Αριθμός 120/2023
ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
(Τμήμα Ναυτικών Διαφορών)
Αποτελούμενο από τον Δικαστή Αντώνιο Αλαπάντα, Εφέτη, τον οποίον όρισε ο Πρόεδρος του Τριμελούς Συμβουλίου Διεύθυνσης του Εφετείου και από τη Γραμματέα T.Λ.
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο του, στις …………, για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:
Α) Έφεση με αρ. καταθ. ………./2022
Των εκκαλουσών: 1.- εταιρείας …………. και 2.- εταιρείας …………… και παραστάθηκαν δια της πληρεξούσιας δικηγόρου τους Μαρίας Αρβανίτη, με δήλωση κατ΄ άρθρο 242§2 ΚΠολΔ, η οποία προκατέθεσε προτάσεις.
Του εφεσίβλητου: …………, ο οποίος παραστάθηκε δια της πληρεξούσιας δικηγόρου του Άννας Κοντοσέα, η οποία κατέθεσε προτάσεις.
Β)Έφεση με αρ. καταθ. ………../2022
Του εκκαλούντος : ………….. ο οποίος παραστάθηκε δια της πληρεξούσιας δικηγόρου του Άννας Κοντοσέα, η οποία κατέθεσε προτάσεις.
Των εφεσίβλητων: 1.- εταιρείας ………… και 2.- εταιρείας ……………..και παραστάθηκαν δια της πληρεξούσιας δικηγόρου τους Μαρίας Αρβανίτη, με δήλωση κατ΄ άρθρο 242§2 ΚΠολΔ, η οποία προκατέθεσε προτάσεις.
Ο ενάγων και ήδη εκκαλών στην υπό στοιχείο Β έφεση με την από 13.4.2021 και με αριθμό έκθεσης κατάθεσης …………/2021 αγωγή του, την οποία άσκησε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς κατά των εναγομένων και ήδη εφεσίβλητων -εκκαλουσών, ζήτησε να γίνουν δεκτά τα αναφερόμενα σε αυτή. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την υπ’ αρ. 2188/2021 οριστική απόφαση του έκανε εν μέρει δεκτή την αγωγή αυτή. Την απόφαση αυτή προσέβαλαν ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου οι εκκαλούντες με τις ως άνω δύο από 3.12.2021 και 22.8.2022 αντίθετες εφέσεις τους, η συζήτηση των οποίων προσδιορίστηκε από την πληρεξούσια δικηγόρο του ενάγοντα στο παρόν Δικαστήριο (πράξεις με αρ. εκθ. καταθ. ……../8.2.2022 και ………/ 31.8.2022 αντίστοιχα)για τη δικάσιμο που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας, με αύξοντες αριθμούς πινακίου … και …, ζητώντας να γίνουν δεκτές για τους λόγους που αναφέρονται σε αυτές. Οι εφέσεις αυτές εκφωνήθηκαν με τη σειρά τους από το οικείο πινάκιο και συζητήθηκαν και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων παραστάθηκαν κατά τα ανωτέρω.
AΦOY MEΛETHΣE TH ΔIKOΓPAΦIA
ΣKEΦTHKE ΣYMΦΩNA ME TO NOMO
Επειδή οι ως άνω δύο αντίθετες εφέσεις (υπό στοιχεία Α και Β) πρέπει να συνεκδικαστούν, διότι εκδικάζονται με την ίδια ειδική διαδικασία και για λόγους συνάφειας και οικονομίας της δίκης (άρθρα 31, 246 ΚΠολΔ), δεδομένου ότι με αυτές προσβάλλεται η ίδια ως άνω πρωτόδικη απόφαση.
Επειδή η κρινόμενη υπό στοιχείο Α έφεση κατά της υπ’ αρ. 2188/2021 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών -εργατικών διαφορών (του άρθρου 614 αρ.3 ΚΠολΔ), αρμοδίως φέρεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 19 περ. α ΚΠολΔ (και άρθρο 51§6 ν. 2172/1993), αφού αυτή κατατέθηκε από τις εκκαλούσες στη Γραμματεία του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς στις 3.12.2021, όπως προκύπτει από την παρά πόδας του δικογράφου έφεσης υπ’ αρ. …………./2021 έκθεση κατάθεσης του Γραμματέα του Δικαστηρίου αυτού και έχει ασκηθεί νομοτύπως και εμπροθέσμως, σύμφωνα με τα άρθρα 511, 513 § 1 στοιχ. β`, 516 § 1, 517 εδ. α`, 518 § 2 και 520 § 1 ΚΠολΔ και συνεπώς, παραδεκτώς, κατ’ άρθρο 532 ΚΠολΔ, δεδομένου ότι: α) για τη διαφορά αυτή δεν απαιτείται παράβολο για την άσκηση έφεσης κατά το άρθρο 495§3 εδ.τελ ΚΠολΔ και β)δεν προκύπτει επίδοση της εκκαλούμενης απόφασης σε αυτές. Επομένως, πρέπει η έφεση αυτή να γίνει τυπικά δεκτή και να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο των λόγων της (άρθρα 522, 533 § 1 ΚΠολΔ), κατά την ίδια με την πρωτοβάθμια ειδική διαδικασία περιουσιακών (εργατικών) διαφορών .
Επειδή η κρινόμενη υπό στοιχείο Β έφεση κατά της υπ’ αρ. 2188/2021 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών -εργατικών διαφορών (του άρθρου 614 αρ.3 ΚΠολΔ), αρμοδίως φέρεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 19 περ. α` ΚΠολΔ (και άρθρο 51§6 ν. 2172/1993), αφού αυτή κατατέθηκε από τον εκκαλούντα στη Γραμματεία του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς στις 22.8.2022, όπως προκύπτει από την παρά πόδας του δικογράφου έφεσης υπ’ αρ. ………./2022 έκθεση κατάθεσης του Γραμματέα του Δικαστηρίου αυτού και έχει ασκηθεί νομοτύπως και εμπροθέσμως, σύμφωνα με τα άρθρα 511, 513 § 1 στοιχ. β`, 516 § 1, 517 εδ. α`, 518 § 2 και 520 § 1 ΚΠολΔ και συνεπώς, παραδεκτώς, κατ’ άρθρο 532 ΚΠολΔ, δεδομένου ότι: α) για τη διαφορά αυτή δεν απαιτείται παράβολο για την άσκηση έφεσης κατά το άρθρο 495§3 εδ.τελ ΚΠολΔ και β)δεν προκύπτει επίδοση της εκκαλούμενης απόφασης σε αυτήν. Επομένως, πρέπει η έφεση αυτή να γίνει τυπικά δεκτή και να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο των λόγων της (άρθρα 522, 533 § 1 ΚΠολΔ), κατά την ίδια με την πρωτοβάθμια ειδική διαδικασία περιουσιακών (εργατικών) διαφορών .
Επειδή με την από 13.4.2021 ως άνω αγωγή του ο ενάγων (και ήδη εκκαλών –εφεσίβλητος) ιστορούσε ότι δυνάμει συμβάσεων ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου που κατάρτισε με την 2η εναγομένη, εφοπλίστρια του Ε/Γ Ο/Γ πλοίου με ελληνική σημαία «BG» (κύρια του οποίου είναι η 1η εναγομένη) και πλοιοκτήτρια του Ε/Γ Ο/Γ πλοίου με ελληνική σημαία «BSP», ναυτολογήθηκε στα πλοία αυτά με την ειδικότητα του επίκουρου, κατά τα αναφερόμενα διαστήματα εντός των ετών 2019 και 2020 και αντί των προβλεπομένων μηνιαίων αποδοχών από την ισχύουσα συλλογική σύμβαση ναυτικής εργασίας (Σ.Σ.Ν.Ε) για τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων του έτους 2019. Ότι εργάστηκε υπερωριακά (κατά τα αναφερόμενα χρονικά διαστήματα επί 12, 14, 17 και 15 ώρες ημερησίως) και διατηρεί αξιώσεις για πρόσθετη υπερωριακή αμοιβή, για επιδόματα εορτών, για δρομολόγια εξπρές, καθώς και για αποζημίωση λόγω απόλυσης από το πρώτο ως άνω πλοίο, συνολικού ποσού 29.371,50 € και δη 12.542,57 € για το πρώτο ως άνω πλοίο και 16.828,93 € για το δεύτερο ως άνω πλοίο. Με βάση τα ανωτέρω, ο ενάγων ζητούσε (με απόφαση προσωρινά εκτελεστή) να υποχρεωθούν οι εναγόμενες να του καταβάλουν εις ολόκληρον τα ως άνω ποσά νομιμότοκα από τις ημερομηνίες λύσης των συμβάσεών του (1.12.2019 και 31.10.2020 αντίστοιχα), άλλως από την επίδοση της αγωγής μέχρι την εξόφληση, καθώς και να καταδικαστούν αυτές στη δικαστική του δαπάνη. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, με την υπ’ αρ. 2188/2021 εκκαλούμενη απόφαση του, που εκδόθηκε κατ΄ αντιμωλίαν των διαδίκων, δέχθηκε εν μέρει την αγωγή για τα ποσά των 6.410,62 € και 6.037,29 € αντίστοιχα, νομιμοτόκως από 1.1.2020 και 31.10.2020(αντίστοιχα), κήρυξε την απόφαση προσωρινώς εκτελεστή και επέβαλε μέρος (ποσού 400 €) της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος στις εναγόμενες.
Επειδή με την υπό κρίση υπό στοιχείο Α έφεσή τους παραπονούνται οι εκκαλούσες ότι το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την εκκαλούμενη απόφασή του εσφαλμένως εφάρμοσε το νόμο (ως προς την επιδικασθείσα αποζημίωση μετά από απόλυση λόγω αδείας και όχι λόγω καταγγελίας) και εκτίμησε τις αποδείξεις και δέχθηκε εν μέρει την ως άνω αγωγή του αντιδίκου της, ενώ θα έπρεπε να την απορρίψει στο σύνολό της.
Επειδή με τις υπό κρίση υπό στοιχείο Β έφεσή του παραπονείται ο εκκαλών ότι το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την εκκαλούμενη απόφασή του εσφαλμένως εφάρμοσε το νόμο (ως προς τον υπολογισμό του επιδόματος εξπρές) και εκτίμησε τις αποδείξεις(προβαίνοντας και σε λάθος υπολογισμούς) και δέχθηκε εν μέρει την ως άνω αγωγή του, ενώ θα έπρεπε να την κάνει δεκτή στο σύνολό της.
Επειδή από την επανεκτίμηση της ένορκης κατάθεσης του μάρτυρα ανταπόδειξης ……….. στο ακροατήριο του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου (βλ. τα ταυτάριθμα με την εκκαλούμενη πρακτικά), των υπ’ αρ. ………/8.6.2021 και …/ 24.5.2021 ενόρκων βεβαιώσεων ενώπιον των συμβολαιογράφων Πειραιώς …….. και Σάπων Ροδόπης ………… αντίστοιχα που προσκομίζει με επίκληση ο ενάγων και λήφθηκαν νομίμως κατόπιν εμπρόθεσμης κλήτευσης των εναγομένων κατά τα άρθρα 421, 422 ΚΠολΔ (βλ. τις υπ΄αρ. ….. και …… Δ/18.5.2021 εκθέσεις επίδοσης της δικαστικής επιμελήτριας στο Εφετείο Πειραιώς …………), καθώς και από όλα τα έγγραφα που προσκομίζουν με επίκληση οι διάδικοι στο παρόν Δικαστήριο, αποδεικνύονται τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: δυνάμει σύμβασης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου που καταρτίστηκε στον Πειραιά μεταξύ του νομίμου εκπροσώπου της δεύτερης εναγομένης εταιρείας, που ασκεί τον εφοπλισμό, την οικονομική διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευση του υπό ελληνική σημαία επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου (Ε/Γ Ο/Γ) «BG», με αριθμό νηολογίου Πειραιώς ……….., 15.150 κ.ο.χ (Δ.Δ.Σ ……….), κυριότητας της πρώτης εναγομένης εταιρείας και του ενάγοντος, Έλληνα απογεγραμμένου ναυτικού (μέλους της Ένωσης Αρχιθαλαμηπόλων και Θαλαμηπόλων Ε.Ν που είναι μέλος της Π.Ν.Ο και συμβλήθηκε στην ένδικη Σ.Σ.Ν.Ε), ο τελευταίος ναυτολογήθηκε : α) την 27-6-2019 και παρείχε τις υπηρεσίες του με την ειδικότητα του επίκουρου μέχρι την 1-12-2019, οπότε απολύθηκε λόγω αδείας, δίχως να επαναπροσληφθεί στη λήξη της (την 1-1-2020). Με την ειδικότητα αυτή εκτελώντας τα ίδια καθήκοντα απασχολήθηκε και κατά το χρονικό διάστημα από 13-8-2019 έως 1-11-2019, αν και καταχωρήθηκε στο ναυτολόγιο του πλοίου ως μεταφορέας.
Οι ως άνω ναυτολογήσεις του διέπονταν από τους όρους της Σ.Σ.Ν.Ε πληρωμάτων επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων έτους 2019, που κυρώθηκε με την ΥΑ 2242.5-1.5/56040/2019 (ΦΕΚ Β 3170/12.8.2019). Το πλοίο BG, κατά το ένδικο χρονικό διάστημα ήταν ενταγμένο σε ακτοπλοϊκή γραμμή και συγκεκριμένα κατά το χρονικό διάστημα από 27-6-2019 έως 29-6-2019 και από 10-9-2019 έως 1-12-2019 με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά ανά δύο ημέρες αναχωρούσε στις 21:00 με προορισμό τα Χανιά, όπου έφθανε στις 6:00 της επομένης ημέρας. Ακολούθως αναχωρούσε από τα Χανιά στις 22:00 της ίδιας ημέρας και επέστρεφε στον Πειραιά στις 6:30 της επομένης, κ.ο.κ. Το χρονικό διάστημα από 30-6-2019 έως 9-9-2019 το ως άνω πλοίο ανά δύο ημέρες αναχωρούσε από τον Πειραιά στις 22:00 με προορισμό τα Χανιά, όπου έφτανε στις 7:00 της επομένης. Ακολούθως αναχωρούσε από τα Χανιά στις 22:00 της ίδιας ημέρας και επέστρεφε στον Πειραιά στις 7:00 της επομένης κ.ο.κ. Επί πλέον, λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης που εμφανίζει η συγκεκριμένη γραμμή τους καλοκαιρινούς μήνες εκτελέστηκαν και τα ακόλουθα πρόσθετα ημερήσια δρομολόγια: στις 5-7-2019, 6-7-2019, 7-7-2019, 8-7-2019, 13-8-2019, 16-8-2019, 17-8-2019, 18-8-2019, 21-8-2019, 22-8-2019, 23-8-2019, 24-8-2019, 25-8-2019, 28-8-2019, 29-8-2019, καθ’ όσον μετά την άφιξή του στον Πειραιά στις 7:00 αναχωρούσε στις 10:00 για Χανιά, όπου έφτανε στις 19.00, καθώς και στις 12-7-2019, 13-7-2019, 14-7-2019, 19-7-2019, 20-7-2019, 21-7-2019, 24-7-2019, 25-72019, 26-7-2019, 27-7-2019, 28-7-2019, 317-2019, 1-8-2019, 2-8-2019, 3-8-2019, 4-8-2019, 7-8-2019, 8-8-2019, 9-8-2019, 10-8-2019, 11-8-2019, 31-8-2019, 1-9-2019, 4-9-2019 και 7-9-2019, καθ’όσον μετά την άφιξή του στο λιμάνι των Χανίων στις 7:00 αναχωρούσε στις 10:00 για Πειραιά, όπου έφτανε στις 22:00. Ο ενάγων, με την ως άνω ιδιότητα του επίκουρου, συμμετείχε στη διαδικασία επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών και απασχολούταν στον έλεγχο και την τακτοποίηση των επιβατών στις καμπίνες, στον καθαρισμό και την τακτοποίηση των καμπινών, καθώς και σε εργασίας καθαριότητας των κοινόχρηστων χώρων του πλοίου και στον καθαρισμό/πλύσιμο των χρησιμοποιημένων σκευών στο εστιατόριο self- service, ενώ κατά το χρονικό διάστημα από 15-10-2019 έως 1-12-2019 εκτελούσε βραδινή βάρδια στη ρεσεψιόν του πλοίου. Αφού ληφθούν υπόψη τα καθήκοντα του αυτά, τα ως άνω δρομολόγια και η επιβατική κίνηση του εν λόγω πλοίου και το γεγονός ότι αυτό είχε πλήρη οργανική σύνθεση πληρώματος ως προς την ειδικότητα του ενάγοντος που περιελάμβανε 19 επίκουρους (η πλήρης οργανική του σύνθεση δεν αποκλείει πάντως την πραγματοποίηση υπερωριακής εργασίας), σε συνδυασμό με τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, το Δικαστήριο αυτό κρίνει (όπως ορθά έκρινε και το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο) ότι ο ενάγων, κατά τα επίδικα χρονικά διαστήματα που υπηρέτησε στο ως άνω πλοίο, παρείχε, κατά μέσο όρο, εργασία 11 ωρών ημερησίως (ήτοι 3 ώρες υπερωριακής εργασίας), εκτός από τις ημέρες που αυτό πραγματοποιούσε και ημερήσια δρομολόγια, κατά τις οποίες οι ώρες απασχόλησής του ανέρχονταν σε 15. Επομένως, κατά τα χρονικά διαστήματα της υπηρεσίας του επί του ως άνω πλοίου από 27-6-2019 έως και 14-10-2019, ο ενάγων απασχολήθηκε υπερωριακά επί 3 ώρες την ημέρα για 62 καθημερινές και Κυριακές και δικαιούταν ως σχετική αμοιβή, το συνολικό ποσό των (62 ημέρες Χ 3 ώρες Χ 6,98€ ανά ώρα =) 1.298,28 € και όχι 241,48€ που δέχθηκε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, προφανώς λόγω εσφαλμένου υπολογισμού. Επίσης, απασχολήθηκε υπερωριακά επί 7 ώρες την ημέρα για 30 καθημερινές και Κυριακές, κατά τις οποίες πραγματοποιήθηκαν ημερήσια δρομολόγια, με συνέπεια να δικαιούται εξ αυτού του λόγου, ως αμοιβή, το συνολικό ποσό των (30 ημέρες Χ 7 ώρες Χ 6,98 € ανά ώρα=) 1.465,80 €. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, απασχολήθηκε επί 11 ώρες την ημέρα για 4 Σάββατα και τις αργίες της 15/8/2019 και 14/9/2019 (που δεν υπολόγισε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο) και για την αιτία αυτή, δικαιούταν το συνολικό ποσό των (6 Σάββατα και αργίες Χ 11 ώρες Χ 8,37 € ανά ώρα=) 552,42 €. Επίσης, απασχολήθηκε επί 15 ώρες την ημέρα για 10 Σάββατα, κατά τα οποία πραγματοποιήθηκαν ημερήσια δρομολόγια, με συνέπεια να δικαιούται εξ αυτού του λόγου, ως αμοιβή, το συνολικό ποσό των (10 Χ 15 ώρες Χ 8,37 ανά ώρα=) 1.255,50 €. Κατά τα χρονικά διαστήματα της υπηρεσίας του από 15-10-2019 έως 1-12-2019, ο ενάγων απασχολήθηκε υπερωριακά επί 3 ώρες την ημέρα για 40 καθημερινές και Κυριακές και δικαιούταν ως σχετική αμοιβή το συνολικό ποσό των (40 ημέρες Χ 3 ώρες Χ 6,98 € ανά ώρα=) 837,60 €. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, απασχολήθηκε επί 11 ώρες την ημέρα για 7 Σάββατα και 1 αργία (28-10-2019). Επομένως, για την αιτία αυτή δικαιούταν το συνολικό ποσό των (8 ημέρες Σαββάτων και αργίας Χ 11 ώρες Χ 8,37€ ανά ώρα=) 736,56€. Έναντι του συνολικού ποσού (1.298,28 € +1.465,80+ 552,42 + 1.255,50+ 837,60 + 736,56=) των 6.146,16 € (και όχι 3.905,22 € που εσφαλμένα δέχθηκε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο) για την αμοιβή της υπερωριακής απασχόλησης στο ως άνω πλοίο, ο ενάγων (μαζί με τα αναδρομικά) έλαβε (2.223,43 για Σάββατα και αργίες +162,33 για Κυριακές και καθημερινές=) 2.385,76 € (και όχι 1.978,32 € που εσφαλμένα δέχθηκε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο), όπως προκύπτει από την προσαγόμενη με επίκληση από την εναγομένη σχετική αναλυτική κατάσταση μισθοδοσίας έτους 2019 και του οφείλεται συνεπώς το υπόλοιπο ποσό των (6.146,16-2.385,76=) 3.706,40 €, ενώ σημειώνεται ότι η ανεπιφύλακτη υπογραφή του ενάγοντος στις σχετικές μισθολογικές καταστάσεις (και πίνακες ανάπαυσης) είναι χωρίς έννομη επιρροή (ΑΠ 927/1997, Δ.Ε.Ν 55, 854, Μ.Εφ.Πειρ. 120/2019, δημοσ. στην ιστοσελίδα του Εφετείου Πειραιώς). Επί πλέον, για το χρονικό διάστημα της υπηρεσίας του από 27-6-2019 έως 1-12-2019, ο ενάγων δικαιούταν να λάβει, ως αναλογία δώρου Χριστουγέννων του έτους 2019, κατά το άρθρο 60 ΚΙΝΔ σε συνδυασμό με το άρθρο 14 της ως άνω ΣΣΝΕ και την υπ’ αρ. 70109/8008/1981 απόφαση του Y.E.N (ΦΕΚ Β 1/ 7.1.1982) το ποσό των (965,87 € μισθός ενεργείας +212,49 € επίδομα Κυριακών 22% + 36,64 € επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας + μηνιαίο αντίτιμο τροφής 599,40 € + επίδομα άδειας 367,70 € + 1174,50 € μέσος όρος μηνιαίας υπερωριακής εργασίας για 157 ημέρες= 3.356,60 € συνολικός μηνιαίος μισθός Χ2/25 =268,53 ανά 19 ημέρες απασχόλησης Χ 8,31 19ήμερα=) 2.231,48 €, έναντι του οποίου ο ενάγων έλαβε το ποσό των 1.041,79€, κατά την ως άνω κατάσταση μισθοδοσίας) και του οφείλεται το υπόλοιπο ποσό (2231,48-1041,79=) 1.189,69 €. Εξ άλλου, αποδείχθηκε ότι το πλοίο BG πραγματοποίησε σύμφωνα με το ανωτέρω πρόγραμμα δρομολογίων του 15 δρομολόγια εξπρές για καθένα από τα οποία ο ενάγων έπρεπε να λάβει ως αμοιβή κατά το άρθρο 33§§4,7 της ως άνω εφαρμοστέας ΣΣΝΕ, το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του και δεδομένου ότι οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές του ανέρχονταν στο ποσό των (3.356,60 € συνολικός μηνιαίος μισθός κατά τα ανωτέρω + 426,30 μηνιαία αναλογία δώρων εορτών=) 3.782,90 € και η σχετική αμοιβή του ανέρχεται στο ποσό των (3782,90 δια 30 =126,10 € Χ15=) 1.891,50 €, έναντι του οποίου ο ενάγων έλαβε το ποσό των 794,67€, όπως προκύπτει την ως άνω μισθολογική κατάσταση και του οφείλεται υπόλοιπο ποσό (1891,50 -794,67=) 1.096,83 € και όχι αυτό των 2.078,7 € που επιδίκασε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, κατόπιν εσφαλμένου υπολογισμού του συνολικού του μισθού. Περαιτέρω αποδείχθηκε ότι η λύση της σύμβασης του ενάγοντος με το ως άνω πλοίο την 1.12.2019 έγινε τυπικά λόγω αδείας, ουσιαστικά όμως πρόκειται για μονομερή καταγγελία της σύμβασης του από τον πλοίαρχο (κατά το άρθρο 72 ΚΙΝΔ), χωρίς παράπτωμα του ενάγοντος και χωρίς τη συναίνεσή του (όπως ορθά κρίθηκε με την εκκαλουμένη), αφού η άδεια ανάπαυσης ενός μηνός που του χορηγήθηκε έληξε την 1.1.2020, ο ενάγων προσήλθε τότε για να αναλάβει υπηρεσία στο ως άνω πλοίο, πλην όμως η 2η εναγομένη δεν προέβη στην εκ νέου ναυτολόγηση του, ως όφειλε (μη έχοντας τη βούληση αυτή),ενώ δεν ενδιαφέρει εν προκειμένω η νέα ναυτολόγησή του ενάγοντος, αργότερα, στις 6.3.2020. Συνεπώς, ο ενάγων, λόγω της ως άνω λύσης της σύμβασης ναυτικής εργασίας του με καταγγελία από τον πλοίαρχο, δικαιούται αποζημίωσης (κατά τα άρθρα 75§3, 76 ΚΙΝΔ), η οποία ανέρχεται σε ποσό ίσο προς το μισθό 15 ημερών και υπολογίζεται βάσει του συνόλου των τακτικών μηνιαίων αποδοχών του κατά τον τελευταίο πριν από την απόλυσή του μήνα υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης, ήτοι ποσό (3.782,90 € μηνιαίες αποδοχές ως ανωτέρω Χ 15/30=) 1.891,45 €. Συνεπώς ο ενάγων για την ναυτολόγησή του στο πλοίο BG διατηρεί αξίωση συνολικού ποσού (3.706,40 + 1.189,69 + 1.096,83 + 1.891,45 =) 7.938,37€(και όχι 6.410,62€ που του επιδικάστηκε με την εκκαλουμένη), νομιμοτόκως από την απόλυσή του, την 1-1-2020 κατά τα ανωτέρω και έως την εξόφληση. Περαιτέρω, αποδείχθηκε ότι δυνάμει σύμβασης ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου, που καταρτίστηκε στον Πειραιά μεταξύ του ενάγοντος και του νομίμου εκπροσώπου της δεύτερης εναγομένης ναυτικής εταιρίας, πλοιοκτήτριας του υπό ελληνική σημαία επιβατηγού- οχηματαγωγού «BSP», με αριθμό νηολογίου Πειραιά ………., κ.ο.χ 5.664,10 (Δ.Δ.Σ ……….), αυτός ναυτολογήθηκε την 6-3-2020 και παρείχε τις υπηρεσίες του με την ειδικότητα του επίκουρου μέχρι την 29-3-2020, οπότε απολύθηκε λόγω ετήσιας επιθεώρησης. Με την ειδικότητα αυτή (εκτελώντας τα ίδια καθήκοντα) απασχολήθηκε και κατά το χρονικό διάστημα από 13-4-2020 έως 18-5-2020, οπότε απολύθηκε στο λιμάνι του Πειραιά λόγω διακοπής δρομολογίων και από 29-5-2020 έως 31-10-2020, οπότε απολύθηκε στο λιμάνι του Πειραιά κατόπιν αμοιβαίας συναίνεσης αυτού και του πλοιάρχου. Οι ναυτολογήσεις του αυτές διέπονταν από τους όρους της ως άνω Σ.Σ.Ν.Ε πληρωμάτων επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων του έτους 2019. Το πλοίο «BSP», κατά τον ένδικο χρόνο και συγκεκριμένα κατά το χρονικό διάστημα από 6-3-2020 έως 29-6-2020, από 13-4-2020 έως 18-5-2020 και από 29-5-2020 έως και 31-10-2020 ήταν ενταγμένο σε ακτοπλοϊκή γραμμή και εκτελούσε τα κάτωθι δρομολόγια:
ΠΙΝΑΚΑΣ 1: Από 6.3.2020 έως 29.3.2020. | ||||||||
ΔΕΥΤΕΡΑ & ΤΕΤΑΡΤΗ | ΤΡΙΤΗ &’ΠΕΜΠΤΗ | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ||||||
ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. | ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. | ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. |
Ηρακλειά | 00.50 | 01.05 | Δονούσα | 00.15 | 00.30 | Δονούσα | 01.05 | 01.20 |
Σχοινούσα | 01,10 | 01.25 | Αιγιάλη | 01.10 | 01.25 | Αιγιάλη | 02.00 | 02.15 |
Κουφονήσι | 01.55 | 02.10 | Αστυττάλαια | 02.50 | 05.15 | Αστυπάλαια | 03.40 | 05.15 |
Κστάττολα | 02.50 | 06.00 | Αιγιάλη | 06.40 | 06.55 | Αιγιάλη | 06.40 | 06.55 |
Κουφονήσι | 06.40 | 06.55 | Δονούσα | 07.35 | 07.50 | Δονούσα | 07.35 | 07.50 |
Σχοινούσα | 07.25 | 07.40 | Νάξος | 09.00 | 09.30 | Νάξος | 09.00 | 09.30 |
Ηρακλειά | 07.45 | 08.00 | Πάρος | 10.15 | 10.45 | Πάρος | 10.15 | 10.45 |
Νάξος | 09.00 | 09.30 | Πειραιάς | 15.00 | 17.30 | Πειραιάς | 15.00 | 17.30 |
Πάρος | 10.15 | 10.45 | Σύρος | 21.10 | 21.25 | Πάρος | 21.45 | 22.00 |
Πειραιάς | 15.00 | 17.30 | Πάρος | 22.30 | 22.50 | Νάξος | 22.45 | 23.05 |
Πάρος | 21.45 | 22.00 | Νάξος | 23.35 | 23.55 | |||
Νάξος | 22.45 | 23.05 | ||||||
ΣΑΒΒΑΤΟ | ΚΥΡΙΑΚΗ | |||||||
ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. | ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. |
Ηρακλειά | 00.00 | 00.15 | Κατάπολα | 06.00 | |
Σχοινούσα | 00.20 | 00.35 | Κουφονήσι | 06.40 | 06.55 |
Κουφονήσι | 01.05 | 01.20 | Σχοινούσα | 07.25 | 07.40 |
Κατάπολα | 02.00 | Ηρακλειά | 07.45 | 08.00 | |
Νάξος | 09.00 | 09.30 | |||
Πάρος | 10.15 | 10.45 | |||
Πειραιάς | 15.00 | 17.30 | |||
Σύρος | 21.10 | 21.25 | |||
Πάρος | 22.30 | 22.50 | |||
Νάξος | 23.35 | 23.55 |
ΠΙΝΑΚΑΣ 2: Από 13.4.2020 έως 18.5.2020 | ||||||||
ΤΡΙΤΗ | ΤΕΤΑΡΤΗ | ΠΕΜΠΤΗ | ||||||
ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. | ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. | ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. |
Πειραιάς | 07.25 | Σύρος | 00.40 | 01.00 | Σύρος | 00.40 | 01.00 | |
Σύρος | 12.05 | 12.25 | Πειραιάς | 05.40 | 07.25 | Πειραιάς | 05.40 | 07.25 |
!Τήνος | 13.05 | 13.15 | Σύρος | 12.05 | 12.25 | Σύρος | 12.05 | 12.25 |
Μύκονος | 13.55 | 14.20 | ‘Τήνος | 13.05 | 13.15 | Τήνος | 13.05 | 13.15 |
Θήρα | 18.10 | 19.00 | Μύκονος | 13.55 | 14.20 | Μύκονος | 13.55 | 14.20 |
Μύκονος | 22.50 | 23.10 | Θήρα | 18.10 | 19.00 | Θήρα | 18.10 | 19.00 |
!Τήνος | 23.50 | 23.59 | Μύκονος | 22.50 | 23.10 | Νάξος | 21.40 | 22.00 |
Τήνος | 23.50 | 23.59 | Πάρος | 23.05 | 23.25 | |||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ΣΑΒΒΑΤΟ | |||||||
ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. | ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦ. | ΑΝ. | |||
Πειραιάς | 04.35 | 07.25 | Σύρος | 00.40 | 01.00 | |||
Σύρος | 12.05 | 12.25 | Πειραιάς | 05.40 | ||||
Τήνος | 13.05 | 13.15 | ||||||
Μύκονος | 13.55 | 14.20 | ||||||
Θήρα | 18.10 | 19.00 | ||||||
Μύκονος | 22.50 | 23.10 | ||||||
Τήνος | 23.50 | 23.59 |
Παρατηρήσεις:
Την Παρασκευή 1.5.2020 το πλοίο παρέμεινε στο λιμάνι του Πειραιά. Αναχώρησε εκ νέου το Σάββατο 2.5.2020 την 07.25 πμ προς Σύρο (αφ. 12.05 – αν. 12.25) – Τήνο (αφ. 13.05 – αν. 13.15)- Μύκονο (αφ. 13.55 – αν. 14.20)- Θήρα (αφ. 18.15- αν. 19.00)- Μύκονο (αφ. 22.50- αν. 23.10) – Τήνο (αφ. 23.50 – αν. 23.59) – Σύρο (αφ. 00.40 της επομένης, Κυριακή 3.5.2020 – αν. 01.00) – Πειραιά (αφ. 05.40).
Την Τετάρτη 6.5.2020 το πλοίο αναχώρησε από τη Μύκονο την 14.20 μμ προς Νάξο (αφ. 15.45 – αν. 16.00) – Θήρα (αφ. 18.30 – αν. 19.00) – Μύκονο (αφ. 22.50 -αν. 23.10) – Τήνο (αφ. 23.50 – αν. 23.59) – Σύρο (αφ. 00.40 της επομένης Πέμπτη 7.5.2020 – αν. 01.00) – Πειραιά (αφ. 05.40).
Από 29-5-2020 έως 31-10-2020
ΛΙΜΑΝΙ | ΑΦΙΞΗ | ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ |
Πειραιάς | 7:30 | |
Σύρος | 11:15 | 11:30 |
Τήνος | 12:00 | 12:15 |
Μύκονος | 12:45 | 14:15 |
Τήνος | 14:45 | 15:00 |
Σύρος | 15:30 | 16:00 |
Πειραιάς | 19:45 |
Παρατηρήσεις:
- Τις 22.7.2020, 29.7.2020, 31.7.2020, 7.8.2020, μετά την άφιξη του πλοίου στον Πειραιά την 19.45 μ.μ, εκτελέσθηκε πρόσθετο δρομολόγιο ως εξής: Πειραιάς (αναχ. 21.00)- Πάρος (αφ. 01.10 της επομένης- αν. 01.30)- Πειραιάς (αφ. 05.40).
- Τις 11.7.2020, 18.7.2020, 23.7.2020, 25.7.2020 και 6.8.2020, το δρομολόγιο διαμορφώθηκε ως εξής: Πειραιάς (αν. 09.00)- Σύρος (αφ. 12.45 – αν. 13.00) – Τήνος (αφ. 13.30 – αν. 13.45) – Μύκονος (αφ. 14.15 – 15.00) – Τήνος (αφ. 15.30 – αν. 15.45)- Σύρος (αφ. 16.15-αν. 16.45)- Πειραιάς (αφ. 20.30).
- Την 1.8.2020 και την 8.8.2020, μετά την άφιξη του πλοίου στον Πειραιά την 05.40′ πμ, το δρομολόγιο διαμορφώθηκε ως εξής: Πειραιάς (αν. 10.00) – Σύρος (αφ. 13.45 – αν. 14.00) – Τήνος (αφ. 14.30 – αν. 14.45) – Μύκονος (αφ. 15.15 – αν. 16.00)- Τήνος (αφ.16.30-αν.16.45)- Σύρος (αφ.17.15- αν.17.45) -Πειραιάς (αφ.21.30).
Ο ενάγων, με την ως άνω ιδιότητα του επίκουρου, συμμετείχε στη διαδικασία επιβίβασης (που ξεκινούσε από το λιμάνι αφετηρίας περί τη μία ώρα προ της προγραμματισμένης αναχώρησης) και αποβίβασης των επιβατών και απασχολείτο στον έλεγχο και την τακτοποίηση των επιβατών στις καμπίνες, στον καθαρισμό και την τακτοποίηση των καμπινών αλλά και στον ευπρεπισμό και την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων του πλοίου, Αφού ληφθούν υπόψη τα καθήκοντα του αυτά, τα ως άνω δρομολόγια και η επιβατική κίνηση του ως άνω πλοίου και το γεγονός ότι αυτό είχε πλήρη οργανική σύνθεση πληρώματος ως προς την ειδικότητα του ενάγοντος, σε συνδυασμό με τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, το Δικαστήριο αυτό κρίνει (όπως ορθά έκρινε και το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο) ότι ο ενάγων, κατά τα επίδικα χρονικά διαστήματα που υπηρέτησε στο ως άνω πλοίο, παρείχε, κατά μέσο όρο, εργασία 11 ωρών ημερησίως. Επομένως, ο ενάγων απασχολήθηκε υπερωριακά επί 3 ώρες την ημέρα για 176 καθημερινές και Κυριακές και δικαιούταν ως σχετική αμοιβή το συνολικό ποσό των (176 ημέρες X 3 ώρες Χ 6,98 € ανά ώρα=) 3.685,44 €. Κατά την ίδια χρονική περίοδο, απασχολήθηκε επί 11 ώρες την ημέρα για 31 Σάββατα και 8 αργίες (25-3-2020, 17-4-2020, 20-4-2020, 23-4-2020, 1-5-2020, 15-8-2020, 14-9-2020, 28-10-2020) και συνεπώς για την αιτία αυτή, δικαιούταν το συνολικό ποσό των (39 Σάββατα και αργίες Χ 11 ώρες X 8,37€ ανά ώρα=) 3.590,73€. Έναντι του συνολικού ποσού για την αμοιβή της υπερωριακής απασχόλησης (3.685,44+ 3.590,73=) των 7.276,17 € ο ενάγων έλαβε συνολικά σχετικά το ποσό των (3.040,25 για Σάββατα και αργίες + 61,76 για Κυριακές και καθημερινές=) 3.102,01 € (και όχι 2.702,10 € που εσφαλμένα δέχθηκε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο),όπως προκύπτει από την προσαγόμενη με επίκληση από την εναγομένη αναλυτική κατάσταση μισθοδοσίας έτους 2020, και συνεπώς του οφείλεται υπόλοιπο ποσό (7.276,17- 3.102,01=) 4.174,16 €, ενώ σημειώνεται ότι η ανεπιφύλακτη υπογραφή του ενάγοντος στις σχετικές μισθολογικές καταστάσεις δεν είναι δεσμευτική για το Δικαστήριο, κατά τα ανωτέρω. Ακόμη, για το χρονικό διάστημα της υπηρεσίας του από 6-3-2020 έως 29-3-2020 και από 13-4-2020 έως 30-4-2020 (ήτοι για 40 ημέρες), ο ενάγων δικαιούταν να λάβει, κατά τις ως άνω διατάξεις, ως αναλογία δώρου Πάσχα έτους 2020 το ποσό των 533,65€ [3.202,10 € οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές του –ήτοι μισθός ενεργείας 965,87€ +επίδομα Κυριακών 212,49 € +επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 36,64€+ μηνιαίο αντίτιμο τροφής 599,40 € + επίδομα αδείας 367,70€ + μέσος όρος υπερωριών 1.020 € (7.276,17€ το σύνολο της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση για 214 ημέρες εργασίας = 34 € Χ 30)- δια 2Χ 1/15=106,73€ Χ 5 οκταήμερα απασχόλησης=] 533,65 € , έναντι του οποίου ο ενάγων έλαβε το ποσό των 284,86 €, όπως προκύπτει από την ως άνω κατάσταση μισθοδοσίας του και συνεπώς του οφείλεται υπόλοιπο ποσό (533,65-284,86=) 248,79€, όπως ορθά έκρινε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο. Περαιτέρω, για το χρονικό διάστημα της υπηρεσίας του από 1-5-2020 έως 18-5-2020 και από 29-5-2020 έως 30-10-2020 (ήτοι για 174 ημέρες) ο ενάγων δικαιούταν να λάβει ως αναλογία δώρου Χριστουγέννων του έτους 2020, το ποσό των (3.202,10 € οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές του κατά τα ανωτέρω Χ 2/25 =256,17 Χ 9,15 19ήμερα=) 2.343,94 € (και όχι 2.348,62 € που αναφέρεται στην εκκαλούμενη από εσφαλμένο υπολογισμό) έναντι του οποίου ο ενάγων έλαβε το ποσό των 1.134,08 €, όπως προκύπτει από την ως άνω κατάσταση μισθοδοσίας του και συνεπώς του οφείλεται υπόλοιπο ποσό 1.209,86 € . Επί πλέον, αποδεικνύεται ότι το πλοίο «BSP» πραγματοποίησε σύμφωνα με το ανωτέρω πρόγραμμα δρομολογίων του συνολικά (3,42 + 3 + 4+ 3+ 7,44 =) 20,86 δρομολόγια εξπρές (και όχι 7,44 που δέχθηκε εσφαλμένα το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο), για καθένα από τα οποία ο ενάγων έπρεπε να λάβει ως αμοιβή κατά το άρθρο 33 §§4,7 της ως άνω εφαρμοστέας ΣΣΝΕ, το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του και με δεδομένο ότι οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές του ανέρχονταν στο ως άνω ποσό των [3.202,10€ + (92,01 + 404,13 =) 496,14 αναλογία δώρων εορτών=] 3.698,24 €, η αμοιβή του για κάθε δρομολόγιο εξπρές ανέρχεται στο ποσό των (3698,24Χ1/30=) 123,27€ και συνολικά (123,27 Χ20,86=) στο ποσό των 2.571,41 €, έναντι του οποίου ο ενάγων έλαβε το ποσό των 1.004,97 € (όπως προκύπτει από την ως άνω κατάσταση μισθοδοσίας του) και συνεπώς του οφείλεται ποσό (2571,41- 1004,97=) 1.566,44 € για την αιτία αυτή. Επομένως, ο ενάγων για την ναυτολόγησή του στο πλοίο BSP διατηρεί αξίωση συνολικού ποσού (4.174,16 + 248,79 + 1.209,86 + 1.566,44=) 7.199,25 € (και όχι 6.037,29 € που επιδικάστηκε με την εκκαλουμένη), νομιμοτόκως από την απόλυσή του, την 31-10-2020. Κατ’ ακολουθίαν όλων των προεκτεθέντων και αφού δεν υπάρχουν άλλοι λόγοι έφεσης προς έρευνα, πρέπει να γίνουν δεκτές οι ως άνω εφέσεις ως και ουσιαστικά βάσιμες (για την υπό στοιχείο Α έφεση ως προς τα παραπάνω ποσά που μερικώς κατέβαλαν οι εκκαλούσες κατά τα ανωτέρω), να εξαφανιστεί η εκκαλούμενη απόφαση στο σύνολό της για την ενότητα του τίτλου της αναγκαστικής εκτέλεσής της (ΑΠ 1279/2004, ΕλλΔνη 2005, 141, Β. Βαθρακοκοίλη «Η έφεση», 2015, σελ. 595), να κρατηθεί η υπόθεση, να εξεταστεί η ως άνω αγωγή (που είναι νόμιμη κατά τις ως άνω διατάξεις και αυτές των άρθρων 340, 345 ΑΚ, 39, 53, 54, 57, 105, 106 ΚΙΝΔ –ν. 3816/1958, 1 α.ν 3276/1944 και 49 ν. 4597/2019) κατ’ ουσίαν (άρθρο 535§1 ΚΠολΔ), να γίνει δεκτή εν μέρει αυτή και να υποχρεωθούν: α) οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, η δε πρώτη εναγομένη, κυρία του πλοίου BG, μόνον δια του συγκεκριμένου πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, να καταβάλουν στον ενάγοντα το ποσό των 7.938,37 € νομιμοτόκως από την απόλυση του (δήλη κατά νόμο ημέρα), την 1-1-2020, μέχρι την εξόφληση και β) να υποχρεωθεί η δεύτερη εναγομένη, ως πλοιοκτήτρια του πλοίου BSP, να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των 7.199,25 € νομιμοτόκως από την απόλυσή του, 31-10-2020, μέχρι την εξόφληση. Τέλος, πρέπει να επιβληθεί εις βάρος των εναγόμενων μέρος της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος και των δύο βαθμών δικαιοδοσίας, κατά το λόγο της νίκης του (και της ήττας τους αντίστοιχα), κατόπιν σχετικού αιτήματος του (άρθρα 178, 183, 191§2 ΚΠολΔ), κατά τα οριζόμενα στο διατακτικό.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΣΥΝΕΚΔΙΚΑΖΕΙ κατ’ αντιμωλίαν των διαδίκων τις ως άνω εφέσεις.-
ΔΕΧΕΤΑΙ τυπικά και κατ’ ουσίαν αυτές.-
ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΙ την εκκαλουμένη με αρ. 2188/2021 οριστική απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς (ειδική διαδικασία).-
ΚΡΑΤΕΙ την υπόθεση και δικάζει την από 13.4.2021 αγωγή.-
ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει αυτή .-
ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ: α) τις εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, η δε πρώτη εναγομένη, κυρία του ως άνω πλοίου BG, μόνον δια του συγκεκριμένου πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, να καταβάλουν στον ενάγοντα το ποσό των επτά χιλιάδων εννιακοσίων τριάντα οκτώ ευρώ και τριάντα επτά λεπτών (7.938,37 €) νομιμοτόκως από την απόλυση του(1-1-2020), μέχρι την εξόφληση και β) τη δεύτερη εναγομένη, ως πλοιοκτήτρια του ως άνω πλοίου BSP, να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των επτά χιλιάδων εκατόν ενενήντα εννέα ευρώ και είκοσι πέντε λεπτών (7.199,25 €) νομιμοτόκως από την απόλυσή του (31-10-2020), μέχρι την εξόφληση.-
ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ εις βάρος των εναγόμενων, μέρος της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος και των δύο βαθμών δικαιοδοσίας που ορίζει στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ για την πρώτη εναγομένη και στο ποσό των πεντακοσίων (500) ευρώ για τη δεύτερη εναγομένη.-
Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε στον Πειραιά, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του, στις 17 Φεβρουαρίου 2023, χωρίς την παρουσία των διαδίκων και των πληρεξουσίων δικηγόρων τους.
Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ