Μενού Κλείσιμο

Αριθμός απόφασης 62/2024

ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΝΑΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Αριθμός Απόφασης  62 /2024               

ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Συγκροτήθηκε από την Δικαστή Ελένη Νικολακοπούλου, Εφέτη, η οποία ορίσθηκε από την Πρόεδρο του Τριμελούς Συμβουλίου Διευθύνσεως του Εφετείου Πειραιώς και από τη Γραμματέα Τ.Λ.

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριο του στις ……… για να δικάσει τις υποθέσεις μεταξύ:

ΤΗΣ ΕΚΚΑΛΟΥΣΑΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΕΚΚΑΛΟΥΣΑΣ: ναυτιλιακής εταιρείας με την επωνυμία «……….», που εδρεύει στον Πειραιά, επί της …….. και εκπροσωπείται νόμιμα, που εκπροσωπήθηκε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο, Νικόλαο Γερασίμου, με δήλωση κατ’ άρθρο 242 § 2 ΚΠολΔ.

ΤΗΣ ΕΦΕΣΙΒΛΗΤΗΣ – ΠΡΟΣΘΕΤΩΣ ΕΦΕΣΙΒΛΗΤΗΣ : ομόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «………», που εδρεύει στον …… Αττικής, επί της οδού …….. και εκπροσωπείται νόμιμα, η οποία παραστάθηκε δια του πληρεξουσίου δικηγόρου Βασιλείου Μπαστάνη.

Η εφεσίβλητη άσκησε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς την από 4.3.2021 και με αριθμό εκθέσεως καταθέσεως ……./26.3.2021 αγωγή, επί της οποίας εκδόθηκε η υπ’αριθμ.1488/2022 απόφαση του παραπάνω Δικαστηρίου, που την έκανε δεκτή.

Την απόφαση αυτή προσέβαλε ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου η εναγομένη και ήδη εκκαλούσα, με την από 10.6.2022 και με αριθμό εκθέσεως καταθέσεως στην γραμματεία του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου ………./10.6.2022 και προσδιορισμού στην γραμματεία του παρόντος Δικαστηρίου ………../21.6.2022 έφεση και τους από 9.12.2022 προσθέτους λόγους εφέσεως, που κατατέθηκαν στην γραμματεία του παρόντος Δικαστηρίου με αριθμό έκθεσης ………./9.12.2022, που προσδιορίστηκαν να συζητηθούν στην αρχή της παρούσας αναφερομένη δικάσιμο.

Κατά τη δικάσιμο αυτή οι υποθέσεις εκφωνήθηκαν με τη σειρά τους από το οικείο πινάκιο και συζητήθηκαν. Οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων, ανέπτυξαν τις απόψεις τους με τις έγγραφες προτάσεις που προκατέθεσαν και κατέθεσαν αντίστοιχα.

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ

ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ

I. Η κρινόμενη από 10.6.2022 και με αριθμό εκθέσεως καταθέσεως στην γραμματεία του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου ……./10.6.2022 και προσδιορισμού στην γραμματεία του παρόντος Δικαστηρίου ………/21.6.2022 έφεση της εκκαλούσας-εναγομένης ναυτιλιακής εταιρείας, που στρέφεται κατά της υπ’αριθμ.1488/2022 οριστικής αποφάσεως του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, που εκδόθηκε κατ’ αντιμωλία των διαδίκων και κατά την τακτική διαδικασία και δέχθηκε, ως ουσιαστικά βάσιμη, την από 4.3.2021 και με αριθμό εκθέσεως καταθέσεως ……./26.3.2021 σε βάρος της αγωγή της ενάγουσας ομόρρυθμης εταιρείας, ήδη εφεσίβλητης, έχει ασκηθεί νομότυπα και εμπρόθεσμα, κατ’ άρθρα 495, 496, 498, 499, 511, 513, 516 § 1, 517 εδαφ.α, 518 § 1 και 520 § 1 ΚΠολΔ, καθόσον από τα έγγραφα της δικογραφίας προκύπτει ότι έγινε νομότυπη επίδοση της εκκαλουμένης απόφασης, επιμελεία της ενάγουσας εταιρείας, στις 13.5.2022 στην εναγομένη εταιρεία, συντασσομένης της υπ’αριθμ…./13.5.2022 έκθεσης επίδοσης της δικαστικής επιμελήτριας στο Πρωτοδικείο Αθηνών, ……….., που προσκομίζεται από την εφεσίβλητη, το δε πρωτότυπο του δικογράφου της εφέσεως κατατέθηκε στη γραμματεία του πρωτοβαθμίου Δικαστηρίου στις 10.6.2022, αρμοδίως δε φέρεται προς εκδίκαση ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου (άρθρο 19 ΚΠολΔ, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 4 § 2 του Ν. 3994/2011) και για το παραδεκτό της έχει κατατεθεί το αναλογούν παράβολο υπέρ του Δημοσίου και ΤΑΧΔΙΚ (άρθρο 495 παρ. 1 και 3 ΚΠολΔ, όπως η παρ.4 προστέθηκε με το άρθρο 12 του Ν.4055/2012 και αντικαταστάθηκε εκ νέου το άρθρο από το άρθρο 1 άρθρο τρίτο του Ν.4335/2015, ΦΕΚ Α΄ 87/23.7.2015). Πρέπει, επομένως, η ένδικη έφεση να γίνει τυπικά δεκτή και να εξεταστεί περαιτέρω κατά την αυτή ως άνω διαδικασία, για να ελεγχθεί το παραδεκτό και η βασιμότητα των λόγων της, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 532, 533 § 1 και 591 § 1 ΚΠολΔ.

Περαιτέρω, οι πρόσθετοι λόγοι έφεσης, που η εναγομένη-εκκαλούσα άσκησε με το από 9.12.2022 ιδιαίτερο δικόγραφο, που κατέθεσε στη γραμματεία του παρόντος δευτεροβάθμιου Δικαστηρίου, συντασσομένης της με αριθμό ……./9.12.2022 σχετικής έκθεσης, ακολούθως δε κοινοποίησε στην αντίδικο της, εφεσίβλητη, τριάντα ημέρες πριν από τη συζήτηση της έφεσης, σύμφωνα με τη διάταξη της § 2 του άρθρου 520 ΚΠολΔ, όπως προκύπτει από την με επίκληση προσκομιζόμενη υπ’αριθμ……΄/9.12.2022 έκθεση επίδοσης του δικαστικού επιμελητή στο Πρωτοδικείο Αθηνών ………., καθόσον συνδέονται με τα εκκληθέντα με την έφεση κεφάλαια της πρωτόδικης αποφάσεως και εκείνα που αναγκαστικά συνέχονται με τα κεφάλαια αυτά, έχουν ασκηθεί νομότυπα και εμπρόθεσμα και πρέπει, επομένως, να γίνουν τυπικά δεκτοί και να ερευνηθούν περαιτέρω κατ’ ουσίαν, για να κριθεί το παραδεκτό και το βάσιμο αυτών (άρθρο 533 § 1 ΚΠολΔ), σε συνεκδίκαση με την έφεση της εναγομένης, προς την οποία τελούν σε σχέση εξαρτήσεως, αφού η ύπαρξη της αποτελεί προϋπόθεση της άσκησης και της εισαγωγής τους προς συζήτηση, κατά τρόπον ώστε να μη νοείται, λόγω του παρακολουθηματικού τους χαρακτήρα, χωριστή εκδίκαση τους (ΕφΠειρ 100/2014 ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ, Σ.Σαμουήλ, Η έφεση κατά τον ΚΠολΔ, 2009, αρ. 584, σελ. 240).

II. Η ενάγουσα και ήδη εφεσίβλητη ομόρρυθμος εταιρεία με την προαναφερθείσα αγωγή της εξέθεσε ότι, δυνάμει της από Δεκεμβρίου 2019 συμβάσεως, που καταρτίστηκε μεταξύ αυτής και της εναγομένης ναυτιλιακής εταιρίας, πλοιοκτήτριας του υπό ελληνική σημαία Ε/Γ – Τ/Ρ σκάφους αναψυχής «SL», νηολογίου Πειραιώς με αριθμό ……, ανέλαβε την εκτέλεση των συμφωνηθεισών επισκευαστικών εργασιών στα διάφορα μέρη τούτου, αντί της αναγραφομένης κατ’αποκοπήν αμοιβής για έκαστο περιγραφόμενο τμήμα του έργου, ανερχομένης στο συνολικό ποσό των 90.050 ευρώ, περιλαμβανομένης της αξίας των παρασχεθεισών υπηρεσιών και του κόστους των αναγκαίων υλικών, μετά του αναλογούντος Φ.Π.Α., που συμφωνήθηκε να καταβληθεί τμηματικά, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα και ότι εκτέλεσε, κατά τα συμφωνηθέντα, τις περιγραφόμενες για κάθε μέρος του σκάφους, κατ’είδος, ποσότητα και κατ’αποκοπή αμοιβή, αρχικές και συμπληρωματικές εργασίες, που προέκυψαν, κατά την εκτέλεση του έργου και παρέδωσε προσηκόντως και εμπροθέσμως το έργο στην εναγομένη, τέλος του μηνός Ιουλίου 2020, πλην όμως αυτή, αν και παρέλαβε το έργο ανεπιφύλακτα, της έχει καταβάλει τμηματικά έναντι το συνολικό ποσό των 25.000 ευρώ και παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της, αρνείται να της καταβάλει το ανεξόφλητο υπόλοιπο της εργολαβικής της αμοιβής, ποσού 65.050 ευρώ. Με βάση αυτά τα περιστατικά, η ενάγουσα ζήτησε, όπως παραδεκτά περιόρισε το εξ ολοκλήρου καταψηφιστικό αγωγικό αίτημα, σε έντοκο αναγνωριστικό, με βάση την σύμβαση και επικουρικά με τις διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού, να αναγνωρισθεί ότι η εναγομένη υποχρεούται να της καταβάλει το ανωτέρω ποσό των 050 ευρώ, με το νόμιμο τόκο από την επομένη της παράδοσης του έργου, ήτοι από 1.8.2020, άλλως από την επίδοση στις 23.10.2020 της από 22.10.2020 εξώδικης όχλησης της, άλλως από την επίδοση της αγωγής.

III. Επί της ως άνω αγωγής εκδόθηκε η εκκαλουμένη απόφαση, με την οποία, αφού κρίθηκε ορισμένη και νόμιμη η αγωγή, ακολούθως έγινε δεκτή κατ’ουσίαν και αναγνωρίστηκε η υποχρέωση της εναγομένης, ήδη εκκαλούσας, να καταβάλει στην ενάγουσα το οφειλόμενο ποσό των 65.050 ευρώ, με τον νόμιμο τόκο από την επομένη παράδοσης του έργου, μη υπολογιζομένου του τόκου επιδικίας κατά το χρονικό διάστημα επιβολής του μέτρου της προσωρινής αναστολής λειτουργίας των Δικαστηρίων, λόγω κορωνοϊού, από 7.11.2020 έως τις 6.4.2021.

Κατά της ως άνω οριστικής αποφάσεως του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου παραπονείται η εκκαλούσα-εναγομένη με την κρινόμενη έφεση και τους πρόσθετους αυτής λόγους, για τους αναφερόμενους λόγους, που στο σύνολο τους ανάγονται σε μη ορθή ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου, καθώς και εσφαλμένη εκτίμηση των αποδείξεων, όπως ειδικότερα εκτίθεται σ’ αυτά και ζητεί να εξαφανιστεί η εκκαλουμένη απόφαση, κατά τα προσβαλλόμενα κεφάλαια, άλλως να μεταρρυθμιστεί, ώστε η ως άνω αγωγή να απορριφθεί καθ’ολοκληρίαν.

IV. Κατά την έννοια του άρθρου 681 του ΑΚ, ως έργο του οποίου την εκτέλεση ανέλαβε με αμοιβή ο εργολάβος νοείται κάθε τελικό αποτέλεσμα της εργασίας και δραστηριότητας αυτού, στην εκτέλεση του οποίου απέβλεψαν τα μέρη. Η αμοιβή του εργολάβου μπορεί να ορίζεται κατά την κατάρτιση της συμβάσεως κατ’ αποκοπή, κατά μονάδα, επί τη βάσει προϋπολογισμού, απολογιστικώς, χρονικώς, με ποσοστά ή και να καταλείπεται ακαθόριστη ως προς το ποσό και τον τρόπο υπολογισμού. Κατά το σύστημα καθορισμού της αμοιβής απολογιστικώς η αμοιβή του εργολάβου υπολογίζεται επί του αθροίσματος των πραγματικών εξόδων του έργου. Επίσης, η ως άνω αμοιβή καταβάλλεται, σύμφωνα με το άρθρο 694 του ίδιου κώδικα, κατά την παράδοση του έργου, εκτός αν η παράδοση τούτου συμφωνήθηκε κατά τμήματα, οπότε καταβάλλεται με την παράδοση κάθε τμήματος. Ως παράδοση νοείται η πλήρης εκπλήρωση της κύριας υποχρέωσης του εργολάβου με την προσπόριση του έργου στον εργοδότη, δηλαδή η περιέλευση του έργου στη σφαίρα εξουσιάσεως του τελευταίου, το οποίο πρέπει να είναι το προσήκον (ΑΠ 682/2010, ΑΠ 346/2010, ΑΠ 1336/2008 Τ.Ν.Π. ΝΟΜΟΣ, ΑΠ 543/2007 ΝοΒ 2007 2065).

V. Από την επανεκτίμηση της ανωμοτί κατάθεσης του νόμιμου εκπροσώπου της ενάγουσας και της ένορκης κατάθεσης του μάρτυρος της εναγομένης, που εξετάσθηκαν στο ακροατήριο του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου, κατόπιν της υπ’αριθμ…../2022 διάταξης τούτου, οι οποίες περιέχονται στα ταυτάριθμα με την εκκαλουμένη απόφαση πρακτικά συνεδριάσεως του, τις υπ’αριθμ…., … και …/2.7.2021 ένορκες βεβαιώσεις των μαρτύρων, ………., ενώπιον της Ειρηνοδίκη Πειραιά, που λήφθηκαν με επιμέλεια της ενάγουσας – εφεσιβλήτου, μετά από νομότυπη κλήτευση της εναγομένης – εκκαλούσας, κατ’άρθρο 422παρ.1 ΚΠολΔ, όπως προστέθηκε με το άρθρο 1 άρθρο δεύτερο παρ. 3 του Ν.4335/2015 (υπ’αριθμ……./29.06.2021 έκθεση επίδοσης της δικαστικής επιμελήτριας στο Πρωτοδικείο Αθηνών, …….), τις υπ’αριθμ………../5.7.2021 ένορκες βεβαιώσεις των μαρτύρων, ………, ενώπιον του συμβολαιογράφου Πειραιά …….., που λήφθηκαν με επιμέλεια της εναγομένης – εκκαλούσας, μετά από νομότυπη κλήτευση της ενάγουσας – εφεσιβλήτου, κατ’άρθρο 422παρ.1 ΚΠολΔ, όπως προστέθηκε με το άρθρο 1 άρθρο δεύτερο παρ. 3 του Ν.4335/2015 (υπ’αριθμ. …./30.6.2021 έκθεση επίδοσης της δικαστικής επιμελήτριας στο Πρωτοδικείο Αθηνών, …………) και από όλα ανεξαιρέτως τα έγγραφα, που οι διάδικοι νομίμως επικαλούνται και προσκομίζουν, μεταξύ των οποίων και οι προσκομιζόμενες από την ενάγουσα φωτογραφίες, η γνησιότητα των οποίων δεν αμφισβητήθηκε (άρθρα 444 παρ 1 στοιχ. γ’, 448 παρ. 2, 449 και 457 παρ. 4 ΚΠολΔ), είτε για να ληφθούν υπόψη ως αυτοτελή αποδεικτικά μέσα, είτε ως δικαστικά τεκμήρια, ανεξάρτητα αν αυτά (έγγραφα) πληρούν τους όρους του νόμου (άρθρο 340 παρ.1 ΚΠολΔ), για μερικά από τα οποία γίνεται ειδική αναφορά κατωτέρω, χωρίς όμως να έχει παραλειφθεί κάποιο για την ουσιαστική διάγνωση της ένδικης διαφοράς (ΑΠ 1628/2003 ΕλλΔνη 2004,723), σε συνδυασμό με τις μερικές μόνον παραδοχές και ομολογίες των διαδίκων, που συνάγονται από τα δικόγραφα τους και εκτιμώνται, κατ’ άρθρα 264 εδαφ. β, 352 § 1 και 591 § 1 ΚΠολΔ, αλλά και τα διδάγματα της κοινής πείρας, που λαμβάνονται υπόψη αυτεπαγγέλτως (άρθρο 336 παρ. 4 ΚΠολΔ), αποδείχθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Δυνάμει της από Δεκεμβρίου 2019 συμβάσεως, που καταρτίστηκε προφορικά μεταξύ της εδρεύουσας στον ….. Αττικής, συσταθείσας το έτος 2005, ενάγουσας ομορρύθμου εταιρείας με την επωνυμία «…….», με αριθμό Γ.Ε.ΜΗ. …….. και αντικείμενο, κατόπιν επέκτασης του σκοπού της, που αφορούσε κυρίως την κατασκευή αμαξωμάτων οχημάτων κάθε είδους, ρυμουλκούμενων και μη και τις επισκευές παντός τροχοφόρου (νταλικών, αυτοκινήτων κλπ), με την προσθήκη με το από 31.7.2019 ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ των εταίρων, που καταχωρήθηκε νόμιμα στο Γ.Ε.ΜΗ. στις 10.9.2019, μεταξύ άλλων, την παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης πλοίων και σκαφών, σκαφών αναψυχής, λέμβων και μηχανών θαλάσσης, χρωματισμού πλοίων, καθώς και μηχανουργικών επισκευών πλοίων και μηχανολογικού εφοπλισμού τους και της εναγομένης ναυτιλιακής εταιρίας με την επωνυμία «……….», που εδρεύει στον Πειραιά, πλοιοκτήτριας του υπό ελληνική σημαία Ε/Γ – Τ/Ρ σκάφους αναψυχής «SL», νηολογίου Πειραιώς με αριθμό ………, κοχ.83,70, ολικού μήκους 25,80μ., που είχε ναυπηγηθεί το έτος 1984 στην Ιταλία, η πρώτη ανέλαβε την εκτέλεση των συμφωνηθεισών επισκευαστικών εργασιών του ανωτέρω σκάφους, κατόπιν της από 6.12.2019 αποσταλείσας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον ενεργούντα για λογαριασμό της εναγομένης, μέτοχο αυτής και γραμματέα του διοικητικού της συμβουλίου, ………, οικονομικής προσφοράς της, που έγινε αποδεκτή από την εναγομένη και αφορούσε ειδικά τις κουπαστές του σκάφους και συγκεκριμένα: κόψιμο και αποσυναρμολόγηση κιγκαλερίας σταθερών τμημάτων, οπίσθιων και εμπρόσθιων, ξεμοντάρισμα υπόλοιπων κολώνων, όπως και των συρματόσχοινων της ένωσης των κολώνων, κόψιμο περιμετρικά σε όλη τη δομή του πατήματος της κουπαστής (+ -) 55Μ – 60Μ και αφαίρεση σάπιου ελάσματος από το πάτημα της, καθαρισμό όλων των εδρών, αφαίρεση μερικών σάπιων πλευρικών τμημάτων, κόψιμο νέου μοντέλου (μόσχευμα) και συγκόλληση αυτών περιμετρικά, αφαίρεση σάπιων κοντρών (τριγωνικών ενισχύσεων), ταίριασμα νέων inox και συγκόλληση αυτών από την εσωτερική πλευρά για την ενίσχυση της δομής, κόψιμο και αφαίρεση εμπρόσθιου σάπιου τμήματος, κατασκευή νέου, ταίριασμα και συγκόλληση αυτού, ταίριασμα από inox λάμα περιμετρικά του σκάφους για χρέη πατήματος και συγκόλληση αυτής, επανατοποθέτηση κολώνων – ρελιών και σταθερής οπίσθιας και εμπρόσθιας κιγκαλερίας, υπολογιζόμενου συνολικού κόστους εργασιών και υλικών κυμαινόμενου μεταξύ 22.000-25.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. Περαιτέρω, συμφωνήθηκε η κατασκευή και εγκατάσταση ειδικής πλευρικής ανθρωποθυρίδας στο κάτω τμήμα του σκάφους, καθώς επίσης η εκτέλεση επισκευαστικών εργασιών, στην καμπίνα και τουαλέτα του πληρώματος, στις καμπίνες των επιβατών, στο κατάστρωμα του σκάφους και στο μηχανοστάσιο, η κατασκευή και τοποθέτηση κεντρικού πιλοτηρίου και ειδικού χειριστηρίου, όπως και ειδικών προδιαγραφών ναυπηγικής βάσης πρόσδεσης στο άνω τμήμα του καταρτιού και γενικά η εκτέλεση επισκευών σε όλα τα μεταλλικά μέρη και εξαρτήματα του σκάφους με τοποθέτηση ανταλλακτικών κατασκευής της ενάγουσας. Κατά τα συμφωνηθέντα, το κόστος των εν λόγω εργασιών, όπως εξειδικεύονται αναλυτικά κατωτέρω, περιλαμβανομένης της αξίας των αναγκαίων υλικών, προσδιορίστηκε σε κατ’αποκοπή ποσό, ανά τμήμα του έργου, που αντιστοιχούσε σε έκαστο, ως άνω, υπό επισκευή μέρος του σκάφους, αρχικά κατά προσέγγιση επί τη βάσει προϋπολογισμού και μετά την ολοκλήρωση του έργου προσδιορίστηκε με ακρίβεια απολογιστικώς, υπολογιζομένων και των πρόσθετων επιμέρους εργασιών, που προέκυψαν κατά την εκτέλεση του έργου, όχι πάντως καθ’υπέρβαση του προϋπολογισμού, καθόσον δεν ήταν δυνατό εκ των προτέρων να προσδιοριστεί επακριβώς το είδος και η έκταση των κατ’ιδίαν απαιτούμενων διενεργηθεισών εργασιών, λόγω των φθορών και βλαβών του σκάφους, ένεκα της παλαιότητας του, όπως το είδος, η ποσότητα και η αξία αυτών, τελικά αποτυπώθηκε στις από 3.9.2020 έγγραφες επιστολές, που απέστειλε η εργολάβος ενάγουσα στην εργοδότρια εναγομένη, που δεν αποτελούν προφανώς προσφορές, μήτε ο εσφαλμένος αυτός χαρακτηρισμός τους, αναιρεί την αξία του περιεχομένου τους. Εξάλλου, ουδόλως αμφισβητήθηκαν από την εναγομένη σε χρόνο προγενέστερο της άσκησης της ένδικης αγωγής, οι εκτιθέμενες σ’αυτές διενεργηθείσες εργασίες, ούτε το αναγραφόμενο κατ’αποκοπή κόστος τούτων, μετά των χρησιμοποιηθέντων υλικών, ανά έκαστο περιγραφόμενο τμήμα του έργου.

Επισημαίνεται, ότι η αναγραφή από την ενάγουσα κάτω από την ανωτέρω επωνυμία της, στα εκδιδόμενα απ’αυτήν έγγραφα π.χ. επιστολές, email, φορολογικά παραστατικά κ.λπ., που χρησιμοποιεί στις συναλλαγές της, διαφόρων προσδιοριστικών των δραστηριοτήτων της  στοιχείων με την προσθήκη επεξηγηματικών των παρεχομένων υπηρεσιών της φράσεων, όπως «ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΒΥΤΙΩΝ – ΣΙΛΟΦΟΡΩΝ – ΝΤΑΛΙΚΩΝ», «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ & ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΛΛΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ – ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΜΕΣΙΤΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ – ΧΟΝΔΡΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ» και «ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ – ΣΩΛΗΝΩΣΕΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ -ΥΔΑΤΩΝ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ – ΙΝΟΞ – ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ», ενέχει θεμιτή διευκρίνηση και εξειδίκευση του αντικειμένου της και αποτελεί συνηθισμένη συναλλακτική πρακτική των εμπορικών επιχειρήσεων, που γίνεται κυρίως για προωθητικούς και διαφημιστικούς σκοπούς των προϊόντων τους ή/και των παρεχομένων υπηρεσιών, ενώ δεν δημιουργείτο ουδεμία σύγχυση στους συναλλασσομένους με την ενάγουσα ομόρρυθμη εταιρεία, που γνώριζαν ότι πρόκειται για ένα και το αυτό νομικό πρόσωπο, που φέρει μία και μόνο επωνυμία «…………..», δραστηριοποιούμενη επί σειρά πολλών ετών, μήτε δημιουργήθηκε τέτοια σύγχυση στην εναγομένη, που γνώριζε πολύ καλά με ποια εταιρεία συναλλάσσεται, ούτως ώστε οι οψιγενείς ισχυρισμοί της ότι τα επίδικα φορολογικά παραστατικά εκδόθηκαν δήθεν από άλλη εταιρεία εκείνης, που υπέβαλε την ως άνω οικονομική προσφορά, παρίστανται έωλοι και προσχηματικοί προς αποφυγή εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της από την ένδικη σύμβαση έργου. Επομένως, η προβληθείσα από την εναγομένη πρωτοδίκως ένσταση περί ελλείψεως ενεργητικής νομιμοποίησης της ενάγουσας, που επαναφέρεται με τον έκτο λόγο της έφεσης της, πρέπει να απορριφθεί, ως ουσιαστικά αβάσιμη, όπως ορθά έκρινε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, απορριπτομένου του κρινόμενου λόγου, που πλήττει την εκκαλουμένη για την απόρριψη της, ως ουσία αβασίμου.

Σε εκτέλεση της ως άνω σύμβασης έργου και κατά τα ειδικότερα συμφωνηθέντα μεταξύ των διαδίκων, εκτελέστηκαν προσηκόντως  υπό την επίβλεψη και τις υποδείξεις του ………., ναυπηγού -μηχανολόγου – μηχανικού, που ενεργούσε κατ’εντολή και για λογαριασμό της εναγομένης πλοιοκτήτριας εταιρείας, στα αναφερόμενα μέρη του σκάφους οι ακόλουθες εργασίες: Α) Στις κουπαστές: κόψιμο και αποσυναρμολόγηση κιγκαλερίας σταθερών τμημάτων, οπίσθιων και εμπρόσθιων, ξεμοντάρισμα υπόλοιπων κολώνων, όπως και των συρματόσχοινων της ένωσης των κολώνων, κόψιμο περιμετρικά σε όλη τη δομή του πατήματος της κουπαστής (+ -) 55Μ – 60Μ και αφαίρεση σάπιου ελάσματος από το πάτημα της, καθαρισμός όλων των εδρών, αφαίρεση μερικών σάπιων πλευρικών τμημάτων, κόψιμο νέου μοντέλου (μόσχευμα) και συγκόλληση αυτών περιμετρικά, αφαίρεση σάπιων κοντρών (τριγωνικών ενισχύσεων), ταίριασμα νέων inox και συγκόλληση αυτών από την εσωτερική πλευρά για την ενίσχυση της δομής, κόψιμο και αφαίρεση εμπρόσθιου σάπιου τμήματος, κατασκευή νέου, ταίριασμα και συγκόλληση αυτού, ταίριασμα από inox λάμα περιμετρικά του σκάφους για χρέη πατήματος και συγκόλληση αυτής, επανατοποθέτηση κολώνων – ρελιών και σταθερής οπίσθιας και εμπρόσθιας κιγκαλερίας, υπολογιζόμενου συνολικού κόστους, μετά των υλικών, είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. Β) Για την κατασκευή πλευρικής ανθρωποθυρίδας στο κάτω τμήμα του σκάφους: κόψιμο του κάτω τμήματος της δομικής κολώνας στήριξης του κεντρικού καταρτιού σε σχήμα κοιλοδοκού, άνοιγμα πλευρικής θυρίδας 1.000 Χ 400 mm, είσοδος στο εσωτερικό της κολώνας, καθαρισμός και αφαίρεση σκουριών, αφαίρεση κάθετων μεταλλικών στοιχείων (διαφραγμάτων) περιμετρικά της κολώνας (κοιλοδοκοί), καθώς και του κεντρικού στελέχους (I) 400 Χ 250 mm κεντρικού δοκαριού, αφαίρεση τμήματος υφάλων και ταίριασμα μεταλλικού μοσχεύματος, κατασκευή περιμετρικού μεταλλικού δακτυλίου 8 mm – σπειροτόμηση σημείων, ταίριασμα και συγκόλληση εσωτερικά κεντρικού δοκού, κατασκευή και στήριξη μεταλλικής ανθρωποθυρίδας (1000 Χ 400 Χ 8 mm) με βίδες και σημεία συγκράτησης, βαφή με μίνιο και αστάρωμα όλων των κατασκευών και των συγκολλήσεων, κατασκευή inox ταψιού, βάση εσωτερικών διαστάσεων κοιλοδοκού, συγκόλληση inox μαστού και στήριξη ταψιού στο εσωτερικό, σύνδεση με ελαστικό σωλήνα ταψιού με μαστό σε κάθετο μπουλμέ προς τις σεντίνες του μηχανοστασίου, συνολικού κόστους, μετά υλικών, δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, συμπεριλαμβανόμενου Φ.Π.Α., Γ) Στην καμπίνα του πληρώματος: |είσοδος στο εσωτερικό της καμπίνας πληρώματος, αποξήλωση μπάνιου, πατώματος τουαλέτας και σωληνώσεων, αποξήλωση όλων των πλακιδίων και κόντρα πλακέ σε όλες τις επιφάνειες, όπως και παλαιών κόντρα πλακέ περιμετρικά, καθαρισμός – έλεγχος δομικών μεταλλικών (διαφράγματα) σεντινών, επένδυση πετροβάμβακα στα τοιχώματα (μπουλμέδες), στρώσιμο λαμαρίνας αλουμινίου σε όλη την επιφάνεια, ξήλωμα δύο διαφραγμάτων προς πλώρα (στεγανό), αντικατάσταση υδραυλικών εξαρτημάτων και υδραυλικών μαρκουτσιών, κόψιμο και αφαίρεση σκουριασμένων τμημάτων, κατασκευή νέων διαφραγμάτων και συγκόλληση στεγανών, κατασκευή πλαισίου στήριξης τουαλέτας και επένδυση με αλουμίνιο, συνολικού κόστους, μετά υλικών, επτά χιλιάδων πεντακοσίων (7.500) ευρώ, συμπεριλαμβανόμενου Φ.Π.Α., Δ) Στο κατάστρωμα : i) καθαρισμός, απόξεση σκουριάς κάτω από το οπίσθιο σαλόνι δεξιά και αριστερά, αφαίρεση πλαϊνού τμήματος μπουλμέ εξωτερικά (σκουριά), ξήλωμα μόνωσης, καθαρισμός και βαφή με μίνιο, τοποθέτηση πετροβάμβακα, ταίριασμα και συγκόλληση μεταλλικών επιθεμάτων, τοποθέτηση επιθέματος, κλείσιμο τρύπας, κόψιμο και αντικατάσταση ενός τμήματος εμπρός δεξιά σαλόνι (στη βάση), καθαρισμός, απόξυση εμπρός, δεξιά και αριστερά κομοδεσίου (εσωτερικά), τοποθέτηση επιθεμάτων οπίσθια δεξιά – αριστερά (όκυα) και 2 κατάστρωμα οπίσθια, στο κεντρικό κομοδέσιο δεξιάς πλευράς, αφαίρεση μεταλλικού τμήματος, καθαρισμός, τοποθέτηση πετροβάμβακα, αστάρωμα, βαφή με μίνιο και ταίριασμα (μόσχευμα), στο εμπρόσθιο τμήμα κατασκευή μοσχεύματος τριών (3) (σκρατς) παραθύρων και ενός (1) επιθέματος εμπρός αριστερά στην πλώρα καταστρώματος, ταίριασμα και συγκόλληση διαφόρων μεταλλικών επιθεμάτων, πρίμα – πλώρα, στην επιφάνεια του καταστρώματος (περίπου στα όκυα), επιμέρους κόστους, μετά υλικών, πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ και ii) απόξυση, γυάλισμα, καθαρισμός σκουριάς και απομάκρυνση όλης της βρωμιάς σε όλα τα σημεία του σκάφους (σεντίνες) πρίμα, κεντρικά και πλώρα, βαφή με μίνιο σε όλα τα οικεία σημεία, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ και συνολικού έντεκα χιλιάδων (11.000) ευρώ, συμπεριλαμβανόμενου Φ.Π.Α.,  Ε) Στο μηχανοστάσιο και το πιλοτήριο : i) λύσιμο κολέκτερ πέντε (5) και τεσσάρων (4) θέσεων, όπως και σωλήνων καμπύλων ενώσεων τους, ξεμοντάρισμα όλων των σωληνώσεων δικτύου προς σεντίνες, εντός του μηχανοστασίου και του υπόλοιπου σκάφους, λύσιμο βανών μαχαιρωτών (CIM) ορειχάλκινων από τα κολέκτερ, κατασκευή δύο (2) νέων αλουμινίου και inox φλαντζών, μετατροπή νέων βανών, άνοιγμα οπών και ταίριασμα αυτών με νέες ελαστικές φλάντζες, όπως και παξιμαδιών και παρελκόμενων τους, σύσφιξη όλων των συστημάτων και των σωληνώσεων, επισκευή μίας (1) σωληνογραμμής, επένδυση inox και συγκόλληση περιμετρικά, καθαρισμός και απόξυση διαφραγμάτων μηχανοστασίου, βαφή με μίνιο, τοποθέτηση μόνωσης πετροβάμβακα και ταίριασμα πλέγματος αλουμινίου περιμετρικά, επιμέρους κόστους τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ και κόστος ανταλλακτικών: εννέα (9) τεμάχια βάνες μαχαιρωτές, ορειχάλκινες (CIM) X 250 € = 2.250 € και σαράντα (40) τεμάχια ελαστικές φλάντζες, Φ160 X 60 X 5 mm X 20 € = 800 €, ήτοι 3.050 €, ii) κατασκευή κεντρικού πιλοτηρίου inox 316 (3mm), βάσει ναυπηγικού σχεδίου, με οπές, για την ομοιόμορφη τοποθέτηση οργάνων και μπουτόν στην οπίσθια εξωτερική τιμονιέρα, ταίριασμα υπαρχόντων μπράτσων και τοποθέτηση στις αναμονές του πιλοτηρίου, τοποθέτηση μηχανισμού με αμορτισέρ inox 316 για την ανύψωση και ασφάλιση του, κατασκευή inox κουτιού (3mm) (316), αποσπώμενου, για τη στήριξη χειριστηρίου στη δεξιά πλευρά, με διάτρητη βάση σωλήνα Φ42 για το πέρασμα καλωδιώσεων, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ, iii) καθαρισμός και γυάλισμα όλων των ρελιών – κιγκαλερίας – ξαρτιών – οκύων – και inox επιθεμάτων πλώρα στις άγκυρες, τραπεζιών – νικέλωμα εξαρτημάτων, είσοδος στο χώρο της «…..” κάτω από το εξωτερικό πιλοτήριο, μελέτη και κατασκευή άνισων μεταλλικών γωνιών, ταίριασμα αυτών, συγκόλληση και βιδωτά από το κάτω μέρος του καταστρώματος για την πρόσδεση και την ενίσχυση του πιλοτηρίου, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, τριών χιλιάδων πεντακοσίων (3.500) ευρώ, iv) κατασκευή φλαντζών inox στο πάτημα για τα βαρδάρια, έξι (6) τεμάχια, μετατροπή φλαντζών για πλώρια και πρύμια μάσσας, τοποθέτηση τεσσάρων (4) νέων μαρκουτσιών με inox άκρα επί του καταστρώματος πλώρια, σχεδιασμός, κατασκευή και τοποθέτηση βάσης εμπρόσθιου καταρτιού για στήριξη (“cranb”), ταίριασμα και τοποθέτηση ποδιών inox εμπρόσθιου καταρτιού σπειροτόμηση, κατασκευή από σωλήνα Φ60 με φλάντζα στο πάτημα (90 x 60), άνοιγμα οπής Φ60 επί του καταστρώματος για πέρασμα καλωδίωσης, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2.500) ευρώ και συνολικού δεκαεπτά χιλιάδων πενήντα (17.050) ευρώ συμπεριλαμβανόμενου Φ.Π|Α., και ΣΤ) Στο άλμπουρο και σε λοιπά μέρη του σκάφους: i) κατασκευή inox βάσης πρόσδεσης (316) (9,5m), βάσει ναυπηγικού σχεδίου, στήριξη και συγκόλληση στο άνω τμήμα εμπρόσθιου καταρτιού με τις ανάλογες ενισχύσεις, κατασκευή και πείρων inox συγκράτησης εξαρτημάτων, κατασκευή inox (10m 316) δέστρας, με πάτημα φλάντζας στο εμπρόσθιο τμήμα καταστρώματος, κόψιμο μεταλλικού μοντέλου 20 mm, ταίριασμα και συγκόλληση πλώρα καταστρώματος για την ενίσχυση του καταστρώματος, άνοιγμα οπών και κατασκευή μεταλλικής φλάντζας από το κάτω μέρος του καταστρώματος για την ενίσχυση του σημείου, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, ii) κατασκευή inox βάσεων στήριξης καμερών 1ου σταυρού εμπρόσθιου καταρτιού δεξιάς – αριστερής πλευράς, κατασκευή βάσεων κεραιών UHF στήριξης 1ου σταυρού στο εμπρόσθιο κατάρτι δεξιάς – αριστερής πλευράς, τάπωμα πλευρικών οπών και συγκόλληση στα ύφαλα, άνοιγμα οπής στα ύφαλα εντός της δεξιάς καμπίνας, κατασκευή και ταίριασμα νέου μασίφ οδηγού μεταλλικού, συγκόλληση στην απαιτούμενη θέση για την τοποθέτηση βυθομέτρου – δρομόμετρου, κατασκευή inox φλαντζών με εσωτερικό σπείρωμα και ενσωματωμένο αρσενικό για την πρόσδεση επί του καταστρώματος (ταχύπλοου – jet ski), κατασκευή inox φλαντζών για την κάλυψη όλων των αναμονών επί του καταστρώματος περιμετρικά του σκάφους (ξάρτια, μάπες πρόσδεσης, σωλήνες. πλήρωσης), κατασκευή πειρών inox Φ18 – Φ20 – Φ22 από 316 για πρόσδεση των εξαρτημάτων (10 τεμάχια), κατασκευή φλαντζών (ροδέλες) πολυαμιδίου για πάτημα και πρόσδεση κολόνων με ρέλια αριστερής – δεξιάς πλευράς, μετατροπή γωνιών στήριξης πανιόλων στο οπίσθιο ταμπούκι (τιμόνια), αντικατάσταση τεσσάρων (4) μαρκουτσιών και ρακόρ για τους εργάτες στην καμπίνα «…”, κατασκευή μεταλλικής βάσης από γωνία για τη στήριξη μπαταριών εμπρόσθια στην καμπίνα «……..”, άνοιγμα οπών στο εμπρόσθιο κατάρτι στο άνω σημείο και στα τρία (3) μέτρα από κάτω ταίριασμα οδηγού, στήριξη με περτσίνι για την κύλιση σχοινιού, άνοιγμα οπών δεξιά – αριστερά στο κατάστρωμα στα πρώτα ξάρτια για το πέρασμα καλωδίωσης καμερών-κεραιών από το εσωτερικό τμήμα του σκάφους, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, τριών χιλιάδων πεντακοσίων (3.500) ευρώ, iii) αντικατάσταση και κατασκευή νέων προσθηκών πολυαιθυλενίου 25 m, επεξεργασία CNC με νέες βίδες inox για την πρόσδεση όλων των εξαρτημάτων επί του καταστρώματος (εργάτης κεντρικός- μπίτες – φλάντζες πρόσδεσης πρότονου και κοτζιμόρου), επιμέρους κόστους, μετά υλικών, τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, iv) καθαρισμός και γυάλισμα (φούρνος – βερνίκωμα) μπρούντζινων φιλιστρίνων από όλο το σκάφος (25 τεμάχια), επιμέρους κόστους, μετά υλικών, χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, v) καθαρισμός και γυάλισμα (νικέλωμα) αλουμινίου (ανεμοδόχων), μετατροπή και ταίριασμα βάσεων για την τοποθέτηση πλεγμάτων αλουμινίου ασφαλείας διάκενου τους, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, vi) κατασκευή (6) νέων (οκύων) από μασίφ στρογγυλό 25mm (316), κόψιμο σαθρών κουπαστών, συγκόλληση οκύων σε νέα επιθέματα χάλυβα 6mm και συγκόλληση όλων στο επιθυμητό σημείο, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και vii) κόψιμο σε όλη την επιφάνεια των υφάλων δεξιάς – αριστερής πλευράς, όπως και του πηδαλίου όλων των βιδών (+ – 150 τεμάχια) συγκράτησης αντιμονίων, καθαρισμός πατημάτων και ταίριασμα νέων βιδών γαλβανιζέ και συγκόλληση στο επιθυμητό σημείο, επιμέρους κόστους, μετά υλικών, δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ και συνολικού δεκαεννέα χιλιάδων πεντακοσίων (19.500) ευρώ, συμπεριλαμβανόμενου Φ.Π.Α.. Ενόψει των ανωτέρω, η εργολαβική αμοιβή ανήλθε συνολικά στο ποσό των 90.050 ευρώ, εκδιδομένων από την ενάγουσα των οικείων υπ’αριθμ……………/22.10.2020 τιμολογίων παροχής υπηρεσιών και του υπ’αριθμ……./22.10.2020 τιμολογίου πώλησης – δελτίου αποστολής, απορριπτομένων των ισχυρισμών της εναγομένης περί εκτέλεσης των υπό στοιχεία Β-ΣΤ εργασιών από έτερους εργολάβους και περί κατ’αποκοπή συμφωνημένης αμοιβής για όλο το έργο ανερχομένης στο ποσό των 25.000 ευρώ, που αφίσταται εντελώς της εύλογης και συνήθους αμοιβής σε τέτοιες περιπτώσεις, ως ουσιαστικά αβασίμων.

Το ανατεθέν έργο εκτελέστηκε προσηκόντως, σύμφωνα με τα οικεία σχέδια, τις συμφωνηθείσες προδιαγραφές και τις οδηγίες και υποδείξεις της εναγομένης πλοιοκτήτριας, συνωδά με τους οικείους κανόνες της ναυπηγικής τέχνης και επιστήμης και παραδόθηκε στην εναγομένη, παρά τον ανασταλτικό παράγοντα της πανδημίας του κορωνοϊού, στο τέλος Ιουλίου 2020, έγινε δε ανεπιφύλακτα δεκτό, χωρίς να διατυπωθεί ουδεμία αντίρρηση, εναντίωση και επιφύλαξη εκ μέρους της εναγομένης.

Έναντι της οφειλομένης ανωτέρω εργολαβικής αμοιβής, η εναγομένη κατέβαλε στην ενάγουσα τμηματικά εντός των συμφωνημένων ταχθεισών προθεσμιών, στις 4.3.2020, 3.4.2020 και 3.6.2020, τα οριζόμενα ποσά των 10.000 ευρώ, 5.000 ευρώ και 5.000 ευρώ αντίστοιχα και στις 7.8.2020 το ποσό των 5.000 ευρώ και συνολικά 25.000 ευρώ, όπως παραδέχεται η ίδια και συνομολογεί η ενάγουσα, κατά παραδοχή μερικώς της ένστασης της περί εξόφλησης, ως ουσιαστικά βάσιμης, οπότε η ενάγουσα δικαιούται για την αιτία αυτή το εναπομείναν υπόλοιπο ποσό των  65.050 ευρώ, που αρνείται η εναγομένη να της καταβάλει, παρά τις επανειλημμένες προφορικές αλλά και με το από 22.10.2020 εξώδικο οχλήσεις της, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών της εναγομένης, που προβλήθηκαν πρωτοδίκως και επαναφέρονται με την έφεση της και τους πρόσθετους λόγους, ως ουσιαστικά αβασίμων.

Επομένως, το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, που έκρινε ομοίως με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, που συμπληρώνεται και αντικαθίσταται με την παρούσα (534ΚΠολΔ), ορθά εκτίμησε τον νόμο και τις αποδείξεις, απορριπτομένων των πρώτου, δεύτερου, τρίτου, τέταρτου, πέμπτου και έβδομου λόγων της έφεσης και των τριών πρόσθετων λόγων, με τους οποίους πλήττεται η εκκαλουμένη για εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή του νόμου, κακή εκτίμηση των αποδείξεων, έλλειψη νόμιμης βάσης, ανεπαρκείς και πλημμελείς αιτιολογίες, μη λήψη υπόψη αποδεικτικών μέσων και «πραγμάτων», που προτάθηκαν με τις πρωτόδικες προτάσεις και την προσθήκη-αντίκρουση της, κατά την επιχειρούμενη θεμελίωση τους ιδίως στην παραδοχή της εκκαλουμένης περί δικαιολογημένης δυσαναλογίας μεταξύ των συμφωνηθέντων έναντι τμηματικών καταβολών και της συνολικής αξίας του έργου, που όμως τυγχάνει ασυνήθιστη και επικίνδυνη για τον μέσο συνετό εργολάβο, ούτως καθισταμένου, κατά τις αβάσιμες αιτιάσεις της εναγομένης, διάτρητου του δικανικού πορίσματος του πρωτοβάθμιου Δικαστηρίου, καθώς επίσης στην μη λήψη υπόψη των ενόρκων βεβαιώσεων των μαρτύρων της εναγομένης, …….. και …… . και του προταθέντος ισχυρισμού περί εξόφλησης, ως ουσιαστικά αβασίμων, ερειδομένων επί εσφαλμένων προϋποθέσεων, καθόσον το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο, έλαβε υπόψη τους πραγματικούς ισχυρισμούς της εναγομένης και τα επικαλούμενα και προσκομιζόμενα από τους διαδίκους αποδεικτικά μέσα, προέβη στην διερεύνηση της βασιμότητας τους αξιολογώντας και εκτιμώντας ελεύθερα τις, ως άνω, ένορκες βεβαιώσεις με τα λοιπά αποδεικτικά μέσα, πλην όμως δεν τις έκρινε πειστικές και αξιόπιστες, τούτο όμως δεν σημαίνει ότι δεν λήφθηκαν υπόψη οι ισχυρισμοί της εναγομένης και τα προταθέντα μέσα προς απόδειξη τους, μήτε ότι τα εν λόγω αποδεικτικά μέσα έχουν δεσμευτική αποδεικτική δύναμη και έδει να κριθούν πιστευτά και να εκδοθεί απόφαση σύμφωνη με αυτά, ως αβασίμως υπολαμβάνει η εναγομένη με τους κρινόμενους λόγους. Ειδικότερα, στο αιτιολογικό της αποφάσεως, που αποτελεί την ελάσσονα πρόταση του δικανικού συλλογισμού, αναφέρονται με σαφήνεια και πληρότητα τα πραγματικά περιστατικά, στα οποία το πρωτόδικο Δικαστήριο στήριξε την κρίση του, επί των ζητημάτων με ουσιώδη επίδραση στην έκβαση της δίκης και εκτίθεται σαφώς το αποδεικτικό πόρισμα, που εξήγαγε, ενώ δεν αποτελούν «πράγματα», τα επιχειρήματα νομικά ή πραγματικά, τα οποία αντλούνται από την εκτίμηση των αποδείξεων, καθώς και οι ισχυρισμοί, που συνιστούν επιχειρήματα για την υποστήριξη των απόψεων της εναγομένης – εκκαλούσας, ούτε επίσης τα προς απόδειξη των ισχυρισμών αποδεικτικά μέσα, όπως αβασίμως, μεταξύ άλλων, διαλαμβάνεται στους κρινόμενους λόγους και, ως εκ τούτων, κρίνεται απορριπτέοι, ως ουσιαστικά αβάσιμοι.

VI. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι δεν υπάρχει άλλος λόγος έφεσης και πρόσθετος τέτοιος, προς έρευνα, πρέπει η ένδικη έφεση και οι πρόσθετοι αυτής λόγοι να απορριφθούν στο σύνολο τους, ως αβάσιμοι κατ’ ουσίαν, να διαταχθεί η εισαγωγή του κατατεθέντος από την εκκαλούσα για την άσκηση της έφεσης παραβόλου στο δημόσιο ταμείο (άρθρο 495 παρ.3 εδαφ.ε΄ ΚΠολΔ) και να επιβληθούν τα δικαστικά έξοδα της εφεσιβλήτου του παρόντος βαθμού δικαιοδοσίας στην εκκαλούσα, κατόπιν σχετικού αιτήματος της, λόγω της ήττας της (άρθρα 176, 183 και 191 παρ.2 ΚΠολΔ), όπως ορίζεται ειδικότερα στο διατακτικό.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Δικάζει κατ’ αντιμωλία των διαδίκων την ένδικη έφεση και τους πρόσθετους λόγους κατά της υπ’αριθμ.1488/2022 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς.

Δέχεται την έφεση και τους πρόσθετους λόγους τυπικά.

Απορρίπτει αυτά κατ’ ουσίαν.

Διατάσσει την εισαγωγή στο Δημόσιο Ταμείο του κατατεθέντος από την εκκαλούσα παραβόλου, κατά την άσκηση της έφεσης.

Επιβάλλει στην εκκαλούσα τα δικαστικά έξοδα της εφεσιβλήτου του παρόντος βαθμού δικαιοδοσίας, τα οποία ορίζει στο ποσό των εννιακοσίων (900) ευρώ.

Κρίθηκε, αποφασίσθηκε και δημοσιεύθηκε στον Πειραιά, σε έκτακτη και δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο του Δικαστηρίου, με απόντες τους διαδίκους και τους πληρεξούσιους δικηγόρους τους, στις 12 Φεβρουαρίου 2024.

             Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ