Αριθμός 152/ 2023
ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
(Τμήμα Ναυτικών Διαφορών)
Αποτελούμενο από τον Δικαστή Αντώνιο Αλαπάντα, Εφέτη, τον οποίον όρισε ο Πρόεδρος του Τριμελούς Συμβουλίου Διεύθυνσης του Εφετείου και από τη Γραμματέα Τ.Λ..
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο του, στις ……….., για να δικάσει την υπόθεση μεταξύ:
Α) Έφεση με αρ. καταθ. ………/2022
Του εκκαλούντος: …………, που παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου δικηγόρου του Γεωργίου Κοντοσέα, με δήλωση κατ’ άρθρο 242§2 ΚΠολΔ, ο οποίος προκατέθεσε προτάσεις.
Των εφεσίβλητων: 1.- εταιρείας …………και 2.- εταιρείας ……………, οι οποίες παραστάθηκαν δια της πληρεξουσίας δικηγόρου τους Ευαγγελίας Παπαντωνοπούλου, με δήλωση κατ’ άρθρο 242§2 ΚΠολΔ, που προκατέθεσε προτάσεις.
Β) Έφεση με αρ. καταθ. ………../2022
Των εκκαλουσών: 1.- εταιρείας …………….. και 2.- εταιρείας …………….., οι οποίες παραστάθηκαν δια της πληρεξουσίας δικηγόρου τους Ευαγγελίας Παπαντωνοπούλου, με δήλωση κατ’ άρθρο 242§2 ΚΠολΔ, που προκατέθεσε προτάσεις.
Του εφεσίβλητου: ……………, που παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου δικηγόρου του Γεωργίου Κοντοσέα, με δήλωση κατ’ άρθρο 242§2 ΚΠολΔ, ο οποίος προκατέθεσε προτάσεις.
Ο ενάγων και ήδη εκκαλών στην υπό στοιχείο Α έφεση με την από 14.11.2019 και με αριθμό έκθεσης κατάθεσης …………/2019 αγωγή του, την οποία άσκησε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς κατά των εναγομένων και ήδη εφεσίβλητων, ζήτησε να γίνουν δεκτά τα αναφερόμενα σε αυτή. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την υπ’ αρ. 2506/2021 οριστική απόφαση του δέχθηκε εν μέρει την αγωγή αυτή. Την απόφαση αυτή προσέβαλαν ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου οι εκκαλούντες με τις ως άνω από 30.3.2022 και 17.2.2022 αντίθετες εφέσεις τους, η συζήτηση των οποίων προσδιορίστηκε (πράξεις με αρ. εκθ. καταθ. ………/21.2.2022 και …………./ 3.5.2022 αντίστοιχα) για τη δικάσιμο που αναφέρεται στην αρχή της παρούσας, με αύξοντες αριθμούς πινακίου 2 και 16, ζητώντας να γίνουν δεκτές για τους λόγους που αναφέρονται σε αυτές. Οι εφέσεις αυτές εκφωνήθηκαν με τη σειρά τους από το οικείο πινάκιο και συζητήθηκαν και οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων παραστάθηκαν κατά τα ανωτέρω.
AΦOY MEΛETHΣE TH ΔIKOΓPAΦIA
ΣKEΦTHKE ΣYMΦΩNA ME TO NOMO
Επειδή οι ως άνω δύο αντίθετες εφέσεις (υπό στοιχεία Α και Β) πρέπει να συνεκδικαστούν, διότι εκδικάζονται με την ίδια ειδική διαδικασία και για λόγους συνάφειας και οικονομίας της δίκης (άρθρα 31, 246 ΚΠολΔ), δεδομένου ότι με αυτές προσβάλλεται η ίδια ως άνω πρωτόδικη απόφαση.
Επειδή η κρινόμενη υπό στοιχείο Α έφεση κατά της υπ’ αρ. 2506/2021 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών -εργατικών διαφορών (του άρθρου 614 αρ.3 ΚΠολΔ), αρμοδίως φέρεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 19 περ. α ΚΠολΔ (και άρθρο 51§6 ν. 2172/1993), αφού αυτή κατατέθηκε από τον εκκαλούντα στη Γραμματεία του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς στις 21.2.2022, όπως προκύπτει από την παρά πόδας του δικογράφου έφεσης υπ’ αρ. ………../2022 έκθεση κατάθεσης του Γραμματέα του Δικαστηρίου αυτού και έχει ασκηθεί νομοτύπως και εμπροθέσμως, σύμφωνα με τα άρθρα 511, 513 § 1 στοιχ. β`, 516 § 1, 517 εδ. α`, 518 § 2 και 520 § 1 ΚΠολΔ και συνεπώς, παραδεκτώς, κατ’ άρθρο 532 ΚΠολΔ, δεδομένου ότι: α) για τη διαφορά αυτή δεν απαιτείται παράβολο για την άσκηση έφεσης κατά το άρθρο 495§3 εδ.τελ ΚΠολΔ και β)δεν προκύπτει επίδοση της εκκαλούμενης απόφασης σε αυτόν. Επομένως, πρέπει η έφεση αυτή να γίνει τυπικά δεκτή και να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο των λόγων της (άρθρα 522, 533 § 1 ΚΠολΔ), κατά την ίδια με την πρωτοβάθμια ειδική διαδικασία περιουσιακών (εργατικών) διαφορών .
Επειδή η κρινόμενη υπό στοιχείο Β έφεση κατά της υπ’ αρ. 2506/2021 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών -εργατικών διαφορών (του άρθρου 614 αρ.3 ΚΠολΔ), αρμοδίως φέρεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 19 περ. α ΚΠολΔ (και άρθρο 51§6 ν. 2172/1993), αφού αυτή κατατέθηκε από τις εκκαλούσες στη Γραμματεία του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς στις 4.4.2022, όπως προκύπτει από την παρά πόδας του δικογράφου έφεσης υπ’ αρ. …………/2022 έκθεση κατάθεσης του Γραμματέα του Δικαστηρίου αυτού και έχει ασκηθεί νομοτύπως και εμπροθέσμως, σύμφωνα με τα άρθρα 144, 511, 513 § 1 στοιχ. β`, 516 § 1, 517 εδ. α`, 518 §1 και 520 § 1 ΚΠολΔ και συνεπώς, παραδεκτώς, κατ’ άρθρο 532 ΚΠολΔ, δεδομένου ότι: α) για τη διαφορά αυτή δεν απαιτείται παράβολο για την άσκηση έφεσης κατά το άρθρο 495§3 εδ.τελ ΚΠολΔ και β) έγινε επίδοση της εκκαλούμενης απόφασης σε αυτές στις 3.3.2022 (βλ. τις υπ’αρ. ………/ 3.3.2022 εκθέσεις επίδοσης της δικαστικής επιμελήτριας στο Εφετείο Πειραιώς …………) . Επομένως, πρέπει η έφεση αυτή να γίνει τυπικά δεκτή και να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο των λόγων της (άρθρα 522, 533 § 1 ΚΠολΔ), κατά την ίδια με την πρωτοβάθμια ειδική διαδικασία περιουσιακών (εργατικών) διαφορών.
Επειδή με την από 14.11.2019 ως άνω αγωγή του ο ενάγων (και ήδη εκκαλών –εφεσίβλητος) ιστορούσε ότι δυνάμει συμβάσεων ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου που κατάρτισε με την 1η εναγομένη, πλοιοκτήτρια του Ε/Γ Ο/Γ πλοίου με ελληνική σημαία «ΝΡ», ναυτολογήθηκε στο πλοίο αυτό με την ειδικότητα του θαλαμηπόλου, κατά τα αναφερόμενα διαστήματα εντός των ετών 2018 και 2019 και έως 4.7.2019 (οπότε απολύθηκε «αμοιβαία συναινέσει»), αντί των προβλεπομένων μηνιαίων αποδοχών από τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις ναυτικής εργασίας (Σ.Σ.Ν.Ε) για τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων των ετών 2018, 2019. Ότι εργάστηκε υπερωριακά (κατά τα αναφερόμενα χρονικά διαστήματα επί 15 ώρες ημερησίως) και διατηρεί αξιώσεις κατά της 1ης εναγόμενης για πρόσθετη υπερωριακή αμοιβή, για επιδόματα εορτών, για επιδόματα δρομολογίων εξπρές και από 2.10.2018 έως 16.12.2018 και από 14.1.2019 έως 31.3.2019 και κατά της 2ης εναγόμενης ως εφοπλίστριας του ίδιου πλοίου. Με βάση τα ανωτέρω, ο ενάγων ζητούσε (με απόφαση προσωρινά εκτελεστή) να υποχρεωθεί η 1η εναγόμενη να του καταβάλει το ποσό των 19.705,89 € με το νόμιμο τόκο από την απόλυσή του (4.7.2019), η δε δεύτερη εναγομένη εις ολόκληρον με την πρώτη το ποσό των 8.986,28 €, με το νόμιμο τόκο από 4.7.2019, άλλως από την επομένη της επίδοσης της αγωγής αυτής μέχρι την εξόφληση, καθώς και να καταδικαστούν αυτές στη δικαστική του δαπάνη. Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, με την υπ’ αρ. 2506/2021 εκκαλούμενη απόφαση του, που εκδόθηκε κατ΄ αντιμωλίαν των διαδίκων, δέχθηκε εν μέρει την αγωγή ως προς τις εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, για το ποσό των 3.268,41 € νομιμοτόκως από 5.7.2019 (επόμενη ημέρα της απόλυσης) και ως προς την 1η εναγόμενη για το ποσό των 6.740,93 € νομιμότοκα από 5.7.2019 (πλην του επιδόματος Χριστουγέννων 2019 ποσού 326,01 € νομιμοτόκως από 1.1.2020), κήρυξε την απόφαση προσωρινώς εκτελεστή για το ποσό των 2.000 €, επέβαλε μέρος (ποσού 350 €) της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος στις εναγόμενες (εις ολόκληρον).
Επειδή με την υπό κρίση υπό στοιχείο Α έφεσή του παραπονείται ο εκκαλών ότι το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την εκκαλούμενη απόφασή του εσφαλμένως εφάρμοσε το νόμο (ως προς τον υπολογισμό των επιδομάτων εορτών και δρομολογίων εξπρές) και εκτίμησε τις αποδείξεις και δέχθηκε εν μέρει την αγωγή του, ενώ θα έπρεπε να την κάνει δεκτή στο σύνολό της.
Επειδή με την υπό κρίση υπό στοιχείο Β έφεσή τους παραπονούνται οι εκκαλούσες ότι το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο με την εκκαλούμενη απόφασή του εσφαλμένως εφάρμοσε το νόμο (ως προς τον υπολογισμό των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του) και εκτίμησε τις αποδείξεις, επαναφέροντας και την ένσταση εξόφλησης (που είχε παραδεκτώς προτείνει πρωτοδίκως) και δέχθηκε εν μέρει την αγωγή του αντιδίκου τους, ενώ θα έπρεπε να την απορρίψει στο σύνολό της.
Επειδή από την επανεκτίμηση της υπ’ αρ. ……../27.1.2020 ένορκης βεβαίωσης, που με επίκληση προσάγει ο ενάγων και ελήφθη ενώπιον του Ειρηνοδίκη Πειραιώς, μετά από νομότυπη και εμπρόθεσμη κλήτευση των εναγομένων (βλ. τις υπ’ αρ. …. και ……/23.1.2020 εκθέσεις επίδοσης της δικαστικής επιμελήτριας στο Εφετείο Πειραιά ………..), με τη μνεία ότι το γεγονός πως ο μάρτυρας …………. έχει αντιδικία με τις εναγόμενες- εκκαλούσες δεν πλήττει το κύρος της ένορκης βεβαίωσης αυτής (βλ. Μ.Εφ.Πειρ. 626/2014, ΕλλΔνη 2015, 508), των υπ’ αρ. …./ 9.9.2020 και …../9.9.2020 ένορκων βεβαιώσεων ενώπιον του Ειρηνοδίκη Πειραιώς και της συμβολαιογράφου Ηρακλείου Κρήτης ………….. αντίστοιχα, που με επίκληση προσάγουν οι εναγόμενες μετά από νόμιμη κλήτευση του ενάγοντα (βλ. την υπ’ αρ. ………/4.9.2020 έκθεση επίδοσης του δικαστικού επιμελητή στο Εφετείο Αθηνών ……….), καθώς και από όλα τα έγγραφα που προσκομίζουν με επίκληση οι διάδικοι στο Δικαστήριο αυτό παραδεκτώς κατ΄ άρθρο 529§1 ΚΠολΔ (ήτοι και αυτά που προσκόμισε και στην πρωτοβάθμια δίκη με την προσθήκη ο ενάγων), αποδείχθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: δυνάμει διαδοχικών συμβάσεων ναυτικής εργασίας αορίστου χρόνου που καταρτίστηκαν στον Πειραιά, κατά τους κατωτέρω χρόνους, μεταξύ του ενάγοντος ναυτικού και μέλους της συμβαλλόμενης στις εφαρμοστέες Σ.Σ.Ν.Ε «Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων Ε.Ν» (που είναι μέλος της Π.Ν.Ο) και της πρώτης εναγομένης, πλοιοκτήτριας εταιρίας (που είναι μέλος του «Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας» που συμβλήθηκε στις εφαρμοστέες Σ.Σ.Ν.Ε) του υπό ελληνικής σημαίας (Νηολόγιο Πειραιώς αρ. ……) επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου «ΝΡ», κ.ο.χ 14.640,10 (Δ.Δ.Σ …….), ο ενάγων προσλήφθηκε, για να ναυτολογηθεί στο πλοίο αυτό, ως θαλαμηπόλος (Α’ Τάξης, με πολυετή εμπειρία), με τις αποδοχές και τους όρους εργασίας που προβλέπονται από την εκάστοτε ισχύουσα Σ.Σ.Ν.Ε. για τα πληρώματα ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων. Εις εκπλήρωση των εν λόγω συμβάσεων ο ενάγων ναυτολογήθηκε στο λιμάνι του Περάματος στις 11.5.2018 και εργάστηκε έως τις 31.5.2018, οπότε απολύθηκε λόγω αντικατάστασης ναυτολογίου και μεταφοράς σε νέο, επαναυτολογήθηκε αυθημερόν στον Πειραιά και εργάστηκε έως τις 1.12.2018, όταν απολύθηκε στο Ηράκλειο λόγω αντικατάστασης ναυτολογίου και μεταφοράς σε νέο, ναυτολογήθηκε και πάλι στο ίδιο λιμάνι και με την ίδια ειδικότητα και απασχολήθηκε έως τις 17.12.2018, οπότε η σύμβαση λύθηκε «αμοιβαία συναινέσει» αυτού και του Πλοιάρχου. Κατόπιν, στις 14.1.2019, με σύμβαση ναυτικής εργασίας, αυτός προσλήφθηκε, για να εργαστεί στο προαναφερθέν πλοίο με την ίδια ειδικότητα, ναυτολογήθηκε στην Πάτρα και εργάσθηκε έως τις 27.3.2019, οπότε απολύθηκε λόγω κλεισίματος του ναυτολογίου. Τέλος, στις 28.3.2019 ναυτολογήθηκε στον Πειραιά στο ίδιο πλοίο, με την ίδια ειδικότητα και εργάστηκε έως τις 4.7.2019, οπότε η σύμβαση λύθηκε «αμοιβαία συναινέσει» αυτού και του πλοιάρχου. Το πλοίο καθ’ όλο το επίδικο χρονικό διάστημα ανήκε κατά πλοιοκτησία στην πρώτη εναγόμενη εταιρεία, πλην των χρονικών διαστημάτων από 2.10.2018 έως 17.12.2018 και από 14.1.2019 έως 31.3.2019, οπότε αυτή είχε παραχωρήσει τον εφοπλισμό στη δεύτερη εναγόμενη, διατηρώντας μόνο την κυριότητα του. Οι ως άνω συμβάσεις υπάγονταν στους όρους της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων (βλ. σχετικές σημειώσεις στο ναυτικό φυλλάδιο του ενάγοντος με αρ. ……….. που εκδόθηκε στις 29.5.2006, όπου αναγράφεται και η αμοιβή του βάσει Σ.Σ, ήτοι Συλλογικής Σύμβασης), οι μεν πρώτες τρεις (εντός του έτους 2018) σε αυτή του έτους 2018, που κυρώθηκε με την υπουργική απόφαση 2242.5-1.5/ 80350/2018 (ΦΕΚ Β 5084/14.11.2018), οι δε λοιπές (εντός του έτους 2019) σε αυτή του έτους 2019, που κυρώθηκε με την υπουργική απόφαση 2242.5-1.5/ 56040/2019 (ΦΕΚ Β 3170/12.8.2019), σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 49 ν. 4597/2019 (σε συνδυασμό με τα άρθρα 39 των Σ.Σ.Ν.Ε αυτών που προβλέπουν αναδρομική ισχύ τους από 1.1.2018 και 1.1.2019 αντίστοιχα). Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, τα δρομολόγια του πλοίου (που δεν αρνούνται οι εναγόμενες), κατά τα επίδικα χρονικά διαστήματα, είχαν διαμορφωθεί ως εξής: I) στις 14.5.2018 και 15.5.2018 αντικατέστησε το πλοίο “ΝΜ”, πραγματοποιώντας δρομολόγιο, με αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 16.00, με προορισμό το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου, όπου έφθασε περί ώρα 23.55, με ενδιάμεσους σταθμούς στα λιμάνια της Σύρου (άφιξη 20.05 – αναχώρηση 20.15) και της Μυκόνου (άφιξη 21.10 – αναχώρηση 21.20), ενώ την Τρίτη, 15.5.2018, αναχώρησε από το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου περί ώρα 00.20 π.μ. με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, όπου έφθασε περί ώρα 13.05, έχοντας προσεγγίσει το Βαθύ (άφιξη 02.05 π.μ. – αναχώρηση 03.00 π.μ.), τον Άγιο Κήρυκο (άφιξη 04.45 – αναχώρηση 05.10 π.μ.), τη Μύκονο (άφιξη 07.45 π.μ. – αναχώρηση 07.55 π.μ.) και τη Σύρο (άφιξη 08.50 π.μ. – αναχώρηση 09.05 π.μ). II) Κατά τη χρονική περίοδο από 17.5.2018 έως 10.6.2018 απέπλεε κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.00 μ.μ. με προορισμό το λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου κατέπλεε περί ώρα 07.45 π.μ., αφού προηγουμένως είχε κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 04.30 π.μ. – αναχώρηση 05.00 π.μ.), ενώ κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή απέπλεε από το λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 20.00 μ.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.45 π.μ. της επόμενης ημέρας, έχοντας προηγουμένως προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου (άφιξη 22.45 μ.μ. – αναχώρηση 23.15 μ.μ.). Ill) Κατά τη χρονική περίοδο από 11.6.2018 μέχρι 16.9.2018 αναχωρούσε κάθε Τρίτη και Πέμπτη από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.00 μ.μ. με προορισμό το λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου αφικνείτο περί ώρα 07.45 π.μ., έχοντας πραγματοποιήσει ενδιάμεση στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 04.30 π.μ. – αναχώρηση 05.00 π.μ.), την Τετάρτη αναχωρούσε από τη Μυτιλήνη περί ώρα 20.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.45 π.μ. της Πέμπτης, αφού είχε προηγουμένως κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 22.45 μ.μ. – αναχώρηση 23.15 μ.μ.), την Παρασκευή αναχωρούσε από το λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 09.00 π.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 19.45 μ.μ., έχοντας προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου {άφιξη 11.45 π,μ. – αναχώρηση 12.15 μ.μ.), αναχωρούσε εκ νέου από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.55 μ.μ. κι έφθανε στο λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 08.40 π.μ. του Σαββάτου, έχοντας κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 05.25 π.μ. – αναχώρηση 05.55 π.μ.), αναχωρούσε εκ νέου περί ώρα 10.00 π.μ. κι έφθανε στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 20.45 μ.μ., έχοντας κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 12.45 μ.μ. – αναχώρηση 13.15 μ.μ.), απ’ όπου αναχωρούσε και πάλι περί ώρα 22.55 μ.μ. με προορισμό τη Μυτιλήνη, όπου κατέπλεε περί ώρα 09.40 π.μ., με ενδιάμεση στάση στη Χίο (άφιξη 06.25 π.μ. – αναχώρηση 06.55 π.μ.), στη συνέχεια, αναχωρούσε από το λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 11.00 π,μ. και κατέπλεε στον Πειραιά περί ώρα 21.45 μ.μ., έχοντας προσεγγίσει τη Χίο (άφιξη 13.45 μ.μ. – αναχώρηση 14.15 μ.μ.) και, τέλος, αναχωρούσε και πάλι από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 23.55 μ.μ. με προορισμό το λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου κατέπλεε περί ώρα 10.40 π.μ. της Δευτέρας, με ενδιάμεση στάση το λιμάνι της Χίου (άφιξη 07.25 π.μ, – αναχώρηση 07.55 π.μ.), αναχωρούσε εκ νέου από το λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 20.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.45 π.μ. της Τρίτης, έχοντας κάνει ενδιάμεση στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 22.45 μ.μ. – αναχώρηση 23.15 μ.μ.). IV) Κατά τη χρονική περίοδο από 17.9.2018 μέχρι 31.10.2018 αναχωρούσε κάθε Τρίτη και Πέμπτη από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.00 μ.μ. με προορισμό το λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου αφικνείτο περί ώρα 07.45 π.μ., έχοντας πραγματοποιήσει ενδιάμεση στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 04.30 π.μ. – αναχώρηση 05.00 π.μ.), την Τετάρτη αναχωρούσε από τη Μυτιλήνη περί ώρα 20.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.45 π.μ. της Πέμπτης, αφού είχε προηγουμένως κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 22.45 μ.μ. – αναχώρηση 23.15 μ.μ.), την Παρασκευή αναχωρούσε από το λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 20.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.45 π.μ. του Σαββάτου, έχοντας προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου (άφιξη 22.45 π.μ. – αναχώρηση 23.15 μ.μ.), αναχωρούσε εκ νέου από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.00 μ.μ της Κυριακής, με προορισμό τη Μυτιλήνη, όπου κατέπλεε περί ώρα 07.45 π.μ. της Δευτέρας, με ενδιάμεση στάση στη Χίο (άφιξη 04.30 π.μ. – αναχώρηση 05.00 π.μ.), στη συνέχεια, αναχωρούσε από το λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 20.00 μ.μ. και κατέπλεε στον Πειραιά περί ώρα 06.45 π.μ. της Τρίτης, έχοντας προσεγγίσει τη Χίο (άφιξη 22.45 μ.μ. – αναχώρηση 23.15 μ.μ.). V) Κατά τη χρονική περίοδο από 1.11.2018 μέχρι 10.11.2018, κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή αναχωρούσε από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 08.00 π.μ. της επόμενης ημέρας, αφού είχε πραγματοποιήσει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 04.50 π.μ. – αναχώρηση 05.20 π.μ.), στη συνέχεια αναχωρούσε από το λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 20.00 μ.μ. με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, όπου κατέπλεε περί ώρα 07.10 π.μ. της επόμενης ημέρας, έχοντας προηγουμένως προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου (άφιξη 22.40 μ.μ. – αναχώρηση 23.10 μ.μ.). VI) Κατά τη χρονική περίοδο από 11.11.2018 έως 17.12.2018, κάθε 1n εβδομάδα αναχωρούσε κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι του Ηρακλείου περί ώρα 06.15 π.μ. της επόμενης ημέρας, ενώ κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο αναχωρούσε από το λιμάνι του Ηρακλείου περί ώρα 21.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.15 π.μ. της επόμενης ημέρας, τη δε 2η εβδομάδα κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή απέπλεε από το λιμάνι του Ηρακλείου περί ώρα 21.00 μ.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.15 π.μ. της επόμενης ημέρας, τις δε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο αναχωρούσε περί ώρα 21.00 μ.μ. από το λιμάνι του Πειραιά και αφικνείτο στο λιμάνι του Ηρακλείου περί ώρα 06.15 π.μ. της επόμενης ημέρας. VII) Για το χρονικό διάστημα από 17.1.2019 έως 5.2.2019, εναλλάξ ανά δύο εβδομάδες, ήτοι την 1n εβδομάδα κάθε Τρίτη και Σάββατο αναχωρούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 06.00 π.μ. με προορισμό το λιμάνι της Πάτρας, όπου έφθανε περί ώρα 13.00 μ.μ., απ’ όπου απέπλεε και πάλι περί ώρα 18.00 μ.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 23.59 μ.μ., κάθε Τετάρτη και Κυριακή αναχωρούσε από την Ηγουμενίτσα περί ώρα 00.30 π.μ. με προορισμό το Μπάρι της Ιταλίας, όπου έφθανε περί ώρα 09.30 π.μ. και αναχωρούσε εκ νέου περί ώρα 13.30 μ.μ. και έφθανε στην Ηγουμενίτσα περί ώρα 23.00 μ.μ., απ’ όπου αναχωρούσε και πάλι περί ώρα 23.30 μ.μ. και τη μεν Πέμπτη έφθανε στο λιμάνι της Πάτρας περί ώρα 13.00 μ.μ., απ’ όπου αναχωρούσε περί ώρα 18.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 23.59 μ.μ., τη δε Δευτέρα αναχωρούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 00.30 μ.μ., έφθανε στο λιμάνι του Μπάρι περί ώρα 09.30 π.μ., απ’ όπου αναχωρούσε περί ώρα 19.30 μ.μ., τη δε δεύτερη εβδομάδα κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο απέπλεε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 00.30 π.μ. με προορισμό το λιμάνι του Μπάρι, όπου έφθανε περί ώρα 09.30 π.μ., απ’ όπου αναχωρούσε και πάλι περί ώρα 19.30 μ.μ., κάθε Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή απέπλεε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 06.00 π.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι της Πάτρας περί ώρα 13.00 μ.μ., απ’ όπου αναχωρούσε περί ώρα 18.00 μ.μ. με προορισμό την Ηγουμενίτσα, όπου έφθανε περί ώρα 23.59 μ.μ., απ’ όπου αναχωρούσε περί ώρα 00.30 μ.μ. και έφθανε στο λιμάνι της Πάτρας περί ώρα 07.00 π.μ. της ημέρας της Δευτέρας, αναχωρούσε εκ νέου περί ώρα 18.00 μ.μ. με προορισμό την Ηγουμενίτσα και ώρα άφιξης στις 23.59 μ.μ. VIII) Κατά το χρονικό διάστημα από 6.2.2019 έως 23.3.2019, εναλλάξ ανά δύο εβδομάδες, την 1η εβδομάδα, αναχωρούσε κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο περί ώρα 02.00 π.μ. από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, έφθανε στο Μπάρι της Ιταλίας περί ώρα 10.30 π.μ απ’ όπου απέπλεε περί ώρα 19.30 μ.μ., Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή αναχωρούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 07.00 π.μ. και έφθανε στην Πάτρα περί ώρα 14.00 μ.μ. απ’ όπου αναχωρούσε εκ νέου περί ώρα 18.00 μ.μ., ενώ κάθε Δευτέρα αναχωρούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 02.30 π.μ., έφθανε στην Πάτρα περί ώρα 09.30 π.μ., απ’ όπου αναχωρούσε και πάλι περί ώρα 18.00 μ.μ., τη δε δεύτερη εβδομάδα κάθε Τρίτη, Πέμπτη, Σάββατο απέπλεε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 07.00 π.μ και κατέπλεε στο λιμάνι της Πάτρας περί ώρα 14.00 μ.μ., απ’ όπου αναχωρούσε περί ώρα 18.00 μ.μ., κάθε Τετάρτη, Παρασκευή και Κυριακή αναχωρούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 02.00 π.μ αφικνείτο στο λιμάνι του Μπάρι περί ώρα 10.30 π.μ., απ’ όπου αναχωρούσε περί ώρα 19.30 μ μ και αφικνείτο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας περί ώρα 01.30 π.μ. της Δευτέρας, αναχωρούσε δε εκ νέου περί ώρα 02.00 π.μ. κι έφθανε και πάλι στο Μπάρι περί ώρα 10.30 π.μ., απ’ όπου αναχωρούσε περί ώρα 19.30 μ.μ. IX) Κατά το χρονικό διάστημα από 2.4.2019 έως 10.6.2019, κάθε Τρίτη και Πέμπτη αναχωρούσε από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 20.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 07.45 π.μ. της επόμενης ημέρας, έχοντας κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 04.15 π.μ. – αναχώρηση 05.00 π.μ.) και αναχωρούσε εκ νέου περί ώρα 19.00 μ.μ. με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, όπου έφθανε περί ώρα 06.15 π.μ., της επόμενης ημέρας, έχοντας προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου (άφιξη 21.45 μ.μ. – αναχώρηση 22.15 μ.μ., ενώ κάθε Κυριακή αναχωρούσε από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 20.00 μ.μ. με προορισμό λιμάνι της Μυτιλήνης, αφού πραγματοποιούσε στάση στα Μεστά (άφιξη 02.50 π.μ. – αναχώρηση 03.20 π.μ.) της Δευτέρας, απ’ όπου απέπλεε περί ώρα 19.00 μ.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.10 π.μ. της Τρίτης, αφού είχε κάνει στάση στα Μεστά (άφιξη 22.50 μ.μ. – αναχώρηση 23.20 μ.μ.). Χ) Κατά το χρονικό διάστημα από 11.6.2019 μέχρι 25.6.2019, κάθε Δευτέρα αναχωρούσε από το λιμάνι της Καβάλας περί ώρα 01.00 π.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά την ημέρα της Τρίτης περί ώρα 10.00 π.μ., αφού προσέγγιζε τη Λήμνο (άφιξη 05.15 π.μ. – αναχώρηση 05.40 π.μ.), τη Μυτιλήνη (άφιξη 11.00 π.μ. – αναχώρηση 12.00), τη Χίο (άφιξη 15.16 μ.μ. – αναχώρηση 15.35 μ.μ.), το Βαθύ (άφιξη 18.55 μ.μ. – αναχώρηση 20.00 μ.μ.), τους Φούρνους (άφιξη 22.00 μ.μ. – αναχώρηση 22.10 μ.μ.), τον Άγιο Κήρυκο (άφιξη 22.50 μ.μ. – αναχώρηση 23.15 μ.μ.) και την Πάτμο (άφιξη 00.50 π.μ. – αναχώρηση 01.00 π.μ.), την Τρίτη απέπλεε από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 17.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι της Μυκόνου (άφιξη 22.20 μ.μ. – αναχώρηση 22.30 μ.μ.), την Τετάρτη προσέγγιζε την Πάτμο (άφιξη 02.20 π.μ – αναχώρηση 02.35 π.μ.), τον Άγιο Κήρυκο (άφιξη 04.15 π.μ – αναχώρηση 04.35 π.μ.), τους Φούρνους (άφιξη 05.15 π.μ – αναχώρηση 05.25 π.μ.) το Βαθύ (άφιξη 07.25 π.μ. – αναχώρηση 08.30 π.μ.), τη Χίο (άφιξη 11.45 π.μ – αναχώρηση 12.05 μ.μ.), τη Μυτιλήνη (άφιξη 15.20 μ.μ – αναχώρηση 16.30 μ.μ.) και τη Λήμνο (άφιξη 21.50 μ.μ – αναχώρηση 22,15 μ.μ.), την Πέμπτη προσέγγιζε τα λιμάνια της Καβάλας (άφιξη 02.30 π.μ. – αναχώρηση 18.00 μ.μ.), της Λήμνου (άφιξη 22.15 μ.μ. – αναχώρηση 22.40 μ.μ.), την Παρασκευή προσέγγιζε τα λιμάνια της Μυτιλήνης (άφιξη 04.00 π.μ. – αναχώρηση 07.00 π,μ.), της Λήμνου (άφιξη 12.20 μ.μ. – αναχώρηση 12.45 μ.μ.) και κατέπλεε στην Καβάλα περί ώρα 17.00 μ.μ., το Σάββατο αναχωρούσε από το λιμάνι της Καβάλας περί ώρα 08.00 π.μ. και προσέγγιζε τα λιμάνια της Λήμνου (άφιξη 12.15 μ.μ. – αναχώρηση 13.10 μ.μ.), της Μυτιλήνης (άφιξη 18.30 μ.μ. – αναχώρηση 19.30 μ.μ.) και της Χίου (άφιξη 22.45 μ.μ. – αναχώρηση 23.05 μ.μ.), τέλος, την Κυριακή προσέγγιζε το Βαθύ (άφιξη 02.20 π.μ. – αναχώρηση 05.00 π.μ.), τη Χίο (άφιξη 08.15 π.μ. – 08.35 π.μ.), τη Μυτιλήνη (άφιξη 11.50 π.μ. – αναχώρηση 12.45 μ.μ.), τη Λήμνο (άφιξη 18.05 μ.μ. – αναχώρηση 18.30 μ.μ.) και κατέπλεε στην Καβάλα περί ώρα 22.45 μ.μ. XI) Κατά τη χρονική περίοδο από 26.6.2019 έως 4.7.2019 κάθε Τρίτη και Πέμπτη αναχωρούσε από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 20.00 μ.μ. και αφικνείτο στο λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 07.45 π.μ., έχοντας κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 04.15 π.μ. – αναχώρηση 05.00 π.μ.), αναχωρούσε εκ νέου περί ώρα 19.00 μ.μ. την Τετάρτη και αφικνείτο στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 06.15 π.μ. της ημέρας της Πέμπτης, αφού είχε προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου (άφιξη 21.45 μ.μ. – αναχώρηση 22.15 μ.μ.), ενώ την Παρασκευή αναχωρούσε από τη Μυτιλήνη περί ώρα 09.00 π.μ, και κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 19.45 μ.μ., αφού είχε προσεγγίσει το λιμάνι της Χίου (άφιξη 11.45 π.μ. – αναχώρηση 12.15 μ.μ.), απέπλεε από το λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.55 μ.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 08.40 π.μ. του Σαββάτου, έχοντας κάνει στάση στη Χίο (άφιξη 05.25 π.μ. – αναχώρηση 05.55 π.μ.), αναχωρούσε εκ νέου περί ώρα 10.00 π.μ, και κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 20.45 μ.μ., με ενδιάμεση στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 12.45 μ.μ. – αναχώρηση 13.15 μ.μ.), αναχωρούσε και πάλι περί ώρα 22.55 μ.μ. και έφθανε στο λιμάνι της Μυτιλήνης περί ώρα 09.40 π.μ. της Κυριακής, έχοντας κάνει στάση στο λιμάνι της Χίου (άφιξη 06.25 π.μ. – αναχώρηση 06.55 π.μ.), αναχωρούσε περί ώρα 11.00 π.μ. και κατέπλεε στο λιμάνι του Πειραιά περί ώρα 21.45 μ.μ., έχοντας προσεγγίσει τη Χίο (άφιξη 13.45 μ.μ. – αναχώρηση 14.15 μ.μ.), αναχωρούσε και πάλι περί ώρα 23.55 μ.μ. κι αφικνείτο στη Μυτιλήνη περί ώρα 10.40 π.μ. της Δευτέρας, έχοντας κάνει στάση στη Χίο (άφιξη 07.25 π.μ. – αναχώρηση 07.55 π.μ.) και αναχωρούσε από τη Μυτιλήνη περί ώρα 19.00 μ.μ. με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, όπου έφθανε περί ώρα 06.15 π.μ. της Τρίτης, έχοντας κάνει στάση στη Χίο (άφιξη 21.45 μ.μ. – αναχώρηση 22.15 μ.μ.). Περαιτέρω, το ως άνω πλοίο είχε πλήρη οργανική σύνθεση (κατά το Π.Δ 177/1974 «Περί οργανικής συνθέσεως των πληρωμάτων των επιβατηγών πλοίων -ακτοπλοϊκών – μεσογειακών – τουριστικών» και κατά το άρθρο 87 Κ.Δ.Ν.Δ -Ν.Δ 187/1973) και συγκεκριμένα ήταν ναυτολογημένοι σε αυτό 1 Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος, 1 Αρχιθαλαμηπόλος, 15 θαλαμηπόλοι, 10 επίκουροι, κατά δε το χρονικό διάστημα από 1/4 έως 30/9 εκάστου έτους απασχολούνταν επιπλέον 2 θαλαμηπόλοι, ενώ κατά το χρονικό διάστημα από 1.11 έως 31.3 κάθε έτους η οργανική σύνθεση σε θαλαμηπόλους και επίκουρους μειωνόταν κατά το ήμισυ (με δυνατότητα μείωσης μέχρι και το 1/3, κατά το άρθρο 6§6 του Π.Δ 177/1974, όπως ισχύει). Εξ άλλου, αποδείχθηκε ότι ο ενάγων εργάστηκε ως θαλαμηπόλος ενδιαιτημάτων και κυλικείων («διαμεριστής θαλαμηπόλος»), τόσο όταν το πλοίο εκτέλεσε πλόες στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Τα καθήκοντά του ήταν η υποδοχή των επιβατών πριν τον απόπλου, η εργασία του στο εστιατόριο «self service», η καθαριότητα των καμπινών των επιβατών και η διενέργεια εργασιών γενικής καθαριότητας. Ειδικότερα, όσον αφορά στους ακτοπλοϊκούς πλόες, η εργασία του ξεκινούσε τρεις ώρες πριν τον απόπλου από το λιμάνι του Πειραιά ή δύο ώρες από τα υπόλοιπα λιμάνια, οπότε υποδεχόταν τους επιβιβαζόμενους επιβάτες και τους βοηθούσε να τακτοποιηθούν στις καμπίνες τους, ενώ, στη συνέχεια, απασχολείτο στο εστιατόριο «self service» από ώρα 19.00 μ.μ., οπότε αυτό άνοιγε, όπου δούλευε ως σερβιτόρος με καθήκοντα το σερβίρισμα των επιβατών, τη συλλογή των δίσκων από τα τραπέζια και την καθαριότητά τους, ολοκλήρωνε δε την εργασία του περί ώρα 23.00 μ.μ., ενώ πολλές φορές απαιτείτο να εργαστεί μία ή δύο ώρες περισσότερο, διότι οι επιβάτες αργούσαν να τελειώσουν το δείπνο τους .Ο ίδιος δεν προέβαινε σε εργασίες καθαρισμού του χώρου, καθώς με αυτές ήταν επιφορτισμένοι οι επίκουροι. Κατά τη διάρκεια του πλου στο δρομολόγιο Πειραιάς – Ηράκλειο προσφερόταν ένα γεύμα, ενώ στο δρομολόγιο Πειραιάς – Μυτιλήνη προσφέρονταν δύο γεύματα. Εξ άλλου, στα ενδιάμεσα λιμάνια, που προσέγγιζε το πλοίο, δεν ξυπνούσε, για να υποδεχθεί τους επιβιβαζόμενους επιβάτες, διότι την εργασία αυτή είχαν επωμισθεί ο Αρχιθαλαμηπόλος με τον θαλαμηπόλο, που εργαζόταν στη ρεσεψιόν. Περαιτέρω, μία ώρα περίπου πριν από τον κατάπλου του πλοίου σε οποιοδήποτε τελικό λιμάνι προορισμού ξεκινούσε την εργασία του με την αφύπνιση των επιβατών και στη συνέχεια προέβαινε στην καθαριότητα των καμπινών των επιβατών, συνεπικουρούμενος από έναν επίκουρο, εργασία, η οποία διαρκούσε περίπου δύο ώρες, με δεδομένο ότι ήταν επιφορτισμένος με πενήντα έως εξήντα κρεβάτια. Ακολούθως, συμμετείχε από κοινού με τους λοιπούς θαλαμηπόλους στην καθαριότητα των εσωτερικών χώρων του πλοίου (διάδρομοι, σκάλες, κοινόχρηστες τουαλέτες), εργασία, που διαρκούσε μία ώρα περίπου. Όταν το πλοίο εκτελούσε τους μεσογειακούς πλόες, τα καθήκοντά του ήταν αντίστοιχα με τα ανωτέρω πλην του ότι το εστιατόριο «self service» ήταν ανοικτό κατά το ωράριο 19.00 μ.μ. έως 21.00 μ.μ. και επίσης τέσσερις (4) φορές κάθε μήνα πραγματοποιούσε μία τρίωρη βάρδια στη ρεσεψιόν του πλοίου, όταν αυτό ήταν ελλιμενισμένο και κενό επιβατών για λόγους ασφαλείας. Η καθημερινή διάρκεια της απασχόλησης του ενάγοντος δεν ήταν επακριβώς καθορισμένη, εν όψει του είδους αυτής και της ιδιαιτερότητας εξωγενών παραγόντων, συνδεόμενων προς τη φύση της ναυτικής αποστολής του πλοίου, της εξυπηρέτησης συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής γραμμής και της κίνησης των επιβατών, ανάλογα με τη χρονική περίοδο. Προς κάλυψη, λοιπόν, των αναγκών του πλοίου, ο ενάγων, κατ΄ εντολή του προϊσταμένου του αρχιθαλαμηπόλου και με την έγκριση του πλοίαρχου, κατά τη διάρκεια των ένδικων ναυτολογήσεών του επί του ανωτέρω πλοίου, απασχολούταν πέραν του ανωτέρω νομίμου ωραρίου, υπερωριακώς, είτε το πλοίο έπλεε στη θάλασσα είτε ήταν σε λιμάνι, ενώ αξιοσημείωτο είναι το ότι του καταβαλλόταν μηνιαίως χρηματικό ποσό για υπερωρίες, αναγνωρίζοντας ούτως γενικώς η πρώτη εναγόμενη την ανάγκη υπερωριακής του απασχόλησης, ενώ το γεγονός ότι το πλοίο αυτό είχε πλήρη οργανική σύνθεση (κατά τα ανωτέρω) δεν αποκλείει την ανάγκη για εκτέλεση υπερωριακής εργασίας (Μ.Εφ.Πειρ 48/2021, ΝΟΜΟΣ). Αφού ληφθούν υπόψη τα καθήκοντα του αυτά, τα χρονικά διαστήματα ναυτολόγησής του, τα επίδικα δρομολόγια , η επιβατική κίνηση του ως άνω πλοίου και το γεγονός ότι αυτό είχε πλήρη οργανική σύνθεση πληρώματος ως προς την ειδικότητα του ενάγοντος, σε συνδυασμό με τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, το Δικαστήριο αυτό κρίνει ότι ο ενάγων, κατά τα επίδικα χρονικά διαστήματα που υπηρέτησε στο ως άνω πλοίο, παρείχε, κατά μέσο όρο, εργασία 12 ωρών ημερησίως (και όχι 11 που ανέφερε η εκκαλούμενη ούτε 15 που ζητά αυτός). Περαιτέρω, οι βασικές μηνιαίες αποδοχές του ενάγοντος, κατά το έτος 2018, με βάση την ως άνω ΣΣΝΕ 2018, ανέρχονταν στο ποσό των [ 1.181,15 € μισθός ενεργείας + 587,70 € (= 19,59€ Χ 30 ημέρες) αντίτιμο τροφής + 259,86 € επίδομα Κυριακής + 35,92€ (επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας) + 425,45 € επίδομα αδείας –δεν υπολογίζεται το επίδομα ιματισμού που του δινόταν σε είδος, κατά το άρθρο 5 της ΣΣΝΕ αυτής] 2.490,08 €, έναντι του οποίου η πρώτη εναγόμενη του κατέβαλε το ποσό των [1.157,99 € μισθός ενεργείας +576,30 € (= 19,21 € Χ30 ημέρες) αντίτιμο τροφής + 254,76 € επίδομα Κυριακής + 35,22 € επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 417,13 € επίδομα αδείας=] 2441,40 € (ήτοι 48,68 € λιγότερα μηνιαίως) και συνεπώς δικαιούται: Α) για το χρονικό διάστημα από 11.5.2018 έως 1.10.2018, ήτοι για χρονικό διάστημα 4 μηνών και 21 ημερών , τη διαφορά ποσού 228,80 €. Β) Για το χρονικό διάστημα από 2.10.2018 μέχρι 17.12.2018, δηλαδή για χρονικό διάστημα 2 μηνών και 16 ημερών δεν δικαιούται κάποιο ποσό ως διαφορά επί των βασικών του αποδοχών, διότι ναι μεν υπάρχει σχετική διαφορά 123,28 €, αλλά έλαβε ως αναδρομικά του χρονικού διαστήματος από 1.10.2018 έως 30.11.2018 το συνολικό ποσό των 74,54 € (= 46,32€ + 10,18€ + 1,40€ + 12,84€ +3,80€) και ως αναδρομικά Δεκεμβρίου 2018 το συνολικό ποσό των 182,45€ (= 44,29€ + 9,72€+ 1,34€ + 10,91€ + 3,24€ + 1,14€ + 69,48€ + 15,27€ + 27,30€ + 2,10€ + 19,26€ + 5,70€). Περαιτέρω, για το έτος 2019 και για το πρώτο χρονικό διάστημα από 14.1.2019 έως 27.3.2019 έπρεπε (κατά την ένδικη αγωγή) να λαμβάνει ο ενάγων ως βασικές μηνιαίες αποδοχές το ποσό των [1.089,40€ (μισθός ενεργείας) + 497,40€ (=16,58€ χ 30 ημέρες, αντίτιμο τροφής) + 239,67€ (επίδομα Κυριακής) + 22,09€ (επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας) + 615,94€ (αποδοχές αδείας)- δεν υπολογίζεται το επίδομα ιματισμού που του δινόταν σε είδος, κατά το άρθρο 5 της ΣΣΝΕ αυτής =] 2.464,50€, έναντι του οποίου η πρώτη εναγόμενη του κατέβαλε το ποσό των [ 1.068,04€ (μισθός ενεργείας) + 487,50€ (= 16,25€ χ 30 ημέρες, αντίτιμο τροφής) + 234,97€ (επίδομα Κυριακής) + 21,65 € (επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας) + 603,82 € (= αποδοχές αδείας)], 2.415,98 € (ήτοι 48,52 € λιγότερα μηνιαίως), ώστε δικαιούται για το χρονικό διάστημα αυτό (από 14.1.2019 έως 27.3.2019), ήτοι για χρονικό διάστημα 2 μηνών και 14 ημερών, τη διαφορά ποσού 119,68 €. Επί πλέον, με βάση την ως άνω Σ.Σ.Ν.Ε 2019 ο ενάγων δικαιούταν ως βασικές αποδοχές το ποσό των [= 1.204,77 € (μισθός ενεργείας) + 599,40€ (= 19,98€ Χ 30 ημέρες, αντίτιμο τροφής) + 265,05€ (επίδομα Κυριακής) + 36,64€ (επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας) + 433,95 € επίδομα αδείας)=] 2.539,81 € και εισέπραττε το ποσό των [= 1.181,15 € (μισθός ενεργείας) + 587,70€ (= 19,59 € Χ 30 ημέρες, αντίτιμο τροφής) + 259,85 € (επίδομα Κυριακής) + 35,92 € (επίδομα βαρείας και ανθυγιεινής εργασίας) + 425,56 € (επίδομα αδείας)=] 2490,08 € (ήτοι διαφορά 49,73 € μηνιαίως), ώστε για το χρονικό διάστημα από 28.3.2019 μέχρι 4.7.2019, ήτοι για διάστημα 3 μηνών και 7 ημερών δικαιούταν τη διαφορά ποσού 160,79 € που έχει καλυφθεί με την καταβολή αναδρομικών από την πρώτη εναγομένη συνολικού ποσού 219,97€ (= 129,77€ + 28,56€ + 3,43€ + 0,44€ + 44,87€ + 12,90€). Περαιτέρω, ο ενάγων πραγματοποίησε με βάση τις ως άνω εφαρμοστέες Σ.Σ.Ν.Ε, κατά τα προαναφερόμενα, ως υπερεργασία, ήτοι πέραν του νόμιμου οκταώρου και (8Χ5=) των 40 ωρών εβδομαδιαίως (με τη μνεία ότι η εργασία τα Σάββατα αμείβεται υπερωριακά): Α) κατά το χρονικό διάστημα από 14.5.2018 έως 1.10.2018, για 118 καθημερινές ημέρες και Κυριακές (118 ημέρες Χ 4 ώρες =) παρείχε 472 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (472 Χ 8,54=) 4.030,88 €. Τα Σάββατα και Αργίες για το ίδιο διάστημα (20 Σάββατα και 3 αργίες, ήτοι 17/5, 15/8 και 14/9]= 23Χ 12 ώρες=) παρείχε 276 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (276Χ 10,25 €=) 2.829 € . Β) Κατά το χρονικό διάστημα από 2.10.2018 έως 16.12.2018 για 63 καθημερινές ημέρες και Κυριακές (63 ημέρες Χ 4 ώρες =) έκανε 252 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (252 Χ 8,54=) 2152,08 €, έλαβε έναντι ποσό 219,04 € και του οφείλεται η διαφορά των 1933,04 €. Τα Σάββατα και Αργίες για το ίδιο διάστημα (11 Σάββατα και 2 αργίες, ήτοι 28/10 και 6/12]= 13Χ 12 ώρες=) παρείχε 156 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (156Χ 10,25 €=) 1599 €, έλαβε έναντι ποσό 1200,22 € και του οφείλεται ποσό 398,78 €. Γ) Κατά το χρονικό διάστημα από 17.1.2019 έως 27.3.2019, που το ένδικο πλοίο εκτελούσε μεσογειακές πλόες Πάτρα- Μπάρι μέσω Ηγουμενίτσας (κατά τα ανωτέρω), για 59 καθημερινές ημέρες και Κυριακές (59 ημέρες Χ 4 ώρες =) έκανε 236 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (236 Χ 7,87€=) 1857,32 €, έλαβε έναντι ποσό 901,34 € και του οφείλεται η διαφορά των 955,98 €. Τα Σάββατα και Αργίες για το ίδιο διάστημα (10 Σάββατα και 2 αργίες, ήτοι 11/3 Καθαρά Δευτέρα και 25/3]= 12Χ 12 ώρες=) παρείχε 144 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (144Χ 9,45 €=) 1360,80 € , έλαβε έναντι ποσό 676,53 € και του οφείλεται ποσό 684,27 €. Δ) Κατά το χρονικό διάστημα από 28.3.2019 έως 4.7.2019 για 81 καθημερινές ημέρες και Κυριακές (81 ημέρες Χ 4 ώρες =) έκανε 324 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (324 Χ 8,70€=) 2818,80 €. Τα Σάββατα και Αργίες για το ίδιο διάστημα (14 Σάββατα και 4 αργίες, ήτοι 26/4,29/4,1/5,6/6= 18Χ12 ώρες=) παρείχε 216 ώρες υπερωριακής εργασίας, για τις οποίες δικαιούται το ποσό των (216Χ 10,44 €=) 2.255,04 €. Συνολικά για υπερωριακή εργασία κατά το ένδικο χρονικό διάστημα δικαιούται το ποσό των 18.902,92 €, έναντι του οποίου έχει λάβει συνολικά από την πρώτη εναγόμενη ποσό (5844,50 € για Σάββατα και αργίες + 2975,82€ για καθημερινές και Κυριακές=) 8820,32 € (κατόπιν της σχετικής ένστασης εξόφλησης λόγω μερικής καταβολής κατ΄ άρθρο 416 ΑΚ που παραδεκτά προέβαλε αυτή) και του οφείλεται ποσό (18902,92 € μείον 8820,32 €=) 10.082,60 €. Επί πλέον, ο ενάγων δικαιούται, για τα χρονικά διαστήματα απασχόλησής του, από 11.5.2018 έως 1.10.2018, ήτοι για 144 ημέρες εργασίας του, αναλογία επιδόματος Χριστουγέννων για το έτος 2018, κατά το άρθρο 60 ΚΙΝΔ σε συνδυασμό με το άρθρο 14 της ως άνω ΣΣΝΕ και την υπ’ αρ. 70109/8008/1981 απόφαση του Y.E.N (ΦΕΚ Β 1/7.1.1982), η οποία ισούται με 2/25 του μηνιαίου μισθού, για κάθε δεκαεννεαήμερο χρονικό διάστημα διάρκειας της εργασιακής σχέσης του, δεδομένου ότι η σχέση εργασίας του με την εναγομένη εργοδότρια δεν διήρκησε καθ’ όλη τη χρονική περίοδο από 1.5 έως 31.12 και συνεπώς για την αιτία αυτή ο ενάγων δικαιούται, με βάση τις τακτικές αποδοχές του ύψους [βασικός μισθός 1.181,15 + επίδομα Κυριακών 259,86 + 587,70 αντίτιμο τροφής, + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 35,92 + επίδομα αδείας 425,45 + 1.466,95 € ο μέσος όρος της ως άνω υπερωριακής αμοιβής του=] 3.957,03 €, για αναλογία επιδόματος δώρου εορτών Χριστουγέννων του έτους 2018 το ποσόν των [3.957,03 € πάγιες τακτικές αποδοχές Χ 2/25 = 316,56 € Χ 7,58 δεκαεννεαήμερα=] 2.399,52 € (δεν περιλαμβάνεται επίδομα άγονων γραμμών που εσφαλμένα υπολόγισε η εκκαλουμένη) και για το χρονικό διάστημα από 2.10.2018 έως 16.12.2018 για την ίδια αιτία το ποσό των (316,56 € Χ4,05 19ήμερα=) 1282,07 € και συνολικά (2399,52+1282,07=) 3681,59 έναντι του οποίου έχει λάβει το ποσό των 1805,19 € (και ειδικότερα 651,60 € για το χρονικό διάστημα από 1/10 έως 17/12) και δικαιούται το ποσό των 1.876,40 €. Επίσης, για το χρονικό διάστημα απασχόλησής του το έτος 2019, ήτοι για 34 ημέρες εργασίας, δικαιούται ο ενάγων να λάβει αναλογία επιδόματος Πάσχα, το οποίο ισούται με το 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού για κάθε 8 ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης, δεδομένου ότι η σχέση εργασίας του με την εναγομένη εργοδότρια δεν διήρκησε καθ’όλη τη χρονική περίοδο από 1.1 έως 30.4 και συγκεκριμένα, δικαιούται με βάση τις μηνιαίες τακτικές αποδοχές του το ποσό των [βασικός μισθός 1.204,77 + επίδομα Κυριακών 265,05 + 599,40 αντίτιμο τροφής, + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 36,64 + επίδομα αδείας 433,95 + 1.569,23 € ο μέσος όρος της ως άνω υπερωριακής αμοιβής του=] 4109,04 ÷ 2 = 2054,52 € ÷ 15 = 136,97 € Χ 4,25 οκταήμερα=] 582,11 € έναντι του οποίου έχει λάβει το ποσό των 206,74 € και δικαιούται το ποσό των 375,37 €. Για αναλογία δώρου Χριστουγέννων του έτους 2019, για 65 ημέρες (από 1/5 έως 4/7/2019), δικαιούται το ποσό των [4109,04 € οι πάγιες τακτικές αποδοχές του Χ 2/25 = 328,72 € Χ 3,42 δεκαεννεαήμερα)=] 1124,22 έναντι του οποίου έχει λάβει το ποσό των 562,75 € και δικαιούται το ποσό των 561,47 €. Περαιτέρω, αποδείχθηκε ότι το πλοίο κατά το έτος 2018: α) κατά τις εβδομάδες από 11.6.2018 έως 29.7.2018 και από 20.8.2018 έως 9.9.2018 πραγματοποίησε 11,49 ώρες πρόωρης αναχώρησης, εβδομαδιαίως και, συνολικά, 114,90 (= 11,49 χ 10 εβδομάδες) ώρες πρόωρης αναχώρησης, ώστε εκτέλεσε 14,36 (= 114,9/8) εξπρές δρομολόγια, β) την εβδομάδα από 30.7.2018 έως 5.8.2018 πραγματοποίησε 9,41 ώρες πρόωρης αναχώρησης και εκτέλεσε 1,18 (= 9,41/8) εξπρές δρομολόγια, γ) την εβδομάδα από 6.8.2018 μέχρι 12.8.2018 πραγματοποίησε 7,83 ώρες πρόωρης αναχώρησης και συνεπώς 0,98 (= 7,83/8) εξπρές δρομολόγια, δ) την εβδομάδα από 13.8.2018 έως 19.8.2018 πραγματοποίησε 15,99 ώρες πρόωρης αναχώρησης και 2 (= 15,99/8) εξπρές δρομολόγια, ε) την εβδομάδα από μέχρι 16.9.2018 πραγματοποίησε 15,24 ώρες πρόωρης αναχώρησης και επομένως 1,9 (= 15,24/8) εξπρές δρομολόγια. Συνεπώς, το πλοίο εκτέλεσε συνολικά 20,42 (ήτοι 14,36+ 1,18+ 0,98 + 2 + 1,9) εξπρές δρομολόγια, για τα οποία δικαιούται (κατά το άρθρο 33§7 της ως άνω ΣΣΝΕ 2018) ως αμοιβή για το «επίδομα εξπρές» έτους 2018 το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του και με δεδομένο ότι οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές του ανέρχονταν στο ποσό των [1.181,15 μισθός ενεργείας + 259,86 € επίδομα Κυριακών + 587,70 € αντίτιμο τροφοδοσίας +35,92 € επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας + 425,45€ επίδομα αδείας +1.466,95 € ο μέσος όρος της ως άνω υπερωριακής αμοιβής του+ 639,88 € αναλογία δώρων εορτών=] 4.596,91 € (δεν υπολογίζεται επίδομα άγονης γραμμής, όπως εσφαλμένα έπραξε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο), η αμοιβή του για κάθε δρομολόγιο εξπρές ανέρχεται στο ποσό των (4596,91Χ1/30=) 153,23 € και συνολικά (153,23 Χ20,39=) στο ποσό των 3.128,96 € έναντι του οποίου έχει λάβει το ποσό των 1562,76 € και δικαιούται το ποσό των 1566,20€. Ακόμη, κατά το έτος 2019, το ένδικο πλοίο: α) κατά την εβδομάδα από 1.4.2019 μέχρι 7.4.2019 πραγματοποίησε πρόωρη αναχώρηση 1,25 ωρών, ώστε πραγματοποίησε 0,16 (= 1,25/8) εξπρές δρομολόγια, β) κατά τις εβδομάδες από 8.4.2019 έως 21.4.2019 και από 6.5.2019 μέχρι 12.5.2019 πραγματοποίησε 6 ώρες πρόωρης αναχώρησης κάθε εβδομάδα και συνολικά για 3 εβδομάδες, 18 ώρες πρόωρης αναχώρησης, ώστε εκτέλεσε 2,25 (= 18/8) εξπρές δρομολόγια, γ) κατά την εβδομάδα από 22.4.2019 έως πραγματοποίησε 3,25 ώρες πρόωρης αναχώρησης και επομένως εκτέλεσε 0,40 (=3,25/8) εξπρές δρομολόγια, δ) κατά την εβδομάδα από 24.6.2019 μέχρι 30.6.2019 πραγματοποίησε 11,49 ώρες πρόωρης αναχώρησης και συνεπώς εκτέλεσε 1,44 (= 11,49/8) εξπρές δρομολόγια και συνολικά εκτέλεσε (0,16 + 2,25 + 0,40 + 1,44=) 4,25 εξπρές δρομολόγια, για τα οποία δικαιούται (κατ’ άρθρο 33§7 της ως άνω ΣΣΝΕ 2019) ως αμοιβή το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του και με δεδομένο ότι οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές του ανέρχονταν στο ποσό των [βασικός μισθός 1.204,77 + επίδομα Κυριακών 265,05 + 599,40 αντίτιμο τροφής, + επίδομα βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας 36,64 + επίδομα αδείας 433,95 + 1.569,23 € ο μέσος όρος της ως άνω υπερωριακής αμοιβής του +518,87 αναλογία δώρων εορτών=] 4.627,91 € (δεν υπολογίζεται το επίδομα άγονης γραμμής όπως εσφαλμένα έπραξε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο), η αμοιβή του για κάθε δρομολόγιο εξπρές ανέρχεται στο ποσό των (4627,91Χ1/30=) 154,26 € και συνολικά (154,26 Χ 4,25=) στο ποσό των 655,61 €, έναντι του οποίου έχει λάβει 376,53 € και δικαιούται το ποσό των 279,08 €. Συνεπώς για το ένδικο διάστημα της ναυτολόγησής του στο ως άνω πλοίο ο ενάγων δικαιούται συνολικό ποσό (228,80+ 119,68+ 10.082,60+ 1876,40+ 375,37+ 561,47+ 1566,20 + 279,08=) 15.089,60 €. Κατ΄ ακολουθίαν όλων των προεκτεθέντων και αφού δεν υπάρχουν άλλοι λόγοι έφεσης προς έρευνα (και δη ως προς την τοκοδοσία που αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο, ΑΠ 207/2017, ΝΟΜΟΣ), πρέπει να γίνουν δεκτές οι ως άνω εφέσεις ως και ουσιαστικά βάσιμες, να εξαφανιστεί η εκκαλούμενη απόφαση στο σύνολό της για την ενότητα του τίτλου της αναγκαστικής εκτέλεσής της (ΑΠ 1279/2004, ΕλλΔνη 2005, 141, Β. Βαθρακοκοίλη «Η έφεση», 2015, σελ. 595), να κρατηθεί η υπόθεση, να εξεταστεί η ως άνω αγωγή (που είναι νόμιμη κατά τις ως άνω διατάξεις και αυτές των άρθρων 340, 345 ΑΚ, 39, 53, 54, 57, 105, 106 ΚΙΝΔ –ν. 3816/1958 και 1 α.ν 3276/1944) κατ΄ ουσίαν (άρθρο 535§1 ΚΠολΔ), να γίνει δεκτή εν μέρει αυτή και να υποχρεωθούν: α) οι εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, η δε πρώτη εναγομένη, κυρία του ως άνω πλοίου, μόνον δια του πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, να καταβάλουν στον ενάγοντα το ποσό των 4.743,35 € (που αντιστοιχεί στα ως άνω χρονικά διαστήματα από 2.10.2018 έως 17.12.2018 και από 14.1.2019 έως 31.3.2019 που η 2η εναγόμενη ήταν εφοπλίστρια και η 1η εναγόμενη κυρία του ένδικου πλοίου) νομιμοτόκως από την επομένη της αποναυτολόγησής του (5.7.2019), μέχρι την εξόφληση και β) να υποχρεωθεί η πρώτη εναγομένη, ως πλοιοκτήτρια του ως άνω πλοίου, να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των 10.346,25 € νομιμοτόκως από 5.7.2019 (πλην του επιδόματος Χριστουγέννων 2019 ποσού 561,47 € νομιμοτόκως από 1.1.2020) μέχρι την εξόφληση. Τέλος, πρέπει να επιβληθεί εις βάρος των εναγόμενων μέρος της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος και των δύο βαθμών δικαιοδοσίας (ποσού 950 €), κατά το λόγο της νίκης του (και της ήττας τους αντίστοιχα), κατόπιν σχετικού αιτήματος του (άρθρα 178, 180§3, 183, 191§2 ΚΠολΔ), κατά τα οριζόμενα στο διατακτικό.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΣΥΝΕΚΔΙΚΑΖΕΙ κατ’ αντιμωλίαν των διαδίκων τις ως άνω εφέσεις.-
ΔΕΧΕΤΑΙ τυπικά και κατ’ ουσίαν αυτές.-
ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΙ την εκκαλουμένη με αρ. 2506/2021 οριστική απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς (ειδική διαδικασία).-
ΚΡΑΤΕΙ την υπόθεση και δικάζει την από 14.11.2019 αγωγή.-
ΔΕΧΕΤΑΙ εν μέρει αυτή .-
ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ : α) τις εναγόμενες, ευθυνόμενες εις ολόκληρον, τη δε πρώτη εναγομένη, ως κυρία του πλοίου «ΝΡ» , μόνον δια του συγκεκριμένου πλοίου και μέχρι την αξία αυτού, να καταβάλουν στον ενάγοντα το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων σαράντα τριών ευρώ και τριάντα πέντε λεπτών (4.743,35 €) νομιμοτόκως από 5.7.2019 μέχρι την εξόφληση και β) την πρώτη εναγομένη να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των δέκα χιλιάδων τριακοσίων σαράντα έξι ευρώ και είκοσι πέντε λεπτών (10.346,25 €) νομιμοτόκως από 5.7.2019 (πλην του επιδόματος Χριστουγέννων έτους 2019 ποσού 561,47 ευρώ νομιμοτόκως από 1.1.2020) μέχρι την εξόφληση.-
ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μέρος της δικαστικής δαπάνης του ενάγοντος και των δύο βαθμών δικαιοδοσίας, που ορίζει: α)εις βάρος των εναγόμενων, ευθυνομένων εις ολόκληρον, στο ποσό των τριακοσίων πενήντα (350) ευρώ και β) εις βάρος της πρώτης εναγομένης στο ποσό των εξακοσίων (600) ευρώ.-
Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε στον Πειραιά, σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του, στις 16 Μαρτίου 2023, χωρίς την παρουσία των διαδίκων και των πληρεξουσίων δικηγόρων τους.
Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ