθηκε αυθημερόν ως ναύκληρος, κατά τα χρονικά διαστήματα από 7.12.2017 έως 19.10.2018 και από 16.11.2018 έως 29.3.2019, στο υπό ελληνική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ κλειστού τύπου πλοίο «ΕΣ», πλοιοκτησίας της εναγόμενης και με αποδοχές βάσει της εκάστοτε ισχύουσας Σ.Σ.Ν.Ε Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων (ετών 2017 και 2018). Ότι η εναγομένη δεν του κατέβαλε διαφορές υπερωριακής αμοιβής και επίδομα δρομολογίων εξπρές. Κατόπιν τούτων ζητούσε, με απόφαση προσωρινώς εκτελεστή, να υποχρεωθεί η εναγόμενη, με βάση τη σύμβαση, άλλως κατά τις διατάξεις του αδικαιολογήτου πλουτισμού, να του καταβάλει το ποσό των 29.376,66 € νομιμοτόκως από την επομένη της απολύσεώς του στις 29.3.2019, άλλως από την επομένη της επίδοσης της αγωγής του αυτής και να καταδικαστεί αυτή στην καταβολή της δικαστικής του δαπάνης. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την υπ’αρ. 2653/2020 εκκαλούμενη οριστική απόφαση του που εκδόθηκε κατ΄ αντιμωλίαν των διαδίκων, δέχθηκε εν μέρει την αγωγή για το ποσό των 14.020,27 € νομιμοτόκως από 30.3.2019, κήρυξε την απόφαση προσωρινώς εκτελεστή για το ποσό των 5.000 € και επέβαλε μέρος της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος στην εναγόμενη, ποσού 450 €.
Επειδή με την υπό κρίση έφεση της (με οκτώ λόγους) παραπονείται η εκκαλούσα ότι το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την εκκαλούμενη απόφασή του εσφαλμένως εφάρμοσε το νόμο (τον α.ν 3276/1944 περί ισχύος των Σ.Σ.Ν.Ε, αοριστία ένδικης αγωγής, έλαβε υπόψη την ανυπόστατη ένορκη βεβαίωση με αρ. ……/2019 που προσκόμισε ο ενάγων και εσφαλμένως επιδίκασε τόκους επιδικίας αντί τόκους υπερημερίας) και εκτίμησε τις αποδείξεις και δέχθηκε εν μέρει την αγωγή του εφεσίβλητου, ενώ θα έπρεπε να την απορρίψει. Ο 2ος λόγος περί αοριστίας της ένδικης από 3.7.2019 αγωγής πρέπει να απορριφθεί ως μη νόμιμος, διότι αυτή περιέχει όλα τα αναγκαία στοιχεία, κατ΄ άρθρο 216§1 ΚΠολΔ και είναι ορισμένη, αφού αναφέρεται (σε αυτή) το πλοίο, τα χρονικά διαστήματα που παρασχέθηκε η εργασία του ενάγοντος στην εναγόμενη πλοιοκτήτρια, την ειδικότητα του, την αμοιβή του με βάση την οικεία Σ.Σ.Ν.Ε και ο χρόνος της υπερωριακής του εργασίας, τυχόν δε λάθος υπολογισμοί δεν την καθιστούν απαράδεκτη (αόριστη). Ο 3ος όμως λόγος περί ανυποστάτου της υπ΄ αρ. …………./4.10.2019 ένορκης βεβαίωσης του μάρτυρα απόδειξης (προς αντίκρουση) ……… στον συμβολαιογράφο Βόλου ………., λόγω: α) μεσολάβησης μόνο μιας εργάσιμης ημέρας μεταξύ κλήσης (στις 1.10.2019 στα ταυτάριθμα πρακτικά δημόσιας συνεδρίασης) και λήψης της, αφού η 3.10.2019 ήταν αργία και β) του ότι ελήφθη μία ώρα νωρίτερα από την αναφερόμενη στη σχετική κλήση, πρέπει να γίνει δεκτός ως προς το υπό στοιχείο β σκέλος του και να μη ληφθεί αυτή υπόψη ως απαράδεκτο αποδεικτικό μέσο, κατ’ άρθρο 422 ΚΠολΔ, διότι ελήφθη νωρίτερα στις 10.00 π.μ και όχι στις 11.00 π.μ της 4.10.2019, όπως αναφέρεται στη σχετική ως άνω κλήση (βλ. Γιαννόπουλο Π. εις Ερμηνεία ΚΠολΔ Απαλαγάκη–Σταματόπουλου, 2022, υπό το άρθρο 422, π.αρ. 7. Σημειώνεται ότι το υπό στοιχείο α ως άνω σκέλος είναι απορριπτέο ως μη νόμιμο, διότι η 3 Οκτωβρίου, του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, είναι αργία μόνο για τις δικαστικές υπηρεσίες και τους δικαστικούς επιμελητές κατά τα άρθρα 25 ν. 1941/1991 και 143 ν. 2318/1995 και όχι γενική αργία και δη για τους συμβολαιογράφους και συνεπώς υπολογίζεται για την ανωτέρω προθεσμία κλήσης).
Επειδή, εάν συμφωνηθεί μεταξύ των συμβληθέντων στη σύμβαση ναυτικής εργασίας και καταβάλλεται τακτικώς και παγίως στο ναυτικό κατά τη διάρκεια της παροχής των υπηρεσιών του, εκτός του προβλεπομένου από την οικεία Σ.Σ.Ν.Ε μισθού και πρόσθετο χρηματικό ποσό («επιμίσθιο»), ως αντάλλαγμα της παρεχομένης εργασίας, της δραστηριότητος και του ζήλου τούτου στην εκτέλεση των καθηκόντων του, άνευ προβλέψεως «καταλογισμού» αυτού προς άλλες αποδοχές, το πρόσθετο τούτο ποσόν αποτελεί μέρος του μισθού και όχι δωρεάν παροχή του πλοιοκτήτη, ελευθέρως ανακλητή ή δυναμένη μονομερώς να καταλογισθεί προς άλλες αξιώσεις του ναυτικού, απορρέουσες από τη σύμβαση. Όμως, το ως άνω πρόσθετο χρηματικό ποσό («επιμίσθιο») μπορεί να συμψηφισθεί προς τις προβλεπόμενες από τις οικίες Σ.Σ.Ν.Ε. αποδοχές, μόνον τότε, όταν υπήρξε σχετική συμφωνία στη σύμβαση ναυτικής εργασίας περί του καταλογισμού του στις παρεχόμενες συμβατικές αποδοχές (ΑΠ 1013/2003 ΕΝΔ 2003, 345, Μ.Εφ.Πειρ. 740/2015, ΝΟΜΟΣ).
Επειδή από την επανεκτίμηση της ένορκης κατάθεσης του μάρτυρα απόδειξης στο ακροατήριο του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου (βλ. τα ταυτάριθμα με την εκκαλούμενη πρακτικά), της με αρ. …………/30.9.2019 ένορκης βεβαίωσης του μάρτυρα ανταπόδειξης ………… ενώπιον της συμβολαιογράφου Χαλκίδας ……….. που λήφθηκε νομίμως και εμπροθέσμως (βλ. την υπ’ αρ. ………../24.9.2019 έκθεση επίδοσης του δικαστικού επιμελητή στο Εφετείο Πειραιώς ………..), καθώς και όλων των εγγράφων που οι διάδικοι προσκομίζουν με επίκληση, αποδείχθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: ο ενάγων και ήδη εφεσίβλητος, κατόπιν των από 7.12.2017 και 16.11.2018 ατομικών συμβάσεων ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου που κατάρτισε στον Βόλο με την εναγόμενη, ναυτολογήθηκε αυθημερόν, ως ναύκληρος (έχοντας θαλάσσια υπηρεσία άνω των 2 ετών), κατά τα χρονικά διαστήματα από 7.12.2017 έως 19.10.2018 (οπότε απολύθηκε κοινή συναινέσει στον Βόλο) και από 16.11.2018 έως 29.3.2019 (οπότε απολύθηκε κοινή συναινέσει στον Πειραιά), στο υπό ελληνική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ κλειστού τύπου πλοίο «ΕΣ» (Δ.Δ.Σ …., Ι.Μ.Ο ….., κ.ο.χ 1981,95 κ.κ.χ 1128,95) πλοιοκτησίας της εναγόμενης και με αποδοχές βάσει της εκάστοτε ισχύουσας Σ.Σ.Ν.Ε Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων (ως συμβατικός όρος στις ως άνω ατομικές συμβάσεις εργασίας, κατ΄ άρθρο 361 ΑΚ, που ορίζεται ο βασικός μισθός κατά την εκάστοτε ισχύουσα Σ.Σ.Ν.Ε και το ναυτικό φυλλάδιο του ενάγοντος που αναφέρει αμοιβή σύμφωνα με την ισχύουσα Συλλογική Σύμβαση, ουσιαστικά πρόκειται για κλειστές υπερωρίες καθημερινών, Σαββάτων και αργιών και όχι για κλειστό μισθό). Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της απασχόλησης του κατά την πρώτη χρονική περίοδο (από 7.12.2017 έως 19.10.2018) τύγχανε εφαρμογής (και σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην ως άνω αγωγή) η ως άνω Σ.Σ.Ν.Ε του έτους 2017 (Φ.Ε.Κ Β 4005/17.11.2017) και όχι αυτή του έτους 2018, όπως εσφαλμένα έκρινε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο (που εφάρμοσε πάντως την Σ.Σ.Ν.Ε του 2017 σχετικά –αντικατάσταση αιτιολογιών κατ΄ άρθρο 534 ΚΠολΔ), με βασικό μισθό (1262,14 € + επίδομα Κυριακής -22%- 277,67 € =) 1539,81 €. Κατά τη δεύτερη χρονική περίοδο από 16.11.2018 έως 29.3.2019, εφαρμοστέα ήταν η ως άνω ΣΣΝΕ του έτους 2018 (Φ.Ε.Κ Β 5084/14.11.2018), με βασικό μισθό (1287,38 € + επίδομα Κυριακής -22%- 283,22 € =) 1570,60 €. Περαιτέρω, το ως άνω πλοίο εκτέλεσε τα εξής δρομολόγια: από 1.1.2018 έως 17.1.2019 ήταν δρομολογημένο στη γραμμή Βόλος-Σκιάθος- Γλώσσα Σκοπέλου- Σκόπελος-Αλόννησος και από 18.1.2019 έως 28.2.2019 στις γραμμές Σύρος-Κύθνος- Κέα-Λαύριο και επιστροφή, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σίκινος- Φολέγανδρος-Κίμωλος- Μήλος και επιστροφή, Σύρος-Πάρος-Σέριφος-Σίφνος- Κίμωλος- Μήλος και επιστροφή και Σύρος-Τήνος-Άνδρος και επιστροφή. Ειδικότερα, το πλοίο αυτό εκτελούσε δρομολόγια, ως εξής: 1] από 1.1.2018 έως 8.1.2018: κάθε Δευτέρα και Τετάρτη αναχώρηση από Βόλο στις 9.00 για Σκιάθο (άφιξη. 11.35-αναχώρηση 11.50), Γλώσσα (αφ. 12.20-αναχ. 15.00), Σκιάθο (αφ. 15.30-αναχ.15.45) και κατάπλου στο Βόλο στις 18.20. Κάθε Τρίτη αναχώρηση από Βόλο στις 9.00, για Σκιάθο (αφ. 11.35 -αναχ. 11.50), για Σκόπελο (αφ. 12.50- αναχ. 13.45), Σκιάθο (αφ. 14.45-αναχ. 15.00) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 17.35. Κάθε Πέμπτη είχε αναχώρηση από Βόλο στις 9.00 για Σκιάθο (αφ. 11.35-αναχ. 11.50), Σκόπελο (αφ. 12.50-αναχ. 13.05), Αλόννησο (αφ. 13.35-αναχ. 13.50), Σκόπελο (αφ. 14.20-αναχ. 14.35), Σκιάθο (αφ. 15.35-αναχ. 15.50) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 18.25. Κάθε Παρασκευή είχε αναχώρηση από Βόλο στις 9.00 για Σκιάθο (αφ. 11.35-αναχ. 11.50), Γλώσσα (αφ. 12.20-αναχ. 12.30), Σκόπελο (αφ. 13.30- αναχ.13.45), Αλόννησο (αφ. 14.15-αναχ.14.30), Σκόπελο (αφ. 15.00-αναχ. 15.15), Γλώσσα (αφ. 16.05-αναχ. 16.15), Σκιάθο (αφ. 16.45-αναχ. 17.00) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 19.35. Κάθε Κυριακή είχε αναχώρηση από Βόλο στις 9.00 για Σκιάθο (αφ. 11.35-αναχ. 11.50), Σκόπελο (αφ. 12.50-αναχ. 13.05), Αλόννησο (αφ. 13.35-αναχ. 14.45), Σκόπελο (αφ. 15.15-αναχ. 15.30), Γλώσσα (αφ. 16.20-αναχ. 16.30), Σκιάθο (αφ. 17.00-αναχ. 17.15) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 19.50. Το Σάββατο δεν εκτελούσε δρομολόγιο. 2] Από 10.3.2018 έως 27.5.2018 και από 3.9.2018 έως 31.10.2018 το πλοίο δεν εκτελούσε δρομολόγια τις Δευτέρες, τις Πέμπτες και τα Σάββατα. Τις υπόλοιπες ημέρες εκτελούσε δρομολόγια ως εξής: κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή είχε αναχώρηση από Βόλο στις 8.00 για Σκιάθο (αφ. 10.15-αναχ. 10.30), Γλώσσα (αφ. 11.00-αναχ. 11.10), Σκόπελο (αφ. 11.55- αναχ. 12.10), Αλόννησο (αφ. 12.40-αναχ. 13.00), Σκόπελο (αφ. 13.30-αναχ. 13.45), Γλώσσα (αφ. 14.30-αναχ. 14.40), Σκιάθο (αφ. 15.10-αναχ.15.30) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 17.45. 3] Από 28.5.2018 έως 21.6.2018: κάθε Δευτέρα, Πέμπτη και Κυριακή είχε αναχώρηση από Βόλο στις 7.45 για Σκιάθο (αφ. 10.00- αναχ.10.15), Γλώσσα (αφ. 10.45 -αναχ. 10.55), Σκόπελο (αφ. 11.40- αναχ.11.55), Αλόννησο (αφ.12.25-αναχ. 13.00), Σκόπελο (αφ. 13.30-αναχ. 13.45), Γλώσσα (αφ.14.30- αναχ. 14.40), Σκιάθο (αφ.15.10-αναχ.15.30) και κατάπλου στο Βόλο στις 17.45. Κάθε Τρίτη είχε αναχώρηση από Βόλο στις 7.45 για Σκιάθο (αφ. 10.00-αναχ.10.15), Σκόπελο (αφ. 11.10-αναχ.12.30), Σκιάθο (αφ.13.25-αναχ. 13.45) και κατάπλου στο Βόλο στις 16.00. Κάθε Τετάρτη είχε αναχώρηση από Βόλο στις 12.00 για Σκιάθο (αφ. 14.15- αναχ 14.30), Σκόπελο (αφ. 15.25-αναχ. 15.40), Αλόννησο (αφ.16.10-αναχ. 16.30), Σκιάθο (αφ.17.45-αναχ. 18.05) και κατάπλου στο Βόλο στις 20.20. Κάθε Παρασκευή είχε αναχώρηση από Βόλο στις 7.45 για Σκιάθο (αφ. 10.00-αναχ.10.15), Γλώσσα (αφ.10.45-αναχ. 10.55), Σκιάθο (αφ. 11.25– αναχ.11.45) και κατάπλου στο Βόλο στις 14.00, από όπου αναχωρούσε εκ νέου στις 16.30 για Σκιάθο (αφ. 18.45-αναχ. 19.00) και Σκόπελο (αφ. 19.55). Κάθε Σάββατο αναχωρούσε από Σκόπελο στις 6.45 για Σκιάθο (αφ. 7.44-αναχ. 8.00) και κατέπλεε στο Βόλο στις 10.15. Αναχωρούσε εκ νέου από Βόλο στις 12.00 για Σκιάθο (αφ. 14.15-αναχ. 14.30), Σκόπελο (αφ.15.25-αναχ. 15.45), Σκιάθο (αφ.16.40-αναχ. 17.00) και κατάπλου στο Βόλο στις 19.15. 4] Από 22.6.2018-2.9.2018: Κάθε Δευτέρα, Πέμπτη, Παρασκευή και Κυριακή το πλοίο είχε αναχώρηση από Βόλο στις 7.45 για Σκιάθο (αφ. 10.10-αναχ. 10.25), Σκόπελο (αφ. 11.25- αναχ. 11.45), Αλόννησο (αφ. 12.15-αναχ. 12.30), Σκιάθο (αφ. 13.45-αναχ. 14.00) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 16.15. Στη συνέχεια αναχωρούσε ξανά στις 17.45 για Σκιάθο (αφ. 20.00-αναχ.20.15), Γλώσσα (αφ.20.45- αναχ.20.55), Σκιάθο (αφ.21.25- αναχ.21.40) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 23.55. Κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Σάββατο είχε αναχώρηση από Βόλο στις 7.45 για Σκιάθο (αφ. 10.10-αναχ. 10.25), Γλώσσα (αφ.10.55-αναχ.11.05), Σκόπελο (αφ.11.55-αναχ.12.10), Αλόννησο (αφ. 12.40-αναχ. 13.00), Σκόπελο (αφ. 13.30-αναχ. 13.45), Γλώσσα (αφ.14.35- αναχ. 14.45), Σκιάθο (αφ. 15.15-αναχ. 15.30) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 17.55. 5] Από 1.11.2018 έως τις αρχές 2019: κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο είχε αναχώρηση από Βόλο στις 8.00 για Σκιάθο (αφ. 10.15-αναχ. 10.30), Γλώσσα (αφ. 11.00-αναχ. 14.45), Σκιάθο (αφ. 15.15- αναχ. 15.30) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 17.45. Κάθε Τρίτη και Πέμπτη είχε αναχώρηση από Βόλο στις 8.00 για Σκιάθο (αφ. 10.15-αναχ. 10.30), Σκόπελο (αφ. 11.25-αναχ. 11.40), Αλόννησο (αφ. 12.10-αναχ. 12.50), Σκόπελο (αφ. 13.20-αναχ. 13.35), Σκιάθο (αφ. 14.30-αναχ. 14.45) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 17.00. Την Παρασκευή είχε αναχώρηση από Βόλο στις 8.00, για Σκιάθο (αφ. 10.15-αναχ. 10.30), Γλώσσα (αφ. 11.00-αναχ. 11.10), Σκόπελο (αφ. 11.55-αναχ.12.10), Αλόννησο (αφ.12.40-αναχ. 13.00), Σκόπελο (αφ.13.30- αναχ.13.45), Γλώσσα (αφ. 14.30- αναχ.14.40), Σκιάθο (αφ. 15.10-αναχ.15.30) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 17.45. Την Κυριακή είχε αναχώρηση από Βόλο στις 8.00 για Σκιάθο (αφ. 10.15-αναχ. 10.30), Σκόπελο (αφ. 11.25-αναχ. 11.40), Αλόννησο (αφ. 12.10-αναχ. 14.45), Σκόπελο (αφ. 15.15-αναχ. 15.30), Γλώσσα (αφ. 16.15-αναχ. 16.25), Σκιάθο (αφ. 16.55-αναχ.17.10) και τελικό κατάπλου στο Βόλο στις 19.25. 6] Από 18.1.2019 έως 28.2.2019 το πλοίο εκτελούσε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια σε αντικατάσταση του πλοίου «Ά». Κάθε Δευτέρα το πλοίο είχε αναχώρηση από Σύρο στις 7.00 για Κύθνο (αφ. 9.25- αναχ.9.40), Κέα (αφ. 11.00-αναχ. 11.15), Λαύριο (αφ. 12.15-αναχ. 17.00), Κέα (αφ. 18.00-αναχ. 18.15), Κύθνο (αφ. 19.35-αναχ. 19.50) και Σύρο (αφ. 22.15). Κάθε Τρίτη είχε αναχώρηση από Σύρο στις 7.00 για Πάρο (αφ. 8.30-αναχ. 8.45), Σέριφο (αφ. 10.45-αναχ. 10.55), Σίφνο (αφ. 11.45-αναχ. 12.00), Κίμωλο (αφ. 13.00- αναχ.13.10), Μήλο (αφ. 14.10-αναχ. 14.25), Κίμωλο (αφ. 15.25-αναχ. 15.35), Σίφνο (αφ. 16.35- αναχ.16.45), Σέριφο (αφ. 17.35-αναχ.17.45), Πάρο (Αφ. 19.45-αναχ. 20.00) και Σύρο (αφ. 21.30). Κάθε Τετάρτη είχε αναχώρηση από Σύρο στις 7.00 για Σέριφο (αφ.9.20- αναχ. 9.30), Σίφνο (αφ. 10.20-αναχ.10.15), Κίμωλο (αφ. 11.30- αναχ.11.40), Μήλο (αφ.12.45-αναχ. 13.00), Κίμωλο (αφ.14.05-αναχ.14.15), Σίφνο (αφ. 15.15 αναχ.15.25), Σέριφο (αφ. 16.15-αναχ.16.25) και άφιξη στη Σύρο στις 18.45.Από Σύρο αναχωρούσε στις 19.00 για Τήνο (αφ. 19.50-αναχ. 20.00) και Άνδρο (αφ. 22.00). Κάθε Πέμπτη είχε αναχώρηση από Άνδρο στις 7.00 για Τήνο (αφ. 9.00- αναχ. 9.10) και κατάπλου στη Σύρο στις 10.00. Από Σύρο αναχωρούσε στις 10.15 για Κύθνο (αφ. 12.40-αναχ. 12.50), Κέα (αφ. 14.10-αναχ. 14.20) και Λαύριο (αφ.15.20). Κάθε Παρασκευή είχε αναχώρηση από Λαύριο στις 7.00 για Κέα (αφ.8.00-αναχ. 8.10), Κύθνο (αφ. 9.35-αναχ.9.45), Σύρο (αφ. 12.10-αναχ. 12.30), Πάρο (αφ. 14.00- αναχ. 14.15), Νάξο (αφ. 15.25-αναχ. 15.40), Ίο (αφ. 17.25-αναχ. 17.35), Σίκινο (αφ. 18.05-αναχ. 18.15), Φολέγανδρο (αφ. 19.00- αναχ. 19.10), Κίμωλο (αφ. 20.40-αναχ. 20.50) και Μήλο (αφ. 21.50). Κάθε Σάββατο είχε αναχώρηση από Μήλο στις 7.00 για Κίμωλο (αφ.8.00-αναχ.8.10), Φολέγανδρο (αφ.9.40-αναχ.9.50), Σίκινο (αφ. 10.30- αναχ. 10.40), Ίο (αφ.11.10-αναχ.11.20), Νάξο (αφ. 13.05-αναχ. 13.20), Πάρο (αφ. 14.30-αναχ. 14.45) και Σύρο (αφ. 16.15). Κάθε Κυριακή είχε αναχώρηση από Σύρο στις 7.00 για Πάρο (αφ.8.30-αναχ. 8.45), Σέριφο (αφ. 10.45-αναχ. 10.55), Σίφνο (αφ. 11.45-αναχ. 12.00), Κίμωλο (αφ.13.00-αμαχ. 13.10), Μήλο (αφ. 14.10-αναχ.17.30), Κίμωλο (αφ. 18.30-αναχ. 18.40), Σίφνο (αφ. 19.40-αναχ. 19.50) Σέριφο (αφ.20.40- αναχ. 20.50), Πάρο (αφ. 22.50-αναχ.23.00) και κατάπλου στη Σύρο στις 0.30. Εξ άλλου, ανεκτέλεστα παρέμειναν τα δρομολόγια την 1.5.2018 (απεργία Π.Ν.Ο), 27.5.2018 (Κυριακή), 30.5.2018 (απεργία ΠΝΟ), 30.9.2018 (απαγορευτικό), 29.11.2018 (απαγορευτικό), 25.12.2018 (αργία), 31.12.2018 (αργία), 5.1.2019 (απαγορευτικό). 6.1.2019 (αργία), 23.1.2019 (απαγορευτικό). 25.1.2019 (απαγορευτικό), 30.1.2019 (απαγορευτικό), 31.1.2019 (απαγορευτικό), 1.2.2019(απαγορευτικό), 5.2.2019 (απαγορευτικό), 12.2.2019 (απαγορευτικό), 15.2.2019 (απαγορευτικό), 26.2.2019 (απαγορευτικό), 27.2.2019 (απαγορευτικό), ήτοι συνολικά 19 ημέρες κατά τις οποίες το πλοίο δεν εκτέλεσε δρομολόγιο λόγω απεργίας της Π.Ν.Ο, αργίας ή απαγορευτικού λόγω καιρικών συνθηκών. Ο ενάγων απασχολείτο στη φόρτωση των οχημάτων μία ώρα προ του απόπλου του πλοίου από το λιμάνι αναχώρησης, κατά τη διάρκεια του πλου απασχολείτο, περιστασιακώς, κατά τη διάρκεια των απόπλων και κατάπλων του πλοίου στους ενδιάμεσους λιμένες, καθώς και με τον καθαρισμό (και πλύσιμο) του με την ολοκλήρωση του δρομολογίου στο εκάστοτε λιμάνι άφιξης που διαρκούσε δύο ώρες. Συγκεκριμένα, ο ενάγων, ως ναύκληρος, επόπτευε τα λοιπά μέλη του κατώτερου πληρώματος καταστρώματος (ναύτες και ναυτόπαιδα), στην εργασία τους, στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος, απασχολούμενος με την πρόσδεση, την απόδεση και την αγκυροβολία του πλοίου στους λιμένες που προσέγγιζε, την φορτοεκφόρτωση, έχμαση και ασφάλιση των οχημάτων και δη φορτηγών στο χώρο στάθμευσης (γκαράζ) αυτού, οι οποίες διαρκούσαν κατά μέσο όρο περίπου μισή ώρα (λαμβανομένης υπόψη και της ετοιμότητας προ του κατάπλου), αναλόγως της επιβατικής κίνησης ανά προορισμό και χρονική περίοδο (χειμερινή-θερινή), καθώς και με εργασίες καθαριότητας διαφόρων χώρων του πλοίου στο (τελικό) λιμάνι άφιξης. Ο ενάγων εκτελούσε τις ως άνω εργασίες, καθημερινώς (και Σάββατα, αργίες και Κυριακές), πέραν της οκτάωρης διάρκειας της εργασίας του, λόγω των προαναφερόμενων δρομολογίων που εκτελούσε το ως άνω πλοίο. Το γεγονός ότι το ως άνω χρονικό διάστημα ήταν ναυτολογημένοι στο πλοίο, ως μέλη του κατώτερου πληρώματος καταστρώματος, επτά ναύτες και ένας ναυτόπαις (πλήρης οργανική σύνθεση) δεν αποκλείει την ανάγκη για υπερωριακή εργασία, ενώ πρέπει να τονιστεί ότι η εναγόμενη σταθερά κατέβαλε κάθε μήνα προς τον ενάγοντα χρηματικά ποσά για αμοιβή υπερωριακής εργασίας, αναγνωρίζοντας γενικά την ανάγκη εκτέλεσής της. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι ο μέσος όρος της συνολικής ημερήσιας απασχόλησης του ενάγοντος, κατά το ως άνω χρονικό διάστημα της ναυτολόγησής του, ήταν δεκατρείς (13) ώρες και ειδικότερα, ο ενάγων παρείχε, κατά τις καθημερινές και Κυριακές πέντε (5) ώρες υπερωριακής εργασίας και κατά τα Σάββατα και αργίες δεκατρείς (13) ώρες τέτοιας εργασίας, κατά το χρόνο που το ως άνω πλοίο εκτελούσε πλόες. Πάντως το πλοίο αυτό δεν εκτέλεσε δρομολόγια και ήταν σε ακινησία, κατά τη διάρκεια των εργασιών για την ετήσια επιθεώρηση, ήτοι από 9.1.2018 έως 9.3.2018 (για 60 ημέρες) και από 1.3.2019 έως 29.3.2019 (για 29 ημέρες), καθώς και τις Δευτέρες, Πέμπτες και Σάββατα του χρονικού διαστήματος από 10.3.2018 έως 27.5.2018 και ένα (1) Σάββατο (Θεοφάνια) κατά την εβδομάδα από 1.1.2018 έως 8.1.2018. Κατά τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα, ο ενάγων, απασχολείτο ως ντεϊμάνης με ωράριο 8.00 – 17.00 καθημερινά και μία ώρα διάλειμμα, ενώ εργαζόταν και τα Σάββατα και τις αργίες κατά τις ημέρες των επισκευών. Συνεπώς, από το πρώτο ως άνω χρονικό διάστημα ναυτολόγησης (συνολικώς 292 ημερών), πρέπει να αφαιρεθούν οι ήμερες που είτε έμειναν ανεκτέλεστα τα δρομολόγια ή το πλοίο παρέμενε ελλιμενισμένο ελλείψει δρομολογίου ή λόγω επισκευών, οπότε ο ενάγων απασχολείτο με ωράριο ντεϊμάνη, ήτοι για το πρώτο χρονικό διάστημα [(292 ημέρες πρώτης ναυτολόγησης μείον 4 ημέρες ανεκτέλεστων δρομολογίων μείον 60 ημέρες, οπότε εκτελούνταν εργασίες επισκευής (από 9.1.2018 έως 9.3.2018) μείον 34 ημέρες χωρίς δρομολόγια (παραμένοντας ελλιμενισμένο) κατά τις Δευτέρες, Πέμπτες και Σάββατα του χρονικού διαστήματος από 10.3.2018 έως 27.5.2018, καθώς και ένα (1) Σάββατο κατά την εβδομάδα από 1.1.2018 έως 8.1.2018) =] 193 ημέρες και για το δεύτερο χρονικό διάστημα ναυτολόγησης [(134 ημέρες ναυτολόγησης μείον 15 ημέρες ανεκτέλεστων δρομολογίων μείον 29 ημέρες επισκευών πλοίου (από 1.3.2019 έως 29.3.2019)=] 90 ημέρες. Ως εκ τούτου, για την πρώτη χρονική περίοδο, απασχόλησης κατά την εκτέλεση πλόων, από τα 40 Σάββατα και 11 αργίες που ισχυρίζεται ο ενάγων ότι απασχολήθηκε αφαιρούνται τα 13 Σάββατα του χρονικού διαστήματος από 10.3.2018 έως 27.5.2018 και κατά την εβδομάδα από 1.1.2018 έως 8.1.2018 που δεν εκτελέστηκαν πλόες, εργαζόμενος, όμως, με ωράριο ντεϊμάνη. Συνεπώς, δικαιούται για [51 Σάββατα και αργίες μείον 13 Σάββατα μείον 3 αργίες (Θεοφάνια που συνέπεσαν με ένα Σάββατο, Καθαρά Δευτέρα 19/2, εξαιρούμενη διότι το πλοίο βρισκόταν ακινητοποιημένο λόγω επισκευών και 1η Μαΐου λόγω απεργίας Π.Ν.Ο)] = 35 Σάββατα / αργίες Χ 13 ώρες Χ 10,95 € (κατά το άρθρο 13 της ως άνω ΣΣΝΕ του 2017) = 4.982,25 ευρώ και για τις καθημερινές/ Κυριακές (193 ημέρες μείον 35 Σάββατα/ αργίες=) 158 Χ 5 Χ 9,12 € = 7.204,80 ευρώ. Περαιτέρω, για το δεύτερο χρονικό διάστημα της ναυτολόγησης του ενάγοντος, αφαιρουμένων των ημερών που το πλοίο δεν εκτελούσε πλόες λόγω επισκευών (από 1.3.2019 έως 29.3.2019), καταγράφονται ημερολογιακά 15 Σάββατα απασχόλησης εν πλω (από 16.11.2018 έως 28.2.2019) και 5 αργίες (6/12 Αγ. Νικολάου, Χριστούγεννα, 26/12, Πρωτοχρονιά, Θεοφανίων) και συνεπώς δικαιούται 20 Σάββατα/ αργίες Χ 13 ώρες Χ 11,16 € (κατά το άρθρο 13 της ως άνω ΣΣΝΕ του 2018) = 2.901,60 ευρώ. Συνακόλουθα, ο ενάγων εργάστηκε (90 μείον 20 =) 70 ημέρες καθημερινές/ Κυριακές, καθ’ ο χρόνο το πλοίο εκτελούσε πλόες και δικαιούται (70 Χ 5 ώρες Χ 9,30 € =) 3.255 ευρώ. Για την πρώτη χρονική περίοδο ναυτολόγησης, κατά το χρόνο που το πλοίο βρισκόταν ελλιμενισμένο, ο ενάγων δικαιούται πρόσθετης αμοιβής μόνο για τα Σάββατα και τις αργίες, απασχολούμενος υπερωριακά επί 8 ώρες, αφού κατά τις καθημερινές και Κυριακές δεν υπερέβαινε το νόμιμο ωράριο. Συνεπώς, για την πρώτη φάση ναυτολόγησής του, δικαιούται για ένα (1) Σάββατο του χρονικού διαστήματος από 1.1.2018 έως 8.1.2018 που συνέπεσε με τα Θεοφάνια, για 12 Σάββατα της περιόδου από 10.3.2018 έως 27.5.2018, καθώς και για την αργία της Καθαράς Δευτέρας (19/2), οπότε το πλοίο επισκευαζόταν, το ποσό των (14 Χ 8 Χ 10,95€ =) 1.226,40 ευρώ. Κατά τη δεύτερη φάση ναυτολόγησης του ενάγοντος, το πλοίο βρισκόταν ελλιμενισμένο για επισκευές από 1.3.2019 έως 29.3.2019, ήτοι για 29 ημέρες και από αυτές οι δύο μέρες ήταν αργίες (Καθαρά Δευτέρα 11/3 και 25/3/2019) και 4 Σάββατα. Συνεπώς, για τα 6 Σάββατα/ αργίες, ο ενάγων δικαιούται (6 Χ 8 Χ 11,16 € =) 535,68 ευρώ. Για τις υπόλοιπες καθημερινές/Κυριακές ο ενάγων δεν δικαιούται πρόσθετη υπερωριακή αμοιβή, αφού η απασχόλησή του δεν ξεπερνούσε κατά τα ανωτέρω το νόμιμο ωράριο (οκτάωρο). Συνεπώς, δικαιούται για τις ανωτέρω αιτίες το συνολικό ποσό των (4.982,25 + 7.204,80 + 2.901,60 + 3.255 + 1.226,40 + 535,68 =) 20.105,73 ευρώ. Από τις προσκομιζόμενες μετ’ επικλήσεως αποδείξεις μισθοδοσίας της εναγομένης, προκύπτει η συνολική καταβολή του ποσού των (6.033,63 + 4.686,98=) 10.720,61 ευρώ για τις ανωτέρω αιτίες. Δεν μπορεί όμως να συνυπολογιστεί η καταβολή του ποσού των 885,71 ευρώ ως «έκτακτες/extra αμοιβές» (επιμίσθιο) που επικαλείται η εναγομένη, διότι δεν υπήρξε σχετική συμφωνία στις ως άνω επίδικες συμβάσεις ναυτικής εργασίας περί του καταλογισμού του στις παρεχόμενες συμβατικές αποδοχές, κατά τα προαναφερόμενα και όχι διότι δεν μπορεί με βεβαιότητα να καταλογιστεί σε οφειλή από την ανωτέρω αιτία, όπως εσφαλμένα έκρινε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο (αντικατάσταση αιτιολογιών, άρθρο 534 ΚΠολΔ). Συνεπώς, η εναγομένη οφείλει στον ενάγοντα ως πρόσθετη υπερωριακή αμοιβή το ποσό των (20.105,73 -10.720,61 =) 9.385,12 ευρώ. Περαιτέρω, όπως προκύπτει από τα προαναφερόμενα δρομολόγια, κατά το χρονικό διάστημα από 22.6.2018 έως και 2.9.2018, ήτοι για 73 ημέρες που αντιστοιχούν σε 10,42 εβδομάδες, το ως άνω πλοίο εκτελούσε κυκλικά δρομολόγια ως ημερόπλοιο (κατά την έννοια του άρθρου 33 των ως άνω Σ.Σ.Ν.Ε) και συγκεκριμένα κάθε Τρίτη – Τετάρτη – Σάββατο απέπλεε από το Βόλο στις 7.45 και κατέπλεε (ολοκλήρωνε το δρομολόγιο του) στις 17.55 στο ίδιο λιμάνι, ωστόσο τις λοιπές μέρες της εβδομάδας, ήτοι Δευτέρα – Πέμπτη – Παρασκευή – Κυριακή, το πλοίο απέπλεε από το Βόλο στις 7.45, αλλά κατέπλεε τελικά εκεί στις 23.55, με συνέπεια κατά τις μέρες αυτές να εκτελεί δρομολόγια που δικαιολογούνται ως εξπρές, αφού επέκτεινε τα δρομολόγια του και κατά τις νυχτερινές ώρες, ήτοι πέραν της 23.00 ώρας, με την επισήμανση ότι πρόσθετη αμοιβή ο ενάγων δικαιούται μόνο ως προς αυτά. Ως εκ τούτου, εκτελούνταν εβδομαδιαίως 4 δρομολόγια εξπρές (νυχτερινά) άνω των 12 ωρών και συνεπώς, ο ενάγων δικαιούται 4Χ 10,42 εβδομάδες Χ 1/30 του τακτικού μισθού εκ ποσού [1.262,14 (μισθός ενεργείας) + 277,67 (επίδομα Κυριακών) + 35,22 (επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας) + αντίτιμο τροφής 576,30 € (ημερήσιο αντίτιμο τροφής 19,21 € Χ 30 ημέρες) + μηνιαίος μισθός αδείας 354,96 € (μισθός ενεργείας 1.280,19 € + επ. Κυρ. 281,64 € = 1.561,83 € : 22 Χ 5 ημέρες = 354,96 €) + τροφοδοσία 5 ημερών 96,05 € (ημερήσιο αντίτιμο τροφής 19,21 € Χ 5 ημέρες) + μέσος όρος υπερωριών κατά μήνα (20.105,73/426 ημέρες ναυτολόγησης Χ30 ημέρες) 1.415,89 ευρώ=] 4.018,23 ευρώ = 5.582,66 ευρώ. Σημειωτέον, ότι όπως προκύπτει από τις ως άνω Σ.Σ.Ν.Ε (άρθρα 1, 2§1 και 3) η τροφοδοσία αποτελεί πάγια και σταθερά καταβαλλόμενη παροχή ως αντάλλαγμα της παρεχόμενης εργασίας είτε παρέχεται σε χρήμα είτε αυτούσια και συνυπολογίζεται (ΑΠ 1013/2003, ΕΝΔ 2003,345, Εφ.Πειρ. 587/2011, ΕΝΔ 2012,19), όπως και ο μηνιαίος μισθός αδείας μετά τροφοδοσίας (Μ.Εφ.Πειρ. 120/2019, δημ. στην ιστοσελίδα Εφετείου Πειραιώς, Μ.Εφ.Πειρ. 120/2016, ΝΟΜΟΣ), όπως ορθά κρίθηκε πρωτοδίκως. Αντίθετα στην προκείμενη περίπτωση δεν συνυπολογίζεται το επίδομα ιματισμού λόγω της παροχής του σε είδος (άρθρο 5 των ως άνω Σ.Σ.Ν.Ε, Μ.Εφ.Πειρ. 740/2015, ΝΟΜΟΣ) και όχι λόγω της μη τακτικής καταβολής του, όπως εσφαλμένα έκρινε το πρωτόδικο Δικαστήριο (αντικατάσταση αιτιολογιών, άρθρο 534 ΚΠολΔ). Η εναγομένη, όπως προκύπτει από τις αποδείξεις μισθοδοσίας, κατέβαλε για το επίδομα εξπρές ποσό 947,51 ευρώ και ως εκ τούτου οφείλει στον ενάγοντα το ποσό των (5.582,66 – 947,51 =) 4.635,15 ευρώ. Επομένως κατά τα ανωτέρω, η εναγόμενη οφείλει στον ενάγοντα, για όλες τις ως άνω αιτίες, το συνολικό ποσό των (9835,12 + 4635,15=) 14.020,27 ευρώ, νομιμοτόκως από την επόμενη της απόλυσης του (30.3.2019) έως την εξόφληση. Ο 8ος λόγος έφεσης περί επιδίκασης τόκων υπερημερίας και όχι επιδικίας μετά την επίδοση της ένδικης αγωγής, κατ΄ άρθρο 346 ΑΚ, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, διότι δεν υπήρξε εύλογη αντιδικία της εναγόμενης στην προκείμενη υπόθεση, αντίθετως ήταν μη εύλογη, λόγω του ότι ο ενάγων εργαζόταν ως ναύκληρος στο ως άνω πλοίο της και γνώριζε τις ώρες εργασίας του και το οφειλόμενο ποσό (που επιδικάστηκε με την εκκαλούμενη) και εξακολούθησε να αντιδικεί και στο δευτεροβάθμιο Δικαστήριο αυτό, ασκώντας έφεση (βλ. ΑΠ 163/2022). Συνεπώς, κατά τα προαναφερόμενα, το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο δεν έσφαλε που με την εκκαλούμενη απόφασή του ανέφερε τα ίδια (πάντως με τις ως άνω αντικαταστάσεις αιτιολογιών, κατ΄ άρθρο 534 ΚΠολΔ), ορθά εφαρμόζοντας το νόμο και εκτιμώντας τις αποδείξεις, οι δε ως άνω λόγοι έφεσης κρίνονται αβάσιμοι και απορριπτέοι, όπως και η υπό κρίση έφεση στο σύνολό της. Τέλος, πρέπει να απορριφθεί το αίτημα της εκκαλούσας περί επαναφοράς στην προτέρα κατάσταση ως προς επιδικασθέν (ως προσωρινά εκτελεστό) ποσό των 5.000 ευρώ και τα δικαστικά έξοδα του εφεσίβλητου για τον δεύτερο βαθμό, κατά το σχετικό αίτημα του, πρέπει να επιβληθούν εις βάρος της ηττημένης εκκαλούσας (άρθρα 183, 191§ 2 ΚΠολΔ).
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΚΑΖΕΙ κατ’ αντιμωλίαν των διαδίκων.-
ΔΕΧΕΤΑΙ την έφεση κατά το τυπικό της μέρος και την
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ως προς το ουσιαστικό της μέρος.-
ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ σε βάρος της εκκαλούσας τη δικαστική δαπάνη του εφεσίβλητου για τον παρόντα (δεύτερο) βαθμό, την οποία ορίζει στο ποσό των πεντακοσίων (500) ευρώ.-
Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε στον Πειραιά, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του, στις 13 Ιανουαρίου 2023, χωρίς την παρουσία των διαδίκων και των πληρεξουσίων δικηγόρων τους.
Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ